Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjäisit näillä tuloilla

Vierailija
06.12.2018 |

Saisitko säästöön. 1500 euroa, josta asumiseen, vakuutuksiin ja puhelinlaskuihin 400 euroa. 2 lasta, puoliso maksaa puolet ruoasta ja lasten kuluista.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpaa asumista, jos siis koko asumiskulut sisältyvät tuohon 400.

Mies maksaa tietenkin oman osansa.

Tästä keskustelusta poimittua. Sinun asumiskulut 300€ eli jos maksat puolet niin asumiskulut yhteensä 600€ nelihenkiselle perheelle? Missä, miten?

Ruokakulujesi osuus 300€ eli kulutatte 600€/kk nelihenkinen perhe? No jaa, voi ollakin jos on pienet lapset ja pihustelette. Meillä menee 600€ jo 2 aikuisen ruokakuluihin (sisältää toki muutakin kun ruokaa mitä nyt yleensä marketista hankitaan kuukausittain)

Laskuja ei sitten ollutkaan vissiin muita kun puhelinlaskut eli ette omista autoa ja ei ole bensakuluja. Kummatkin siis kuljetti julkisilla ja lapset ei vissiin tartte lippuja kulkemisiin?

Ja ap luetteli hassusti ei pakollisiin rimpsuun ruoka, harrastukset, vaatteet... sanoisin että kaikki ovat oikeastaan pakollisia toki määrään voi sitten vaikuttaa itse. Sano nyt vielä tarkemmin millä summalla elätte kuussa.

P.s minimi toimeentulotuella elävä nelihenkinen perhe saa asumiskulujen jälkeen n. 1500€ rahaa käyttöön. Paljon teille ap jää asumiskulujen jälkeen käyttöön. Ihan mielenkiinnosta kysyn kun kerrot näistä kuluista ja tuloista varsin sekavasti. Lapset taitavat olla pieniä jos ruokakulut ovat noinkin maltilliset? Eikö teillä ole sitten päivähoitomaksuja? Laita nyt kiltisti tähän koko perheen tulot yhteensä ja menot per kuukausi eikä tällaista sillisalaattia.

Laitoin jo kuluja ylemmäs. Minun osuus 300 euroa asumisesta. Mies maksaa enemmän asumisesta koska tienaa enemmän. Minun osuus ruokaan 300 euroa. Erikseen on toki pesuaineet, tupakat jne, jotka maksetaan ruokatilin ulkopuolelta. En tiedä paljonko niihin tarkalleen menee. Teineistä ei ole päivähoitomaksua. Autovero 20 euroa, polttoaine n. 50 euroa. Vaatteisiin vaihtelevasti. Joskus 0 euroa, joskus 200 euroa. Nämä minun menot pääsääntöisesti. En tiedä miehen tarkkoja menoja.

Vierailija
42/43 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinänsä miehen tulot eivät tähän kuulu enkä hänen tarkkoja menojaan edes tiedä. Rahat ovat erilliset ja menot jaettu. En kyllä koe, että pihistellään. Lapsethan syövät koulussa yhden ruoan, muuten syödään mitä huvittaa, mutta pääsääntöisesti tavallista kotiruokaa. Vuodessa menee muutama leffalippu, ei kukaan ole oikein innostunut. Harrastuksiin minun osuus 50 > 150, vaihtelee ihan kuukaudesta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€ -400€ Elämiseen toinen 400€ -yllätyskulut 200€

500€ säästöön.