Mies, avaatko naiselle aina tilaisuuden tullen oven?
Mielestäni tämä on aivan ihana ele. Aina kun joku herrasmies minulle oven avaa, ilahdun todella.
Kommentit (37)
No en helevetissä, jos ei aikuinen nainen itte osaa avata ovea, niin voi jäädä ulos.
Avasin joskus nuorempana. Nykyään tyrkkään oven perässäni kiinni asti. Ei mitään hyötyä pimpinsaamisen kannalta.
Avaan yleensä kaikille, jos sattuu kohdalle. Seuralaisille aina.
Aina avaan. En mene ovesta ikinä ekana jos satun ottaakahvasta kiinni ja takana tulee joku. Tän opetti mun vaari, kun olin pieni. Se sano, että herrasmies osaa käytöstavat, vaikka olis välillä kurjaa. Nyt olen 42v ja teen sen vaistomaisesti edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Naissika.
Mikä se semmoinen on?
Olen asiakaspalvelija ja olen humannut lähes poikkeuksetta kun olen saattamassa vierasta johonkin tilaan vanhemmat miehet eivät halua että pidän heille ovea auki vaan tarttuvat itse oveen ja pyytävät minua menemään ensin.
No en kyllä kyttää mitään ovenavaamispaikkoja, mutta tietenkin pidän ovea auki jos sopivasti ja luontevasti sattuu.
Tulen ylemmistä sosiaaliluokista, joten toki.
Se on vähän niin kuin siinä inttianimaatiossa: "alikersantille ei pidetty ovea auki, joten hän ei päässyt ulos rakennuksesta".
Totta kai, kuuluu normaaleihin ja kohteliaisiin käytöstapoihin.
En halua miehen avaavan ovea turhan takia. Jos on kantamuksia niin ok.
Kyllä tietenkin! Mukava ilahduttaa pienellä eleellä ja osoittaa näin arvostavansa naista.
Jos ollaan samaan aikaan menossa ovesta, niin silloin päästän naisen tai vanhuksen ensin.
Avaan aina, ja pidän avoinna myös muille miehille jos ovat samaan aikaan tulossa ovesta.
Minä ainakin sain hyvän kotikasvatuksen vaikka nainen olenkin ja pidän ovea auki myös miehille. Tosin moni ei ymmärrä siitä kiittää, joku nyt vetää tästä kommentista herneet kuitenkin.
En tietenkään aina. Jos sattuu sopivasti kohdalle, niin sitten toki ihmisille sukupuolesta riippumatta.
Naissika.