Kellä muulla elämä on jatkuvaa riitelyä lasten kanssa?
Itse ainakin koen lapset tosi rasittavina. Toinen on kuin kivireki, jota saa koko ajan vaatia tekemään kaikki asiat, ja toinen taas ei anna olla rauhassa, vaan koko ajan pitäisi antaa huomiota. Ei kiinnosta. Kyselkööt isältään.
Kommentit (17)
Läksyjen teossa ja kokeisiin lukemisessa joskus, mutta ei muuten.
Miksi riitelette?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vanhemmuudessa se syy?
Ehkä, mutta en ole halunnut lasten joutuvan ajattelemaan, että heidän pitää olla iloisia minun vuokseni. Eli jos eivät aidosti ole. Moni lapsihan joutuu teeskentelemään (osin jopa tiedostamattomasti) iloista, että vanhempi saa elää illuusioissaan lapsen hyvinvoinnista. Iloinen lapsi= hyvinvoiva lapsi. Vaikka ei se aina mene niin. Lapsella voi olla myös paha olla, ja se näkyy pahanolon purkauksina. Niistä vanhempi sitten rankaisee muka pahana käytöksenä, vaikka itse oli se paha.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi riitelette?
Haluan olla omassa rauhassani ja lapsi huomiota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi riitelette?Haluan olla omassa rauhassani ja lapsi huomiota.
Ap
Toivoisin, että lapsikin ymmärtäisi, että annoin jo huomiota, mutta ei ne tajua. Mies ei omaa silmää, että auttaisi niinä hetkinä. Eli veisi lapsen huomion vaikka itseensä. Antaa vain lapsen surullisena kärttää minua. Antaa minun pinnani palaa. Sen sijaan, että olisi itse se, joka sitä huomiota sitten antaa.
Kuitenkin mies jaksaa aina huomioida, mutta ei tietenkään minua, lapsia vain (jos lapsi menisi sinne).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sä oot hankala ihminen, ap.
Lapsipa. Ja mies. Lähinnä MIES on.
Ap
Juuri eilen katsoin tyttöjäni, teiniä ja alakoulukäistä ja mietin kuinka iloisia, sopuisia ja onnellisia lapsia minulla onkaan. Avioerosta huolimatta.
Tyypillinen mamma, aina syyttämässä muita omista tunteistaan.
Täällä yksi kohtalotoveri. Jatkuvasti saa vääntää yhdestä sun toisesta asiasta. Lukioikäinen on täys kontrollifriikki, jonka vaatimuksia ei täyttäysi varmasti pyhimystiimikään. Nuorempi taas pelaisi aina jos sen antaisi. Hohhoijaa, lasken jo vuosia siihen kun tämä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen mamma, aina syyttämässä muita omista tunteistaan.
Tämä on törkeä, minulla on täysi oikeus omiin tunteisiini. Ja jos ne johtuvat muista, niin ne johtuvat. Ne eivät jatku, jos muut välittäisivät niistä, mutta kun eivät, niin en ala muiden mieliksi tunnevääristelemisiin. Tunnen, mitä tunnen, niin JOKAINEN tekee. Ja kyllä minua ärsyttävät lasteni nyrpeät naamat, jokainen äiti katselisi mieluummin onnellisen näköisiä lapsia, jotta voisi kuvitella ainakin heillä olevan kaiken hyvin.
Ap
Minua esim. v*tuttaa, kun tällaisina juhlapäivinä mistään juhlatunnelmasta ei lasten kanssa ole tietoakaan. En minä halua heidän seurassaan juhlapäiviä viettää, eivät osaa olla edes juhlatuulella. Ei kiinnosta hyvätuulisena mikään muu kuin joulu ja synttäri, milloin saa jotain.
Ap
Mulla on kaksi teiniä ja olen ihan valmis joko heittämään ne pihalle täältä tai lähtemään itse.
En siis voi ymmärtää, milloin teidän muiden lapset on mukavia? Minun ovat ainakin epämukavia ihan koko ajan. Tainsanotaanko niin, että päivääkään en ole heitä kaivannut heidän syntymänsä jälkeen. Hoidan vain mekaanisesti heille elämät.