Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi mikset luovuta verta?

Vierailija
05.12.2018 |

Verta luovuttamalla voit pelastaa hengen.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa ja pyörryn. Koko loppupäivä menee pahoinvoivana ja toimistakyvyttömänä. Siinä tekosyyni.

Vierailija
42/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin luovuttamaan kyllä ja sain erittäin tiukkaa kohtelua ja nyrpeyttä, kävin useamminkin ja nyrpeys vaan kasvoi - veri oli kuulemma poikkeuksellisen hyvää, se sanottiin. Alkuun kohdeltiin kuin kuppaista vaikka olen täysraitis ja huoliteltu. Hyvin outo paikka oli. Sitten luin SPR stä niin se riitti....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen homo

Vierailija
44/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitykset.

Vierailija
45/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedolle nimeltä ihminen en luovuta yhtään mitään. Tiedä vaikka menisi jollekkin koulukiusaajalle, eläinten kiduttajalle, vaimoaan pettävälle ja hakkaavalle, täydelle k-päälle. Multa ei verta muille tipu!

Vierailija
46/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän. Kun se loppuu, luovutan taas verta.

Vierailija
47/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna ilmaiseksi verta SPR:lle, joka myy sen sairaaloille jotka pyörivät verovaroin, eli maksan itse verojen muodossa omasta verestäni jonka olen luovuttanut ilmaiseksi. TUO oli oikea syy, tekosyy on se että on niin alhainen verenpaine (muka).

Juuri tämä. Jos SPR ei maksa minulle verestäni ei sillä ole mielestäni oikeutta myöskään laittaa sille hintalappua kun siirtää sen eteenpäin. Ennemmin annan ilmaiseksi suoraan sairaalalle ilman että SPR:n verenimijät tekevät sillä voittoa.

Vierailija
48/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin monella edelliselläkin, tehty liian hankalaksi omalla sijainnillani. Pääseekö muuten ensikertalaiset heti mennessään luovuttamaan? Eli pystytäänkö se veri toteamaan kelvolliseksi jollain pikatestillä ihan siinä paikan päällä, vai onko tässä jotain byrokratiaa?

Vierailija
49/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kelpuuta mua luovuttajaksi

Vierailija
50/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan alle 50 kg.

Ai se on este? No niin, kohta kun vielä lähtee pari kiloa voin vastata oikealla syyllä eräälle joka aina tenttaa tästä luovuttamisesta. 

Vierailija
51/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulakammo! !vaikka olen saanut verensiirron, en kuulemma olisi tässä jos en olisi saanut verta. mutta kun en kykene luovuttamaan.

Vierailija
52/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR

Vierailija
53/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen ferritiini, ja lisäksi verta tulee niin vähän ja hiljaa, että hyvä kun tavallinen verikoe saadaan otettua. 

Vierailija
54/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut enemmän tai vähemmän aneeminen. Rautahevokuurilla saatan saada hemoglobiinin nipin napin normaalin rajoihin, silloinkin alatasolle.

Vierailija
55/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut enemmän tai vähemmän aneeminen. Rautahevokuurilla saatan saada hemoglobiinin nipin napin normaalin rajoihin, silloinkin alatasolle.

Niin ja rautatuotteita ei voi napsia kuin karkkia, sillä maha menee sekaisin eikä se rauta taas enää imeydy.

Vierailija
56/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin monella edelliselläkin, tehty liian hankalaksi omalla sijainnillani. Pääseekö muuten ensikertalaiset heti mennessään luovuttamaan? Eli pystytäänkö se veri toteamaan kelvolliseksi jollain pikatestillä ihan siinä paikan päällä, vai onko tässä jotain byrokratiaa?

Kyllä pääsee ekalla kerralla. Ekaan kertaan tulee varata hieman enemmän aikaa (puol tuntii yleensä riittää). Täytät lomakkeen, jossa kysellää kaikkea - voit tutkia kysymykset etukäteen netistä. Lisäksi mitataan hemoglobiini pikatestinä sormenpäästä. Jos lomakkeen tietojen mukaan sovellut luovuttajaksi ja hemppa on ok, pääset heti luovuttamaan.

Vierailija
57/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyytä, on vain yksi oikea syy eli spr.

Vierailija
58/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin kun olin vakituisessa parisuhteessa, aina kun ihoni oli riittävän ehjä. Nyt olen sinkku, enkä saa luovuttaa uusien seksikumppanien vuoksi.

Vierailija
59/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen lievää huonoa omatuntoa siitä, etten ole luovuttanut verta. Olen nippa nappa 50 kg ja aina ollut melko matalat hemoglobiinit. Kuvittelen, että luovutuksen jälkeen olen sellainen kalpea veretön zombi :D

Vierailija
60/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin tasaisin väliajoin, kunnes mua alkoi luovutuksen jälkeen pyörryttämään. Olen pyörtynyt ihan kunnolla verenluovutuksen jälkeen ja kun sen jälkeen kokeilin, meni loppupäivä mskuuasennossa. En vaan kestänyt pystyssä. Lasten kanssa ei oikein oo mahdollisuutta huilailla koko päivää, joten en ole enää luovuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan