Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi mikset luovuta verta?

Vierailija
05.12.2018 |

Verta luovuttamalla voit pelastaa hengen.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna mitään liivijengeille. SPR tahkoaa kirjaimellisesti verirahoja. Verenluovutus pitäisi antaa sairaaloille kuten se monissa muissa maissa onkin, eikä jollekin järjestölle joka imee verestä isoja palkkoja johtajistolle.

Vierailija
22/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hullu lehmä 🐄🙁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän rahaa ostaakseni auton.

Mitä merkkiä suosittelet?

Vierailija
24/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin luovuttanut, nyt raskauden ja imetyksen jälkeen ei ole tässä kaiken väsymyksen keskellä tuntunut hyvältä idealta. Sitten menen kun voin taas itse hyvin, tärkeä asia.

Vierailija
25/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa lääkityksiä

Vierailija
26/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

painan alle 50kg

Vierailija
27/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sp on ollut osaltaan tuhoamassa suomalaista yhteiskuntaa tuttamalla muslimimatuja maahan. Siksi en luovuta varta, ennen kuin homma saadaan keskussairaaloiden hoidettavaksi.

Vierailija
28/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan säännöllisesti. Se on kiertotaloutta parhaimmillaan, koska punasolut kuitenkin kuolisivat parissa kuukaudessa.

Vierailija
29/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kokea itseäni väsyneeksi. Olen luovuttanut verta n 15 kertaa, joka kerran jälkeen totaalinen uupumus muutaman päivän.

Vierailija
30/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus anemiaan. En kelpaa. 

Vierailija
31/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut aina verta. Jopa niin, että verhon takana oli onnettomuuden uhri ja sai harvinaista verta minulta (sairaalasta siis hälyytettiin apuun). Sain myös tunnustunpalkinnon verenluovutuksesta. Tekosyyni nykyään on lääkitys, jonka takia en enää voi luovuttaa.

Vierailija
32/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin ennen säännöllisesti kunnes silmäni avautuivat ja minulle paljastui kaikeassa karmeudessaan se, että spr myy eteenpäin ilmaiseksi luovuttamani veren hävyttömään ryöstöhintaan :(

Vierailija
33/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen työni takia aika paljon, ja usein tämä jo estää luovutuksen jos edellisestä matkasta on alle 3kk. Yllättää kyllä euroopan kohteista mm. Kreikka kuuluu kohteisiin joissa vierailun jälkeen ei hetkeen saa luovuttaa verta. Siksipä en luovuta ollenkaan kun en jaksa kyttäillä milloin olen ollut tarpeeksi kauan suomen kamaralla/kuuluuko edellinen matkakohde kiellettyjen listalle vai ei.

Vierailija
34/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tekosyytä vaan SPR.

Vierailija
35/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna ilmaiseksi verta SPR:lle, joka myy sen sairaaloille jotka pyörivät verovaroin, eli maksan itse verojen muodossa omasta verestäni jonka olen luovuttanut ilmaiseksi. TUO oli oikea syy, tekosyy on se että on niin alhainen verenpaine (muka).

Vierailija
36/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pelkään neuloja sen verran, että lähes aina on taju lähtenyt hetkeksi verikokeissa. Mua ei niihin vapaaehtoisesti saa menemään.

Vierailija
37/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siniverinen, en luovuta kuninkaallista vertani rahvaille.

Vierailija
38/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut kaksi kertaa. Aina hemoglobiini juuri ja juuri yli sallitun. Kun menin kolmatta kertaa yrittämään oli alle sallitun ja käännytettiin veke rautatablettipaketin kerta. Tästä jo muutama vuosi, nyt käyn läpi lapsettomuushoitoja joten verenluovutusta en tule miettimää vielä aikoihin. Katsotaan sitten joskus taas jos hemoglobiini sallii.

Vierailija
39/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalla ei ole veripalvelun toimipistettä. Ennen oli ja kävin monta kertaa vuodessa luovuttamassa verta ruokatunnilla. Nyt on vain "kiertävän veripalvelun" luovutustilaisuus n. kerran kuussa. Se on aina työaikana ja siellä on niin paljon jonoa, että voi mennä jopa pari tuntia aikaa sillä reissulla. En minä mitenkään pysty käymään siellä kun töissäkin pitäisi olla. Ja sitten jos sitten kuukauden ainoana luovutuspäivänä on flunssa tai pitänyt ottaa buranaa päänsärkyyn, ei saisi edes luovuttaa verta vaikka ehtisikin. 

Vierailija
40/126 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin luovuttanut verta, mutta nykyään asun niin pienellä paikkakunnalla, ettei täällä järjestetä verenluovutusta. Minulla ei ole autoa, joten en voi ajaa lähimpään isoon kaupunkiin. Käyn töissä sellaiseen aikaan, ettei julkisillakaan matkustaminen onnistu ellen ota koko päivää vapaaksi. Joten joo, hankalaa olisi luovuttaa. Tosin tuskin tämä paikkakunnan valinta on ikuinen, tulen varmaan muuttamaan jossain vaiheessa takaisin sivistyksen pariin ja tällöin tietenkin jatkan luovuttamista, mikäli vereni vain vielä kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä