Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea tunnuslukusovellus - onko mitään ikinä tehty vaikeammaksi?

Vierailija
06.12.2018 |

Ostin uuden puhelimen ja piti asentaa siihen tunnuslukusovellus. Voi jestas miten meni hermo! Ohjeessa sanottiin, että kirjaudu vanhalla puhelimellasi verkkopankkiin ja mene "muokkaa verkkopankkia" -kohtaan, mutta missään ei kerrottu että mobiilisovelluksesta sitä ei löydy. Kun vihdoin menin selaimen kautta, löysin polun. Mutta sitten piti tilata aktivointikoodia ja etsiä väliaikaista pin-koodia jne... Ei jukoliste! Nordea minulla on vain opintolainapankkina ja OP:ssa käyttötilit. Toivottavasti OP ei ikinä luovu pahvisesta tunnuslukukortista!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehm, jos sanottiin että mene verkkopankkiin, niin miksi ihmeessä yritit mennä mobiilipankin kautta?

Vierailija
2/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukusovellus Android-puhelimessa on erittäin kyseenalainen ratkaisu tietoturvan kannalta.

OK, kun kyse on uudesta puhelimesta (8.x) niin menettelee, pari vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must se oli ihan yksinkertaista.

Vierailija
4/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukusovellus Android-puhelimessa on erittäin kyseenalainen ratkaisu tietoturvan kannalta.

OK, kun kyse on uudesta puhelimesta (8.x) niin menettelee, pari vuotta...

Puhelimeenkin kannattaa hankkia jykevä tietoturvasovellus, kuten kaikkiin laitteisiin nykyään.

Vierailija
5/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole onnistunut saamaan toimimaan puhelimessa, tabletilla kyllä. Viimeinkin kun taivuin ottamaan mobiilisovelluksen pahvikortin sijaan, pidin itsestäänselvänä että samat palvelut on myös saatavilla. Tämänhän piti olla kaikin tavoin näppärämpi. Vaan eipäs olekaan esim. verkkopalkkaa, johon palkkalaskelmat menee.

Vierailija
6/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä! Kaikki Nordean keksimä on niin monimutkaista, ainakin meikäläiselle, että oli lopulta pakko vaihtaa pankkia. Tunnuslukusovellus on merkillinen verrattuna nykyisen pankkini sovellukseen.

Oletteko ikinä yrittäneet soittaa Nordean lähikonttoriin!?! Siis niillähän ei ole missään julkisia numeroita, puhelu menee johonkin call centeriin ja jos haluamasi henkilö ei satu vastaamaan, joudut todistamaan henkilöllisyytesi ja kertomaan juurta jaksaen asiasi. Ja sitten sieltä ei kukaan ikinä soita takaisin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukukortit poistuvat tietoturvasyistä kaikista pankeista. Ei ne ilkeyttään niistä luovu.

Vierailija
8/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tunnuslukulaitteen.

En luota sovellukseen.

Sen asentamisen monimutkaisuus kertoo tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimella voi mennä suoraan nettisivuille, sovelluksen kautta ei kaikki toimi, mutta sama vaiva mennä verkkosivujen kautta...

Vierailija
10/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunnuslukusovellus on nimenomaan nerokas. Ja toimii.

Sen sijaan verkkopankkisovellus (niin, Nordealla nämä ovat erilliset appit) on jotain ihan käsittämätöntä. Häiriötä ja katkoja pukkasi tasaisesti koko sen parin vuoden ajan mitä ehdin käyttämään, kunnes omassa puhelimessa lakkasi kokonaan toimimasta. On niin monimutkainen prosessi etten edes yritä asentaa uudelleen. Ehkä sitten, jos alkavat laskuttaa kun en enää ole "mobiilipankkiasiakas".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukusovellus Android-puhelimessa on erittäin kyseenalainen ratkaisu tietoturvan kannalta.

Miksi?

Koska järjestelmä on "kiinalainen" bulkkituote, jonka päivitykset loppuvat yleensä max. 2 vuoden jälkeen laitteen ilmestymisestä ja jonka hakkerointia miettii ja testaa kokoajan, ehkä 2 miljoonaa rikollista.

Android on ihan kiva systeemi, mutta laite on vaihdettava parin vuoden välein uuteen.

Vierailija
12/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikipäivänä laita puhelimeeni mitään tärkeää kuten raha-asiat, se on vain hupiväline.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan tunnuslukulaitteen.

En luota sovellukseen.

Sen asentamisen monimutkaisuus kertoo tarpeeksi.

Käy kaiken varalta uusimassa lasit. Huononäköiselle ei tunnuslukulaitteen käyttö onnistu. Ei myöskään kömpelösormisille ja hitaalle. Ei uskois, että sellaisia p****ja vielä jaellaan ihmisille. Seniorit ovat kusessa niiden kanssa. Tiedä sitten onko tunnuslukulaitteesta useampia versioita.

Vierailija
14/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukusovellus Android-puhelimessa on erittäin kyseenalainen ratkaisu tietoturvan kannalta.

OK, kun kyse on uudesta puhelimesta (8.x) niin menettelee, pari vuotta...

Puhelimeenkin kannattaa hankkia jykevä tietoturvasovellus, kuten kaikkiin laitteisiin nykyään.

Puhelimessa pitää olla tietoturva kunnossa.

Ei asiakkaan tehtävä ole rakentaa laitetta.

Hänen tarvitsee vain käyttää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukusovellutus kirjoitti:

Tunnuslukukortit poistuvat tietoturvasyistä kaikista pankeista. Ei ne ilkeyttään niistä luovu.

Usko niin jos tahdot.

Tarkoitus on paremmin hallita kansalaisia.

Vierailija
16/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on niin helppo :D helpottanut elämää kummasti kun on niin näppärä

Vierailija
17/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloittaja ei osaa, ei lue ohjeita eikä varsinkaan sisäistä niitä jonka johdosta ei saada mitään aikaan ja nyt jotenkin tämä on Nordean vika?

Vierailija
18/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pankkia. Nordea on perseestä.

Vierailija
19/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohta sama edessä kun vaihdan puhelinta alkuvuodesta. Voi pska.

Vierailija
20/26 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittaja ei osaa, ei lue ohjeita eikä varsinkaan sisäistä niitä jonka johdosta ei saada mitään aikaan ja nyt jotenkin tämä on Nordean vika?

Kyllä minä käsitän, että mobiiliVERKKOPANKKI on verkkopankki. Jos sitä ei voi tässä yhteydessä käyttää, niin on syytä selventää, että mene verkkopankkiin selaimen kautta. Jostain kertoo se, että kun etsin lisäohjeita, Nordea sivuilta löytyy sivukaupalla ohjeita tunnuslukusovelluksen käyttöön. Sitten sen käyttö on helppoa kun saa asetuksiin sormenjälkilukijan käytön. Mutta tuo käyttöönotto on naurettavaa.

Myös se, että tunnuslukusovellus pitää asentaa moneen laitteeseen, jotta ei olisi pulassa kun yksi laite häviää tai menee rikki, on mielenkiintoista. Tabletille on nyt asennettu neljän ihmisen tunnuslukusovellukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän