Mikä noita vanhoja ihmisiä vaivaa - oikeesti?
Meillä oli just appivanhemmat kylässä, toinen 72 ja toinen 74 v. Toinen jätti maanantaina ulko-oven auki! Siis niin että sisälle tulee kylmä ilma. Toinen laittoi tänä aamuna oven vipusen niin että kaikki pääsee sisälle, ei mene vahingossa lukkoon. Huomasin sen tunti sitten ja huusin, että kuka penskoista on jumaliste unohtanut oven lukitsematta. Kun ei kukaan myöntänyt, arvasin oikein, että appivanhemmat. Miksei ne pysty olemaan ihmisiksi täällä kaupunkioloissa? Joka naapurille pitää olla juttua haastamassa ja ovet aina auki. Että pännii taas!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se vanhuus nyt vaan on. Koetetaan ymmärtää toisiamme. Varmasti nuoret heidän näkökulmastaan myös käyttäytyvät oudosti.
Oudosti? Minusta tuossa on kyse siitä, minkä verran arvostaa luonnonvaroja. Ökyelämä kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää valittako jos teillä on vanhemmat jotka tötöilee. Omat vanhempani nukkuneet jo pois. Kaiholla muistelen noita kommellusaikoja, toivatpa väriä elämään.
Olis munkin. Turhakkeet loiset.
Jotain vikaa täytyy olla ihmisessä joka ajattelee noin omista vanhemmistaan ja toivoo näiden kuolemaa. Vaikka omat vanhempani eivät olleet mitkään mallivanhemmat kaikilta osin niin rakastin vamhempiani ja kovin pelkoni oli lapsesta saakka heidän kuolemansa joka nyt on käynyt jo toteen. Miten vanhempasi onnistuivat kasvattamaan noin kylmän ja välinpitämättömän ihmisen?
Mun mies on 55-v ja sillä unohtui viime vuonna ulko-ovi yöksi apposen auki! Siis ei vain lukitsematta vaan auki.
Autotalli jää auki vähän väliä. Auton ovi jää lukitsematta usein jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää valittako jos teillä on vanhemmat jotka tötöilee. Omat vanhempani nukkuneet jo pois. Kaiholla muistelen noita kommellusaikoja, toivatpa väriä elämään.
Olis munkin. Turhakkeet loiset.
Jotain vikaa täytyy olla ihmisessä joka ajattelee noin omista vanhemmistaan ja toivoo näiden kuolemaa. Vaikka omat vanhempani eivät olleet mitkään mallivanhemmat kaikilta osin niin rakastin vamhempiani ja kovin pelkoni oli lapsesta saakka heidän kuolemansa joka nyt on käynyt jo toteen. Miten vanhempasi onnistuivat kasvattamaan noin kylmän ja välinpitämättömän ihmisen?
Olemalla kylmiä ja välinpitämättömiä lapsiaan kohtaan? Rankan alkoholismin sävyttäessä lapsuutta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Heidän muistissa on edelleen sellainen huoleton ja turvallinen aika, jolloin ulkoovia voi pitää apposenauki. Naapurit on sitä varten, että niille jutellaan. Varsinkin, kun vanhuksilla ei ole kiirettä minnekkään, eikä naapuri kehtaa sanoa mitään, tai poistua paikalta. Vanhukset elää omassa, onnellisuuden kuplassaan, älä sinä mene nipottamalla puhkaisemaan sitä. :)
Heillä on muistissaan aika, jolloin yhdyssanat osattiin (ulkoovi):D
Miten muuten mammat aiotte välttyä tulemasta vanhoiksi, tapatteko itsenne ennen sitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän muistissa on edelleen sellainen huoleton ja turvallinen aika, jolloin ulkoovia voi pitää apposenauki. Naapurit on sitä varten, että niille jutellaan. Varsinkin, kun vanhuksilla ei ole kiirettä minnekkään, eikä naapuri kehtaa sanoa mitään, tai poistua paikalta. Vanhukset elää omassa, onnellisuuden kuplassaan, älä sinä mene nipottamalla puhkaisemaan sitä. :)
Miten muuten mammat aiotte välttyä tulemasta vanhoiksi, tapatteko itsenne ennen sitä??Vanhukset saisi tap-paa. Tuottamattomia kulueriä, jotka siipeilevät röyhkeästi lastensa rahoilla.
Mina olen vahan eri mielta. Ihmettelen kylla miten nuorina suomalaiset hoperoityvat.
Olen 79v. ja ajan autolla amerikkalaisessa suurkaupungissa. Lasteni rahoja en tarvitse on tarpeeksi omasta takaa.
Kokkaan ja siivoan itse taloni vaikka onhan sita monenlaista kremppaa tassa iassa, sarkylaakkeet on keksitty.
Milloinkahan apn kaltaiset kasvavat aikuiseksi kirjaimellisesti umpioissaan ?
Jossain tosiaan ovat vanhukset epäonnustuneet, tuollaisia emoatiakyvyttömiä ihmisiä kasvattaneet.
Kummasti se vähä-älyisten nuukien vanhusten säästämä perintö kyllä tulee kelpaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten mammat aiotte välttyä tulemasta vanhoiksi, tapatteko itsenne ennen sitä??Vanhukset saisi tap-paa. Tuottamattomia kulueriä, jotka siipeilevät röyhkeästi lastensa rahoilla.
Kirjoitat törkeästi, häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Mun isovanhemmat oli hoitamassa koiriamme viikon, olin kirjoittanut selkeät ohjeet. Ei päästetä ulos ilman valvontaa, ei anneta muuta ruokaa kuin mitä olen niille jättänyt, siis vehnätön ruokavalio. Kun tultiin kotiin koirat oli karanneet jo monta kertaa ja sitten vielä ripulia ja matot siinä kunnossa kotona. En koskaan enää anna niiden hoitaa yhtään mitään.Vastuutonta, onneksi koirat eivät jääneet esim, auton alle. Toinen koirista kärsi viikkoja ihottumasta, kun sille oli annettu leipää ja keksejä.
No voi, minulla aivan päinvastainen kokemus. Olimme mieheni kanssa lähes kaksi viikkoa reissussa ja omat vanhempani tulivat kahdelle alakoululaiselle ja koiralle kotimiehiksi. Ja mitä oli tapahtunut? Kaikki ikkunat oli pesty sisältä ja ulkoa, koti oli siivottu, koira oli käytetty trimmattavana. Lisäksi arkkupakastin oli täytetty pullilla, sämpylöillä, muutamalla kuivakakulla ja erilaisilla pakastetuilla kotiruuilla.
Lapset olivat käyneet isovanhempien kanssa kahdesti elokuvissa. Isä oli kiinnittänyt kukkalaudat, mitkä ovat odottaneet paikalleen asennusta viisi vuotta. Lisäksi hän oli maalannut eteisen seinän, johon maali oli ostettu jo ainakin kolme vuotta sitten. Ja nämä "vanhukset" ovat 68 ja 71 vuotiaita. Kiitimme kauniisti suurenmoisesta työstä perheemme hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fistaa itseäsi huo@a ja häpeä. Mulla ei ole siihen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan apn kaltaiset kasvavat aikuiseksi kirjaimellisesti umpioissaan ?
Jossain tosiaan ovat vanhukset epäonnustuneet, tuollaisia emoatiakyvyttömiä ihmisiä kasvattaneet.
Kummasti se vähä-älyisten nuukien vanhusten säästämä perintö kyllä tulee kelpaamaan.
Opettele vajaamielinen edes välimerkkien käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani vanhukset asuvat Vantaalla omakotitalossa. Heillä ei ole ovet lukossa edes yöllä! He eivät tahdo muuttaa tapojaan. Eivätkä ole dementoituneita, vaan tiedostavat, että joku voi tulla. Sanovat vain, että sitten tulee, kun ei ole tullut vuosikymmeniin.
Onko toi Vantaalle tyypillistä?
Koska mun appivanh. teki just noin - ovi auki vaan koko ajan. samoin autotallin ovi ja avaimet virtalukossa.
Ääliöitä.
Paljonko on väkeä käynyt? Montako autoa varastettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani vanhukset asuvat Vantaalla omakotitalossa. Heillä ei ole ovet lukossa edes yöllä! He eivät tahdo muuttaa tapojaan. Eivätkä ole dementoituneita, vaan tiedostavat, että joku voi tulla. Sanovat vain, että sitten tulee, kun ei ole tullut vuosikymmeniin.
Koska mun appivanh. teki just noin - ovi auki vaan koko ajan. samoin autotallin ovi ja avaimet virtalukossa.
Ääliöitä.Paljonko on väkeä käynyt? Montako autoa varastettu?
Pian se nakki napsahtaa. Sitä odotellessa. Luonnollista poistumaa.
Olen yli 40v ex-stadin kundi, asun hieman syrjässä vaikka lähimpään kaupungin vuokraslummiin on alle 1km ja melkein naapurissa asuu yksi aika harmittomalta vaikuttava narkki.
Mulla on ovet auki aina ja joskus jäänyt autotallinovet sepposen selälleen ym.
Naapurissa asuu vanha jyyrä mitä käy hieman sääliksi, alkaa olemaan huonossa kunnossa, kantovesi, ulkohuussi, ulkosauna ym. Yksin köpöttelee, vaimo lähti saattohoitoon vuosi sitten.
Nämä omien vanhempiensa käytöstä arvostelevatko luulevat itse käyttäytyvänsä kauniisti?
Sanoisin että katsokaa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sekasin olet heti aamusta ja veikkaan, että et käy missään töissä. Kunhan v***uilet kateuksissasi muille.
Omat vanhempani ovat ainakin eläkkeensä ansainneet, tehneet pitkään ansiotyötä, kasvattaneet omat lapsensa ja nyt vielä auttelevat lastensa perheitä. Toivon kaikille ikääntyneille terveyttä ja mukavia eläkepäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä välii!?!?! Pääasia minäminäminäminäminäminä
En ymmärtänyt kommenttia, mut joo, onhan se vähän minäminäminä, kun ei yhtään katsota, tuleeko ovet kiinni. Jos ulko-ovi jää 30 cm auki, todellakin meiltä menee kaikki energiansäästötoimet hukkaan. Ihan turha käyttää rahaa tiivi-ikkunoihin ja lämmön talteenottoon, kun vanhempi sukupolvi ei näytä sellaisesta piittaavan. Jos meidän perhe kerää muovit talteen ja vie kierrätykseen ja meidän vanhemmat ei sitä tee, onko mitään väliä.
-ap
Voi mahdoton. Välit poikki vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isovanhemmat oli hoitamassa koiriamme viikon, olin kirjoittanut selkeät ohjeet. Ei päästetä ulos ilman valvontaa, ei anneta muuta ruokaa kuin mitä olen niille jättänyt, siis vehnätön ruokavalio. Kun tultiin kotiin koirat oli karanneet jo monta kertaa ja sitten vielä ripulia ja matot siinä kunnossa kotona. En koskaan enää anna niiden hoitaa yhtään mitään.Vastuutonta, onneksi koirat eivät jääneet esim, auton alle. Toinen koirista kärsi viikkoja ihottumasta, kun sille oli annettu leipää ja keksejä.
No voi, minulla aivan päinvastainen kokemus. Olimme mieheni kanssa lähes kaksi viikkoa reissussa ja omat vanhempani tulivat kahdelle alakoululaiselle ja koiralle kotimiehiksi. Ja mitä oli tapahtunut? Kaikki ikkunat oli pesty sisältä ja ulkoa, koti oli siivottu, koira oli käytetty trimmattavana. Lisäksi arkkupakastin oli täytetty pullilla, sämpylöillä, muutamalla kuivakakulla ja erilaisilla pakastetuilla kotiruuilla.
Lapset olivat käyneet isovanhempien kanssa kahdesti elokuvissa. Isä oli kiinnittänyt kukkalaudat, mitkä ovat odottaneet paikalleen asennusta viisi vuotta. Lisäksi hän oli maalannut eteisen seinän, johon maali oli ostettu jo ainakin kolme vuotta sitten. Ja nämä "vanhukset" ovat 68 ja 71 vuotiaita. Kiitimme kauniisti suurenmoisesta työstä perheemme hyväksi.
Kiitos sinulle, metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Olen mieheni kanssa tehnyt samoja hommia jo 10 vuotta lastemme avuksi ja meillä on tosi hyvät välit.
Ikävää, jos nuorempi sukupolvi näkee malkan vain toisen silmässä, eikä omassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sekasin olet heti aamusta ja veikkaan, että et käy missään töissä. Kunhan v***uilet kateuksissasi muille.
Omat vanhempani ovat ainakin eläkkeensä ansainneet, tehneet pitkään ansiotyötä, kasvattaneet omat lapsensa ja nyt vielä auttelevat lastensa perheitä. Toivon kaikille ikääntyneille terveyttä ja mukavia eläkepäiviä.
Älä ulise huo@a, elätän sinutkin. Valitettavasti.
Ääliöitä.