RAHAONGELMIA TAAS VAIHTEEKSI
Eli taas sama vanha... mistä sais helposti ja nopeasti rahaa... Olen itse kotona vielä lapsen kanssa, mies on töissä omalla toiminimellään. Miehellä on ulosotossa jotain, ja tänään sitten tuli minullekin oma ulosottolappunen... Kelan kämmeistä johtuen, SAAN maksaa yli 1100 euroa takaisin viime vuodelta. AAARGH. Ulosottoon soitin jo ja tein maksusopimuksen, mies veti pultit kun kerroin hänelle, ensin alkoi huutamaan ja sitten löi luurin korvaan. Laskuja on joka nurkassa kasoissa, ja rahaa ei vain ole. Mites me tästä selvitään?
ennen kun hyviä ideoita alkaa satamaan, niin...
-meille ei tilata lehtiä
-syömme kotiruokaa
-netti menee miehen firman piikkiin
-ei matkustella.
harrastuksiin menee kyllä rahaa, mutta ei niitäkään kokonaan voi jättää pois, on nimittäin ainut tapa tavata tuttuja.
eli hyviä neuvoja nyt kaivataan.
Kommentit (13)
Vene, kakkosauto ym. Itse myymme jotain pientä esim. miehen kilpaharrastusvehkeitä kun joku yllättävä noinkin iso lasku odottaa maksua. Sitten kun on taas enemmän rahaa, mies ostaa uusia, joita voi taas myydä kun jotain ihmeellistä tulee. Meillä tulee jostain syystä aika usein, mutta hyvin ollaan selvitty niistä.
Paluttakaa tavarat.. Jos ovat miehesi toiminimen laskuja, niin eikö miehesi asiakkaat ole maksaneet laskujaan vai miksi rahaa ei tule.
Ethän sinä vastaa miehesi veloista ? Miehesi vastaa koko omaisuudellaan omista veloistaa vaikka olettekin naimisissa niin et sinä ole velallinen. Jos asuntonne on miehesi, niin paha homma.
Tein sen ilmoituksen perheen tulojen muutoksesta heinäkuussa,mutta jotenkin ei vaan ollut mennyt perille,vaikka sille naiselle sen käteen annoin...
no milläs todistan,kun ei tuo mukana ollut 2v:kään oikein todistajaksi kelpaa...
ylimääräiset jemmaan. Varmaan jokainen tajuaa, että kela karhuaa takaisin.
Itse olen tienannun tänä keväänä huuto. netissä 600 euroa ihan vaan myymällä vanhoja vaatteitani. Parhaiten menevät kaupaksi vaatepaketit, ei yksittäiset vaatteet.
töitä olen yrittänyt katsella, joko iltatyötä, tai sitten viikonloppuja. Viikonloppuja ei kuitenkaan viitsisi kaikkia heittää pois töiden takia, kun muutakin olisi... :)
Mies on niin laiska vahtimaan tota meidän lasta, että sekin vaikeuttaa asioita, yleensä, jos menen töihin tuuraamaan kaveriani, lapsi menee anopille hoitoon, koska mies ei jaksa poikaansa vahtia. :/
Kyllähän tästä jotenkin päin aina selvitään, mutta välillä vaan meinaa epätoivo iskeä. Onneksi (tai onnettomuudeksi) olen joissain asioissa vielä niin naiivi, että uskon kaiken aina kääntyvän lopulta parhain päin.. :)
Meillä on siis yhteiset rahat ja laskut noin muuten, mutta miehen firman paperit ovat hänen. Itseltäni säästäminen onnistuisikin varmaan, mutta miehen pitää aina saada tuhlata rahat, jos sellaisia on... esim. tällä viikolla on tullut näköjään 3 uutta dvd:tä ja muuta. Autoihin voi sitä rahaa lykätä niin paljon kun vaan tili antaa myöden. Mutta kun se ei sitä itse ymmärrä. DVD:t oli " no eihän tää paljon maksa" -logiikalla ostettuja. Mainittakoon vielä, että meidän DVD-soitin on RIKKI, eli MUN mielestä ne ei ollut kauhean tähdellisiä ostettavia. Mutta minkäs teet. Ei jaksa aikuisen miehen kanssa alkaa riitelemään keskellä kassajonoa.
ap
meidän laskut muodostuu
-vakuutuksista (auto, koti, henki, ja mikä helvetin yrittäjä -onkaan)
-puhelinlaskuista
-vuokrasta
-sähköstä
-koiraverosta
-tv-luvasta (kun on kaksi kertaa jäänyt kiinni, niin sen maksaa nyt...)
-kirjanpitäjästä (siis firma)
-firman veroista
-mun vuoden kestäneestä hammaslääkärikierteestä, jolle ei näy loppua
eli ei oikein mitään, mitä voisi palauttaa. Kirpparille on tarkoitus mennä, jos sieltä jonkun kympin saisi ja tavaraa vähemmäksi.
Ja siis kyllä, olen samaa mieltä, että ollaan ne ylimääräiset rahat saatu, ja käytetty, eli on oikein, että ne maksetaan takaisinkin, mutta VITUTTAA, että sellaista rahaa on ylipäätään tullut, mitä en ole missän vaiheessa pyytänyt tai anonut. Tai että rahantulo EI ole loppunut kun sitä on pyydetty. Mä en oo niin tarkka, että tietäisin edelleenkään, minkä verran sitä hoitolisää on kuukaudessa maksettu. Pitäis varmaan olla.
ap
Kieltämättä, sama on käynyt omassakin mielessä MUUTAMAAN otteeseen.
ap
Eikö firma tee tulosta vai mikä tökkii ?
Se ei koko maailmaa kaada. Järjestäkää nyt jokapäiväinen arkenne kuntoon ja maksakaa ulosotto vasta sitten, kun muu on kunnossa. Kesksutele omista laskuistasi miehesi kanssa ja anna hänen tehdä päätöksiä, jos hän haluaa sinunkin laskuistasi tehdä päätöksiä. Helpompi laskea laskuja, kun ne lasketaan yhteen kasaan.
Itsellesi.
Tiedän, ei kuullosta kovin hohdokkaalta, mutta rahaa kai ratkaisee.
Esim. kauppa, sairaala.
Kuulostaa ihan samalta kuin meillä,meillä tuo tilanne oli vain pari vuotta sitten.
Ulosottoon meni ja se siitä,maksusuunnitelmia olen tehnyt ihan joillekkin,korkojakaan kun en pelkästään jaksa maksella. Laskuja kannattaa myös lykätä joitain jos pystyy,saa ainakin aikaa hengittää.
Vaikka meillä on ulosotossa merkkejä,se ei ole haitannut meidän arkea. Tietenkään mistään lainoista ei voi haaveillakkaan,mutta no,eipä se näillä rahoilla olisi ollut muutenkaan mahdollista!
Nyt kuitenkin sitten istutte miehen kanssa pöydän ääreen ja summaatte velkanne ja teette oman maksusuunnitelman,eli vaikka tuntuu siltä,ettei mistään voi säästää niin aina jostain voi siltikkin.