Mikä on tekosyysi mikset luovuta verta?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Hullun lehmän tauti, asuin lapsena puoli vuotta Englannissa :D en tiedä kävisinkö muutenkaan koska hemoglobiini ei ole kovin hyvä ja painoakin hädin tuskin se 50kg...
Niin ja olisin vielä 0-veriryhmää, mutta kun ei kelpaa niin ei sitten.
Minulla todettiin vuosi sitten HIV
Astma diagnoosi. Ei enää kylläkään, mutta en luovuta. Pyörryn jo ajatuksesta.
Hemoglobiini on liian alhainen, minulla on diabetes, olen hammashoitaja (riskinä hiv ja hepatiitti tartunnat pistotapaturman yhteydessä).
Olisko vielä muuta kysyttävää...
Ms-tauti. Luovutin säännöllisesti ennen diagnoosia.
Yritän rajoittaa ylikansoittumista.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään neuloja ja inhoan veren näkemistä. Eli ei vaan pysty, vaikka työterveydessä vahvasti sitä suositeltiin poikkeuksellisen korkean hemoglobiinin takia. On ilmeisesti aika "paksua" verta mulla.
Tämä sama mullakin. Haluaisin luovuttaa, kun hemppa keikkuu yleensä 160 tienoilla, ja vahva suositus lääkäreiltä aina tuohon tulee . Mutta joudun verikokeitten jälkeenkin pitkät ajat makoilemaan ennen kotiinlähtöä niin en oo vielä uskaltautunut. Jos ois kuski, joka veis kotiin ja taluttais autolle, niin sitten voisinkin. Mutta sinkku oon ja kaverit hyvin vähissä niin ei sitten onnistu.
en tarvitse tekosyitä ollakseni olematta tekemisissä sprn kanssa
Ei tekosyy vaan syy, reuma ja verenpainetauti.
Itse olen sairaanhoitaja ja mieheni on kirurgi. Ihmetyttää, miten ei teidetä edes SPR:n toiminnasta.
Hävettää tunnustaa, mutta en kestä nähdä verta. Alkaa pyörryttää. Voiko sinne mennä silmät kiinni jos joku talutta?
Sairastettu psykoosi estää luovutuksen. Muuten kyllä luovuttaisin ja ennen sairastumista luovutinkin.
Vierailija kirjoitti:
Yritän rajoittaa ylikansoittumista.
Onnistuu parhaiten ehkäisyllä.
No älä, mutta minulta ei huolita. Hb 96
Liikaa lääkkeitä. Toki voin luovuttaa jos eivät haittaa.
Imetys ja todella runsaat kuukautiset.