Eikä Tanja Karpelaa yhtään hävetä?
Nostaa kansanedustajan eläkettä, vaikka ei ole ollut vuosiin enää eduskunnassa. Maksattaa veronmaksajilla oman joutenolonsa.
Kommentit (39)
Harmittaakohan Tanjaa, ettei saa tänään säteillä illan tähtenä.
Eihän häntä hävettänyt nousta reittä pitkin ministeriksikään tai olla saikulla koko ministeriaikansa kun ei se muodollinen pätevyys auttanut itse tehtävän hoidossa.
Ei Tanja sitä lakia säätänyt. Naisiin kohdistuvan vihan kautta Tanjan ansiosta raha vain muuttaa nimeään ja muotoaan ja sama pelleily jatkuu. Kukaan ei naputtanut kun miehet nauttivat tuosta rahasta. Huuto alkoi vasta kun nainen sai samaa rahaa :p
Miksi pitäisi hävetä? Onhan se etuus monella muullakin?
Ei kansanedustajat häpeä näitä asioita. Enkä varmaan itsekkään häpeäisi, jos olisin kansanedustaja. Enhän voisi itse päättää saanko sitä eläkettä vai enkö, kun se tilille tupsahtaa joka tapauksessa.
Eihän entisen toimitusjohtajatkaan häpeä muuttaa ulkomaille missä saavat eläkkeensä pienemmällä verolla. Eivätkä yritykset häpeä kun perustavat sisaryrityksen johonkin veroparatiisiin, mihin kaikki voitot sitten siirretään. Häpeää ei tunne jos ansaitsee suuria summia rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kansanedustajat häpeä näitä asioita. Enkä varmaan itsekkään häpeäisi, jos olisin kansanedustaja. Enhän voisi itse päättää saanko sitä eläkettä vai enkö, kun se tilille tupsahtaa joka tapauksessa.
Eihän entisen toimitusjohtajatkaan häpeä muuttaa ulkomaille missä saavat eläkkeensä pienemmällä verolla. Eivätkä yritykset häpeä kun perustavat sisaryrityksen johonkin veroparatiisiin, mihin kaikki voitot sitten siirretään. Häpeää ei tunne jos ansaitsee suuria summia rahaa.
Vaatii muuten tietynlaisen luonteen tai diagnoosin...
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtajat ja yritykset toimivat omien etujensa mukaisesti eivätkä yritä väittää edustavansa kansaa. Kansanedustajat ovat itse päättäneet omista palkkioistaan ja se näkyy korotusautomaattina. Kaikki puolueet on tuossa samassa suossa. Kansanedustajien määrän voisi alkuun puolittaa ja peruspalkkio kohtuullista. Bonukset tuloksien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi hävetä? Onhan se etuus monella muullakin?
Kaikkien jotka tuota sopeutumiseläkettä ovat olleet ajamassa laiksi tulee hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän entisen toimitusjohtajatkaan häpeä muuttaa ulkomaille missä saavat eläkkeensä pienemmällä verolla. Eivätkä yritykset häpeä kun perustavat sisaryrityksen johonkin veroparatiisiin, mihin kaikki voitot sitten siirretään. Häpeää ei tunne jos ansaitsee suuria summia rahaa.Toimitusjohtajat ja yritykset toimivat omien etujensa mukaisesti eivätkä yritä väittää edustavansa kansaa. Kansanedustajat ovat itse päättäneet omista palkkioistaan ja se näkyy korotusautomaattina. Kaikki puolueet on tuossa samassa suossa. Kansanedustajien määrän voisi alkuun puolittaa ja peruspalkkio kohtuullista. Bonukset tuloksien mukaan.
Millähän sinäkin tulospalkkiot mittaisit?
Hyvin olette menneet Iltalehden lankaan. Otetaan sopeutumiseläkkeen esimerkkihenkilöksi joku tunteita kuohuttava yksittäinen entinen kansanedustaja. Vedetään kissankokoiset lööpit vain tästä yhdestä henkilöstä vaikka asia koskee kymmeniä tai satoja entisiä kansanedustajia. Ja kansasta yksinkertaisimmat kohisee vihaansa tätä yksittäistä ihmistä kohtaan. Niinpä niin.
Ja olikos siellä Iltalehdessä muuan Tommi Parkkonen, joka ei peittele vihaansa yhtä puoluetta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän entisen toimitusjohtajatkaan häpeä muuttaa ulkomaille missä saavat eläkkeensä pienemmällä verolla. Eivätkä yritykset häpeä kun perustavat sisaryrityksen johonkin veroparatiisiin, mihin kaikki voitot sitten siirretään. Häpeää ei tunne jos ansaitsee suuria summia rahaa.Toimitusjohtajat ja yritykset toimivat omien etujensa mukaisesti eivätkä yritä väittää edustavansa kansaa. Kansanedustajat ovat itse päättäneet omista palkkioistaan ja se näkyy korotusautomaattina. Kaikki puolueet on tuossa samassa suossa. Kansanedustajien määrän voisi alkuun puolittaa ja peruspalkkio kohtuullista. Bonukset tuloksien mukaan.
Millähän sinäkin tulospalkkiot mittaisit?
Jättäisin tämän vastuun suosiolla sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin olette menneet Iltalehden lankaan. Otetaan sopeutumiseläkkeen esimerkkihenkilöksi joku tunteita kuohuttava yksittäinen entinen kansanedustaja. Vedetään kissankokoiset lööpit vain tästä yhdestä henkilöstä vaikka asia koskee kymmeniä tai satoja entisiä kansanedustajia. Ja kansasta yksinkertaisimmat kohisee vihaansa tätä yksittäistä ihmistä kohtaan. Niinpä niin.
Ja olikos siellä Iltalehdessä muuan Tommi Parkkonen, joka ei peittele vihaansa yhtä puoluetta kohtaan.
Kyllä mua ottaa päähän ihan kaikki sopeutumiseläkettä nautiskelevat. Otti jo ennen IL:n juttua.
Ymmärrän sopeutumiseläkkeen idean olevan, että entinen kansanedustaja ehtii kohtuudella järjestää työkuvionsa uudelleen edustajuuden päätyttyä. Se on ihan ok, muutaman kuukauden tai kenties puolen vuoden ajan. Oikeustajuuni ei kuitenkaan istu se, että työkykyinen nelikymppinen jää sopeutumiseläkkeen turvin loppuiäkseen harrastamaan noita pikku puuhasteluja. Ne pitäisi rahoittaa muilla keinoilla.
Ap, jos sinä olisit ollut Karpela, niin olisitko itse luopunut rahasta?
Tuskin....
Nostaa ministerieläkettä.
Oli muuten muistaakseni enimmäkseen sairaana tms liki koko eduskunta-aikansa
Miettikää nyt mieluummin heitä ketkä yhteistuumin ideoivat ruhtinaallisen ko "sopeutumiseläkkeen".
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos sinä olisit ollut Karpela, niin olisitko itse luopunut rahasta?
Tuskin....
Niiden jotka Karpelan ja muiden entisten edustajien nauttiman sopeutumiseläkkeen ovat luoneet sietäisi tuntea syvää häpeää. En itse asiassa tiedä milloin tämä nyt poistuva etu on saatu aikaan. Istuuko joku sepistä vielä eduskunnassa? Olisi ihan hyvä syy jättää äänestämättä puoluetta.
Varmaan hävettää yhtä paljon kuin niitä hyvätuloisia jotka nostavat lapsilisää ilman tarvetta ja sijoittavat sen tulevaisuutta varten.
Ongelmahan on järjestelmä, ei yksittäiset käyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hävettää yhtä paljon kuin niitä hyvätuloisia jotka nostavat lapsilisää ilman tarvetta ja sijoittavat sen tulevaisuutta varten.
Ongelmahan on järjestelmä, ei yksittäiset käyttäjät.
Lapsilisä tasaa eroa lapsettomiin. Se ei ole tulosidonnainen tuki.
T hyvätuloinen
"Häpeä" ei ole entisten eikä nykyisten kansanedustajien tuntema sana.