Joko pönötys on teillä aloitettu?
Mä juon vasta aamukahvia, en ole ehtinyt vielä vetää naamaa väärinpäin. Mutta eiköhän se tästä vielä alaspäin käänny.
Televisiostakin näkyy jo kirkonmenoja, tästä ne hautajaiset taas alkaa.
Hyvää Itsenäisyyspäivää rakkaat suomalaiset.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mä en pönötä täällä ylhäisessä yksinäisyydessäni. Meen kohta saunaan ja sitten taas sohvalle teidän seuraan. Illalla kattelen Linnan juhlia ja syön keksejä. Älkää nyt muut liikaa pönöttäkö siellä!
Sama täällä. Illalla termari täynnä kahvia ja herkullinen valikoima keksejä ja suklaata. Domino- ja Jaffa-keksien eri versioita. Vihreiden Kuulien makuiset Jaffa-keksit ovat olleet viime aikoina koko perheen suosikkeja. Varsinaiset Vihreät Kuulat syödäänkin sitten vasta Jouluna. :D
Vielä on ikävä hymynkare suupielessä palstaa lukiessa. Eiköhän se tästä.
Yritän ryhristäytyä.
n46
Mistä muuten tulee joidenkin noudattama tapa, syödä vihreitä kuulia itsenäisyyspäivänä? Vai kuvittelenko ton tavaksi vaan palstaa lukiessa?
Hyvä kun muistutit noista Vihreistä Kuulista. Muut ostokset tuli tehtyä jo eilen mutta nuo unohtuivat. Onneksi kaupat ovat vielä auki, joten taidan kaydä hakemassa muutaman paketin ja samalla jotain Fazerin suklaata. Meillä Vihreät Kuulat ovat on aina kuuluneet itsenäisyyspäivään, Kettu-karkit ovat sitten Jouluksi.
Meillä syödään itsenäisyyspäivänä niitä toffeen makuisia sinivalkoraidallisia Marianne-täytemakeisia. Sopivat hyvin värien puolesta päivän teemaan ja illallispöydän kattaukseen.
En vielä. Tosin avasin jo siiderin. Pyykit pyörii pesukoneessa ja kohta alan laittamaan puhtaita pyykkejä kaappeihin. Netflixistä pyörii jenkkiläinen sarja. Tytär puolisoineen tulee parin tunnin päästä, tilataan pizzaa ja avataan punkkupullo. Syödään ja jutellaan. Myöhemmin laitan toiselle näytölle linnan juhlat äänettömälle ja toisella saa olla edelleen Netflix. Illalla vielä koiran kanssa kävelylle. Sen jälkeen menen sängyn päälle pönöttämään kissojeni ja koirani kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Olen koko päivän kuivaharjotellut tekohymyä, patsastelua ja kättelyä.
(varmuuden vuoksi, jos se postissa hukkunut linnankutsu sattuisi sittenkin löytymään)
Muuten hyvä, mutta jätä se hymy pois.
Munkin mielestä lievä paniikki on parempi. Suupielet kireenä ja semi kauhu loistaa silmistä. Nyt sitä sitten ollaan telkkarissa ja huomenna iltapulussa huonoitenpukeutuneiden listan kärkipäässä. Ethän halua erottua liikaa joukosta. Onko suomalaisempaa sanontaa kun vaatimattomuus kaunistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten tulee joidenkin noudattama tapa, syödä vihreitä kuulia itsenäisyyspäivänä? Vai kuvittelenko ton tavaksi vaan palstaa lukiessa?
Vihreät Kuulat on vanha tuote. Muistan lapsuudestani, että niitä oli jo silloin tarjolla ja olen yli 60. Valikoimat olivat tuolloin paljon suppeammat kuin nykyisin ja silti jotkut noista perinteisistä tuotteista käyvät vieläkin kaupaksi. Niihin kai liittyy niin monella lämpimiä ja arvokkaita muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään itsenäisyyspäivänä niitä toffeen makuisia sinivalkoraidallisia Marianne-täytemakeisia. Sopivat hyvin värien puolesta päivän teemaan ja illallispöydän kattaukseen.
Ne on parempia kun punaset. Joskus oli keltasia ja nekin oli punasia parempia mutta siniset on parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(varmuuden vuoksi, jos se postissa hukkunut linnankutsu sattuisi sittenkin löytymään)
Oolrait! Kiitos neuvosta. (naamaan sattuu, ei ole aitoa, suomalaisen touhua, tuollainen irvistely)
Ole hyvä. Joo ei ole suomalaisen poskilihaksia muotoiltu semmoseen, helpommalla pääset kun et väkisin vääntele niitä sijoiltaan.
Joku sitäpaitsi pahoittaisi mielensä.
Paha vaan, että sinun neuvosi pistävät hymyilyttämään. Pitäsiköhän ottaa lusikallinen etikkaa?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oolrait! Kiitos neuvosta. (naamaan sattuu, ei ole aitoa, suomalaisen touhua, tuollainen irvistely)
Ole hyvä. Joo ei ole suomalaisen poskilihaksia muotoiltu semmoseen, helpommalla pääset kun et väkisin vääntele niitä sijoiltaan.
Joku sitäpaitsi pahoittaisi mielensä.Paha vaan, että sinun neuvosi pistävät hymyilyttämään. Pitäsiköhän ottaa lusikallinen etikkaa?
ohis
Hyvä idea. Myös risiiniöljy voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät Kuulat on vanha tuote. Muistan lapsuudestani, että niitä oli jo silloin tarjolla ja olen yli 60. Valikoimat olivat tuolloin paljon suppeammat kuin nykyisin ja silti jotkut noista perinteisistä tuotteista käyvät vieläkin kaupaksi. Niihin kai liittyy niin monella lämpimiä ja arvokkaita muistoja.
Tätä vähän ajattelinkin. En muista oliko näitä omassa lapsuudenkodissa "tänään".
Tänään saunan jälkeen mun kovettunut *"enis menee pönöttämään mamman "eräreikään.
Ei kai kukaan kotonaan pönötä. Presidentin linna on hieno paikka, siellä pönötetään, kenenkään koti ei ole tarpeeksi hieno pönötykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kotonaan pönötä. Presidentin linna on hieno paikka, siellä pönötetään, kenenkään koti ei ole tarpeeksi hieno pönötykseen.
No ei tietenkään kotona pönötä kukaan. Linnan saunalla ogioissa pönötetään.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon vasta aamukahvia, en ole ehtinyt vielä vetää naamaa väärinpäin. Mutta eiköhän se tästä vielä alaspäin käänny.
Televisiostakin näkyy jo kirkonmenoja, tästä ne hautajaiset taas alkaa.
Hyvää Itsenäisyyspäivää rakkaat suomalaiset.
Eikö sulla näy muut kanavat kuin Yle? Muilla kanavilla on ohjelmaa ja cmorelta ja netflixistä voi ihan itse valita mitä katsoo. Vinkkinä vaan. Ei tarvi "pönöttää".
Joo, oon onnellinen, kun saan pöntöttä. Ei ole kiire mihinkään tänään, voin laittaa hyvää ruokaa, avata kuoharin, syödä hyvin ja viettää iltaa rakkaideni kanssa.
Mä oon pönöttänyt jo vauvasta asti, ja pönötys jatkukoon hautaan saakka!
Joku sitäpaitsi pahoittaisi mielensä.