Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EU kieltämässä ilmaiset verkkokauppapalautukset ja ilmaisen postituksen

Vierailija
05.12.2018 |

Toivottavasti ihmiset alkaa miettiä mikä järjetön trafiikki ja ympäristön kulutus siitä tulee kun miljoonia nyssäköitä kuskaillaan edestakaisin kun tilaillaan huvikseen kaikkea mitä sitten palautetaan.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jotkut tilaa jopa tietoisena että tulevat joka tapauksessa palauttamaan suurimman osan tavaroista.

Vierailija
2/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU on ikiturso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan loppuu asiat mitä EU voisi kieltää.

Vierailija
4/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppaillu on riippuvuus kuin alkoholismi.

Vierailija
5/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä juttu. Ehkä  ihmiset sitten miettivät hieman tarkemmin mitä tilaavat ennen kuin tilaavat. Noista palautuksista tulee kauheet päästöt ja ne maksavat nettikaupoille maltaita.

Vierailija
6/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää te jotka tilaatte ja palautatte ja tilaatte ja palautatte.

Vierailija
7/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niitä harvoja hyviä päätöksiä EU:ssa.

Vierailija
8/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan vain pakon edessä eli kun en jaksa juosta kaupoissa. Erään nettikaupan kohdalla kävi niin, että jouduin palauttamaan takin. Palautus maksoi minulle 9 euroa. Siihen loppui sen nettikaupan kannatus minun osaltani.

Vierailija
9/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Jotkut tilaa jopa tietoisena että tulevat joka tapauksessa palauttamaan suurimman osan tavaroista.

”Malli on 183cm ja hänellä on koko M”. Ja paidan mitat mitä sattuu. Palauttaessa ei saa alekuponkia käytettyä oikeankokoiseksi vaihtamiseen. Ja muutenkin edes-takas kestää aikaa. Otan paidoista aina nykyään kahdet koot ja palautan toiset. Housut, sukat yms. osuu lähes aina kohdalleen.

Vierailija
10/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo on vähän kaksipiippuinen juttu kyllä. Mielestäni on kyllä huomattavasti ekologisempaa palauttaa tuote myyntikuntoisena ja laittaa se uudelleen myyntiin, jos se ei asiakasta miellytä, kuin laittaa virheostokset kiertoon tai roskiin, mitä jotkut harrastavat.

Toinen vaihtoehto on tietysti lopettaa verkkokaupoista ostaminen, mikä on kait kaikista ekologisin vaihtoehto, mutta tuskin se jota verkkokaupat itse haluavat. Verkkokaupan kuvien ja kuvauksen perusteella ostaminen kun on aina sika säkissä.

Vierailija
11/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähinnä vaatteita, joissa lukee mitat. Eivät ne silti välttämättä olekaan mitä väitetään, joten onko ekologisempaa heittää ne kaapin perukoille vai palauttaa? Jaa-a, mutta en kyllä palauta minnekään mihin se maksaa. Palauttamisessa on vaivansa joka tapauksessa vaikka olisi ilmaistakin, en sitä todellakaan huvikseni tee.

EU:lle sanon tässä vaiheessa että haistakoon homeen, ei sieltä muuta tulekaan kuin kieltoja.

Vierailija
12/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Malli on 183cm ja hänellä on koko M”. Ja paidan mitat mitä sattuu. Palauttaessa ei saa alekuponkia käytettyä oikeankokoiseksi vaihtamiseen. Ja muutenkin edes-takas kestää aikaa. Otan paidoista aina nykyään kahdet koot ja palautan toiset. Housut, sukat yms. osuu lähes aina kohdalleen.

Sama juttu, nuo koot on todellakin ihan miten sattuu ja sitten vielä niin, että yhden valmistajan vaatteissa sopiva on koko x, mutta toisella se x onkin liian pieni/iso ja y onkin se sopiva. Paitsi ei tietenkään joka kerta, koska ihan olisi liian helppoa. Onpa käynyt niinkin, että kooltaan oikeasti suurempi vaate on ollut kokolapun perusteella se pienempi.. 

Ja materiaaleista/laadusta en viitsi edes aloittaa. 

Vierailija
13/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu on syöpä.

Vierailija
14/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes. Hyvä uutinen. Töissä näiden pakettien kans puljataan ja n. puolet palautetaan. Kauhee härdelli, bensaa kuluu ja zalandon isot paketit vie tilaa.

Vierailija
15/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan vain pakon edessä eli kun en jaksa juosta kaupoissa. Erään nettikaupan kohdalla kävi niin, että jouduin palauttamaan takin. Palautus maksoi minulle 9 euroa. Siihen loppui sen nettikaupan kannatus minun osaltani.

Eli jonkun muun kuin sinun pitäisi maksaa se 9 euroa? Eli meidän muiden asiakkaiden tuotteiden hinnoissa.

Vierailija
16/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo palauttaminen on ihan normaalia, eihän normivaatekaupastakaan tule sovituksen jälkeen ostettua kuin ehkä joka 10. vaate. Ja yleensä silloinkin saa sovittaa ainakin kahta eri kokoa kun se "oma" koko onkin liian iso tai pieni. Lisäksi vaate voi näyttää henkarissa hyvältä, mutta sovittaessa se ei istukaan päälle, sävy saa näyttämään ihan zombielta tai saumat on ihan kierossa. 

Totta kai nettikaupassa tulee huteja, se on ihan selvä ja siksi palautuksen pitää olla maksuton. Nyt jo jätän välistä sellaiset nettikaupat joissa siitä veloitetaan eli jatkossa en sitten enää nettikauppoja käytä lainkaan. Toivottavasti kivijalkakaupat sitten ymmärtävät parantaa huomattavasti valikoimiaan (ja etenkin palveluaan, se kaikki mairea tyrkytys pois) ja laajentaa aukioloaikojaan.

Vierailija
17/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no mä jouduin juuri tällä viikolla palauttamaan yhden mekon. Olen ostanut samalta merkiltä useita vaatteita aikaisemminkin, ja koko S on aina ollut hyvä. Nyt S-koon mekko oli etenkin hihoista, mutta muutenkin, vähän turhan veltto säkki päälläni, vaikka malli oli tarkoitettu hihoista ja rinnan kohdalta aika istuvaksi. Jos palautus ei olisi ollut ilmaista, olisi jäänyt tuokin suomalaismerkin EU-alueella valmistettu vaate kavereineen tilaamatta kokonaan. Meille maaseudun ihmisille nettikaupat ovat melkeinpä elinehto, jos siis vähääkään välittää siitä miten pukeutuu ja miten kotiaan laittaa. Kaupunkiin en mieli työttömäksi lähteä, opettajan virka maaseudulta oli sellainen lottovoitto jota tuskin pääkaupunkiseudulla saisin. 

Vierailija
18/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista lähetystä tai palautusta ei ole ollut tähänkään asti. Aina sen joku maksaa.

Vierailija
19/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia kukaan tekisi niin? Nyt jo tuntuu niin työläältä viedä ja palauttaa se satunnainen hutiostos takaisin niin tuskinpa kukaan sitä ihan tieten tahtoen tekisi.

Eihän siinä ole edes mitään järkeä. Miksi tilata joku vaate jota ei edes halua?

Vierailija
20/60 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunut 3 krt palauttamaan/vaihtamaan tuotteen, koska ne on ollut rikki. Muuten on aina verkko-ostokset onnistunut. Jos koko on ollut hankala valita, en ole ostanut. Idioottimaista on tilata 4 eri koon farkut ja palauttaa huonot koot.