Biisejä, joissa on karmivat sanoitukset
Mitä tällaisia biisejä on? Ainakin The Policen "Every Breath You Take" on tällainen. Se ei ole mikään rakkauslaulu, kuten moni luulee, vaan se kertoo exän vainoamisesta.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Michael Jackson - Pretty young thing
Ei nyt muuten olisi karmiva, mutta kun ottaa huomioon häneen kohdistuneet syytökset lasten hyväksikäytöstä...
Se laulaa selkeesti naisesta tossa biisissä :D ekat sanat; " Where did you come from lady?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FINTELLIGENS - ROTKO
Mä en tullu tänäänkää jumittaa takanurkkaan, mut tytöille tarjol vaa kovaa stagaa ja purkkaa
Ei turhan tarkkaa mistä sängystä herää, mä en diskriminoi, vaa reguloin joka sävystä perää
Silti kannan vastuuni, ja jos ei oo vaimomatskuu nii mä laitan kaks kumii
Kaiken näköstä puluu on vastaan tullu, ja se on hullun puhet ettei järvi muka kulu
Mitä useempi soutaja, sitä lujempaa mennää. Plus et kukaa ei sukella enää järveen jos on levää
Jos settis loistaa pimeessä ku pyllistät. En haluu syyllistää, mut ois parempi käydä syynissäMe ollaan poikien kaa etitty kissoi koirien kaa, ja välil tuntuu ettei toivoakaan
Se on kyl nyt varmaa, et en koskekaan suhun jos oot ku Suomen kesä: Kylmä, lyhyt ja harmaaMä en oo lussu ja mussuta t ussuu. Sillä toi sussu on h utsujen h utsu. Se korppikotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko
En tätä niele, sä nielet vaik vieheen. On joka miehen siemen sun mieleen. Se kotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotkoSä luulet olevas kuuma kissanainen, mut mieleen tulee lähinnä Jutta Urpilainen
Tyttörukka, jää väliin kukkaset, takkutukka, l utka saat rukkaset
Pannuhuone niin pikinen, sut tietää likipitäen joka ikinen
Vaik oisit taitavin, jätän väliin sun haitarin vaik se ois naitavin
Mun mielest ainakin, nyt on jo aikakin olla antelijaan sijasta välil saitakin
Jos sä yrität olla seksikäs, ni yritäs vähä lisää ja paljos sul olikaan sitä ikää?Siin on mun vinkkii, sul on silikoonihinkkii ja pinkkii saalist, naama maalis
Ja kaikkee muutki kinkyy minkki-shittii, mut ei mitää kaalis, b itch!Mä en oo lussu ja mussuta t ussuu. Sillä toi sussu on h utsujen h utsu. Se korppikotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko
En tätä niele, sä nielet vaik vieheen. On joka miehen siemen sun mieleen. Se kotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotkoIlta finaalissa, drinkkii baarissa juotu ku saavista, väijyn pinkkii saalista
Peli jo selko, sun olemus sen mulle kertoo. Ei aina jaksa säätää, mut tää on jo liian helppoo
Et jätä arvailun varaan mitä sul on mielessä, tyrkyllä mun vieressä, virne suupielessä
Paksu meikki kavaltaa, koko vaikutelma halpa. Mitä löytyy alta? Kauempaa näytit paremmalta
Sä et oo varma nakki, tai niin sä ainaki väität. Mut oot käyny jo läpi kaikki sun kaupungin äijät
Aina haku päällä, bodycounttii vissiin tuhat, paljastavin asu täällä, profiilissa tissikuvatEt sä niin huono oo, mut sun maine on. Oot vaa unohtanu mitä kaunis nainen on
Jos mennää sun luo, kyllä mä väännän sua salee, mut nakerran vaik käden poikki, et pääsen aamulla haneeMä en oo lussu ja mussuta t ussuu. Sillä toi sussu on h utsujen h utsu. Se korppikotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko
En tätä niele, sä nielet vaik vieheen. On joka miehen siemen sun mieleen. Se kotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko***
Siinä vähän naiskuvaa ja kaksinaismoralismia à la koko kansan symppis-Ela ja Fintelligens! Ei taitaisi enää tänä päivänä (vain 9 v myöhemmin!) mennä läpi... Ilmeisesti tulisi olla meikkaamaton, fiksu neitsyt (ilman silikoneja) ja odotella kiltisti baarissa Elaa ja kumppaneita saapuvaksi tarjoamaan "kovaa stagaa ja purkkaa". Järven kuluminen soutamalla koskee ilmeisesti vain naista, jonka olisi aika jo anteliaan sijaan olla saita. Tosin pojat vääntävät sua kyllä salee, mutta vääntävät käden poikki että pääsevät aamulla haneen.
Huoh :D
- tulisikohan nyt sensuroinnin kera kommentti läpi...
No huh mitä tekstiä...
Vähän ohi aiheen, ei ole mitenkään tavatonta, että saman musiikkigenren biiseissä tuomitaan naisten vilkas seksielämä ja vedetään sen perusteella raja siihen, millainen nainen soveltuu/ei sovellu vaimoksi. Käsitys naisista on jyrkän kaksijakoinen. Suomalaisessakin rap-lyriikassa teema on ollut useamminkin esillä.
Näin on!
Kapasiteettiyksikön Hei neidit näistä ehkä eläväisimpänä mielessä oleva naisvi.ha kappale
"Huor.ast ei tehä vaimoo, eikä mitään muutkaa
New school bitc.hit ku witchit ilman luutaa"
Samaa porukkaa kuitenkin, Cheekillä yhtä alentavat ja samaa porukkaa sielläkin, sitten naiset ja tytöt fanittaa näitä "profeettoja" 🤮 meneeköhän nuoruuden pikkiin vai ovatko kasvaneet, elat, uniikit ja muut? Itsellä niin hirveä inho jäänyt noilta vuosilta näistä, että menee radiosta vieläkin vaihtoon, jos joku näistä soi vaikka olisikin uusi positiivisempi kappale.
Eikö täällä olla viellä Nick Cavea & Kylie Minogueta mainittu?
They call me The Wild Rose
But my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know
For my name was Elisa Day
From the first day I saw her I knew she was the one
As she stared in my eyes and smiled
For her lips were the colour of the roses
They grew down the river, all bloody and wild
When he knocked on my door and entered the room
My trembling subsided in his sure embrace
He would be my first man, and with a careful hand
He wiped the tears that ran down my face
On the second day I brought her a flower
She was more beautiful than any woman I'd seen
I said, 'Do you know where the wild roses grow
So sweet and scarlet and free?'
On the second day he came with a single rose
Said: 'Will you give me your loss and your sorrow?'
I nodded my head, as I laid on the bed
He said, 'If I show you the roses will you follow?'
On the third day he took me to the river
He showed me the roses and we kissed
And the last thing I heard was a muttered word
As he stood smiling above me with a rock in his fist
On the last day I took her where the wild roses grow
And she lay on the bank, the wind light as a thief
As I kissed her goodbye, I said, 'All beauty must die'
And lent down and planted a rose between her teeth
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FINTELLIGENS - ROTKO
Mä en tullu tänäänkää jumittaa takanurkkaan, mut tytöille tarjol vaa kovaa stagaa ja purkkaa
Ei turhan tarkkaa mistä sängystä herää, mä en diskriminoi, vaa reguloin joka sävystä perää
Silti kannan vastuuni, ja jos ei oo vaimomatskuu nii mä laitan kaks kumii
Kaiken näköstä puluu on vastaan tullu, ja se on hullun puhet ettei järvi muka kulu
Mitä useempi soutaja, sitä lujempaa mennää. Plus et kukaa ei sukella enää järveen jos on levää
Jos settis loistaa pimeessä ku pyllistät. En haluu syyllistää, mut ois parempi käydä syynissäMe ollaan poikien kaa etitty kissoi koirien kaa, ja välil tuntuu ettei toivoakaan
Se on kyl nyt varmaa, et en koskekaan suhun jos oot ku Suomen kesä: Kylmä, lyhyt ja harmaaMä en oo lussu ja mussuta t ussuu. Sillä toi sussu on h utsujen h utsu. Se korppikotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko
En tätä niele, sä nielet vaik vieheen. On joka miehen siemen sun mieleen. Se kotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotkoSä luulet olevas kuuma kissanainen, mut mieleen tulee lähinnä Jutta Urpilainen
Tyttörukka, jää väliin kukkaset, takkutukka, l utka saat rukkaset
Pannuhuone niin pikinen, sut tietää likipitäen joka ikinen
Vaik oisit taitavin, jätän väliin sun haitarin vaik se ois naitavin
Mun mielest ainakin, nyt on jo aikakin olla antelijaan sijasta välil saitakin
Jos sä yrität olla seksikäs, ni yritäs vähä lisää ja paljos sul olikaan sitä ikää?Siin on mun vinkkii, sul on silikoonihinkkii ja pinkkii saalist, naama maalis
Ja kaikkee muutki kinkyy minkki-shittii, mut ei mitää kaalis, b itch!Mä en oo lussu ja mussuta t ussuu. Sillä toi sussu on h utsujen h utsu. Se korppikotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko
En tätä niele, sä nielet vaik vieheen. On joka miehen siemen sun mieleen. Se kotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotkoIlta finaalissa, drinkkii baarissa juotu ku saavista, väijyn pinkkii saalista
Peli jo selko, sun olemus sen mulle kertoo. Ei aina jaksa säätää, mut tää on jo liian helppoo
Et jätä arvailun varaan mitä sul on mielessä, tyrkyllä mun vieressä, virne suupielessä
Paksu meikki kavaltaa, koko vaikutelma halpa. Mitä löytyy alta? Kauempaa näytit paremmalta
Sä et oo varma nakki, tai niin sä ainaki väität. Mut oot käyny jo läpi kaikki sun kaupungin äijät
Aina haku päällä, bodycounttii vissiin tuhat, paljastavin asu täällä, profiilissa tissikuvatEt sä niin huono oo, mut sun maine on. Oot vaa unohtanu mitä kaunis nainen on
Jos mennää sun luo, kyllä mä väännän sua salee, mut nakerran vaik käden poikki, et pääsen aamulla haneeMä en oo lussu ja mussuta t ussuu. Sillä toi sussu on h utsujen h utsu. Se korppikotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko
En tätä niele, sä nielet vaik vieheen. On joka miehen siemen sun mieleen. Se kotka sut hotkasee nokkaan, kauhee rotko***
Siinä vähän naiskuvaa ja kaksinaismoralismia à la koko kansan symppis-Ela ja Fintelligens! Ei taitaisi enää tänä päivänä (vain 9 v myöhemmin!) mennä läpi... Ilmeisesti tulisi olla meikkaamaton, fiksu neitsyt (ilman silikoneja) ja odotella kiltisti baarissa Elaa ja kumppaneita saapuvaksi tarjoamaan "kovaa stagaa ja purkkaa". Järven kuluminen soutamalla koskee ilmeisesti vain naista, jonka olisi aika jo anteliaan sijaan olla saita. Tosin pojat vääntävät sua kyllä salee, mutta vääntävät käden poikki että pääsevät aamulla haneen.
Huoh :D
- tulisikohan nyt sensuroinnin kera kommentti läpi...
No huh mitä tekstiä...
Vähän ohi aiheen, ei ole mitenkään tavatonta, että saman musiikkigenren biiseissä tuomitaan naisten vilkas seksielämä ja vedetään sen perusteella raja siihen, millainen nainen soveltuu/ei sovellu vaimoksi. Käsitys naisista on jyrkän kaksijakoinen. Suomalaisessakin rap-lyriikassa teema on ollut useamminkin esillä.
Näin on!
Kapasiteettiyksikön Hei neidit näistä ehkä eläväisimpänä mielessä oleva naisvi.ha kappale
"Huor.ast ei tehä vaimoo, eikä mitään muutkaa
New school bitc.hit ku witchit ilman luutaa"Samaa porukkaa kuitenkin, Cheekillä yhtä alentavat ja samaa porukkaa sielläkin, sitten naiset ja tytöt fanittaa näitä "profeettoja" 🤮 meneeköhän nuoruuden pikkiin vai ovatko kasvaneet, elat, uniikit ja muut? Itsellä niin hirveä inho jäänyt noilta vuosilta näistä, että menee radiosta vieläkin vaihtoon, jos joku näistä soi vaikka olisikin uusi positiivisempi kappale.
Älyttömintä näissä on se kaksinaismoralismi, sanoitetaan biisejä joissa leuhkitaan eri hoidoilla esim. Tuomas Kauhanen feat. Cheek & Elastinen - Miksi naiset rakastuu renttuihin ja samalla naiset haukutaan h.oriksi toisissa kappaleissa.
Voisiko ajatella niin että ovat itse sitä mistä naisia paheksuvat eli h....a.
Kyseessä kuitenkaan ei ole mitään pikkupoikia vaan aikuisia mies(lapsia).
Over the Hills and Faraway. Protagonisti kuksii parhaan ystävänsä vaimoa, joka on hänen alibinsa ja näin ollen ei voi käyttää alibiaan itsensä pelastamiseen vankilalta. Vankilassa sitten nillittää ja odottaa päivää, jolloin pääsee taas jatkamaan pettämistään parhaan ystävänsä vaimon kanssa.
Sori. Ei sympatiaa miehelle, joka pettää parasta ystäväänsä selän takana tämän vaimon kanssa.
Hey I'm feeling tired
My time is gone today
You flirt with suicide
Sometimes that's ok
Hear what others say
I'm here standing hollow
Falling away from me
Falling away from me
Day is here fading
That's when I would say
I flirt with suicide
Sometimes kill the pain
I can always say
'It's gonna be better tomorrow'
Falling away from me
Falling away from me
Beating me down
Beating me beating me
Down, down
Into the ground
Screaming so sound
Beating me, beating me
Down, down
Into the ground
It's spinning round and round
(Falling away from me)
It's lost and can't be found
(Falling away from me)
It's spinning round and round
(Falling away from me)
So down
Beating me down
Beating me, beating me
Down, down
Into the ground
Screaming so sound
Beating me, beating me
Down, down
Into the…
Musta Saara laulussa pieni tyttö kuolee yksin tuskallisen kuoleman ja muuttuu valkoiseksi päästessään taivaaseen. Ihan hirveät sanat.
"Ei taivahassa kuolon vaaraa,
ei kyyneleitä, yötäkään”.
Näin lauloi kerran musta Saara,
pien’ neekerlapsi hyvillään.
Taivaassa Herra tuskat poistaa
ja huokaukset kokonaan.
Siell’ Herran kasvot mulle loistaa,
siell’ luonaan aina olla saan.
Hän kertovan on kuullut kerran
näin opettajan valkoisen.
Hän armosta sai kuulla Herran
ja ystävästä lapsien.
Hän sai myös kaupungista kuulla,
joll’ ompi autuus muurinaan.
Hän siellä kerran riemusuulla
myös tahtois kiittää Jeesustaan.
Nyt riutuu raukka tuskissansa
hän siinä olkivuoteellaan,
mutt’ rauha lepää kasvoillansa
ja riemu loistaa katseestaan.
Ja ystävää ei vierellänsä,
vaikk’ kova ompi vuoteensa.
Hän tuskat kantaa yksinänsä
niin onnellisna, iloisna.
Ei miettimästä voi hän laata
nyt noita ihmesanoja.
Hän muistaa tuota ”uutta maata”
ja ”uuden taivaan” riemua.
”Oi, kuolemaa ei taivahassa”,
hän laulaa aina hiljempään.
”Ei tuskaa niin kuin maailmassa,
ei itkua, ei yötäkään.”
Hän huokaa yhä heikommasti:
”Oi kaupunki, sä kultainen!
– Ei kuolemaa”, ja rauhaisasti
hän vaipuu kuolon unehen.
Nyt Jeesuksensa kunniaksi
hän soittaa siellä kanneltaan.
Karitsan veri valkeaksi
sai mustan Saaran kokonaan.
Hotel California - kun sinne eksyit koskaan et pääse pois.
Haloo Helsinki - kevyempi kantaa. Päättelen, että tämä kertoo anoreksiasta tms sairaudesta / riippuvuudesta, joka vie kuolemaan.
Oot hyvin pieni,
oot hyvin hauras
On ekat sanat joita kuulet päivittäin,
muttet kuuntele muita,
kuin sitä yhtä,
joka käskee painu alemmas ystäväin,
ja se kaiken sulta syö
ja heti perään vielä lyö
ja sanoo sä pystyt parempaan
Ja kun putoaa hyöhenvyö,
alkaa ikuinen yö
Sä pääset aikaan suurempaan
Sä haluat pois,
sä haluat pakoon
Mä tajuun mutten tahdo ymmärtää
Sä haluat pois,
kun et pystykkään,
kaikkeen mitä pitää yrittää
Te tartutte toisiin nyt niin kuin kieli kylmään rautaan
Nyt mä ajattelen mut ääneen sano en,
että sut on kevyempi kantaa hautaan
Tää turruttaa tunteen,
ja tää vie tehon
Ne samat sanat kuulit aina päivittäin
Koin hennon otteen,
näin väsyneen kehon
Pelkäsit liian liian paljon ystäväin
Olit kaunis kuin tiikeri,
jonka raajoja koristi,
viivat viivojen perään
Ja mä tahdon uskoa,
että ois vielä toivoa,
joka aamu kun herään
Sä halusit pois,
sä halusit pakoon
Mä tajuun mutten tahdo ymmärtää
Sä halusit pois,
kun et pystynytkään
kaikkeen mitä piti yrittää
Te tartuitte toisiin nyt niin kuin kieli kylmään rautaan
Nyt mä ajattelen mut ääneen sano en
Ja mä muistan, kuinka tahdoit lähtee tähteä Afrikasta etsimään
Ja mä muistan kuinka paljon, kuinka paljon, jaksoit joskus niin yrittää
Ja yöllä kun mä katson taivasta niin säihkyvää
Niin tiedän pääsit perille elämään
Sä halusit pois,
sä halusit pakoon
Mä tajuun ja koitan ymmärtää
Sä halusit pois,
kun et pystynytkään
kaikkeen mitä piti yrittää
Te tartuitte toisiin nyt niin kuin kieli kylmään rautaan
Nyt mä ajattelen mut ääneen sanon sen,
Sut on kevyempi kantaa hautaan
Mua ahdistaa Anssi Kelan sanoitukset, esim. Mikan faijan BMW tai Puistossa. Mutta ovat hyviä kappaleita, joten itken ja kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa Anssi Kelan sanoitukset, esim. Mikan faijan BMW tai Puistossa. Mutta ovat hyviä kappaleita, joten itken ja kuuntelen.
Puistossa kappaleen jatko-osassa paljastuu mitä tarkoitti 'Hetken he ovat legendaa'.
munkkipossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PMMP- Jos lyöt vielä kerran
"Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut
Ja isken jollain millä sinäkin oot mua hakannut
Mä astun harhaan taivaan tieltä
Jonnekin pimeään, mut viedään sinne
Missä ei ees tarvitse nimeään""Olisitko hyvä mulle, jos mä oisin mukavampi?
Menen suihkuun valot päällä
Sä et huuda enää koskaan"Hyvä kappale, mutta meneekö joku suihkuun valot pois päältä, pimeässä?
Tuo on ärsyttänyt aina.
Itse olen tulkinnut tuon niin, että pimeässä suihkussa ei ole väkivallan jäljet näkyneet tms. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta näin olen sen itse tulkinnut.
Omassa väkivaltaisessa lapsuudenkodissani sai pitää vain niitä valoja, mitä isä halusi pitää. Käytännössä ei mitään. Nimim. hyvin monesti suihkussa pimeässä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
For my name was Elisa DayFrom the first day I saw her I knew she was the one
They grew down the river, all bloody and wildWhen he knocked on my door and entered the room
He wiped the tears that ran down my faceThey call me The Wild Rose
For my name was Elisa DayOn the second day I brought her a flower
So sweet and scarlet and free?'On the second day he came with a single rose
He said, 'If I show you the roses will you follow?'They call me The Wild Rose
For my name was Elisa DayOn the third day he took me to the river
As he stood smiling above me with a rock in his fistOn the last day I took her where the wild roses grow
And lent down and planted a rose between her teeth
Tämän taustallahan on joku murhatarina, ei ehkä ihan todellinen kylläkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt ekalla sivulla jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
For my name was Elisa DayFrom the first day I saw her I knew she was the one
They grew down the river, all bloody and wildWhen he knocked on my door and entered the room
He wiped the tears that ran down my faceThey call me The Wild Rose
For my name was Elisa DayOn the second day I brought her a flower
So sweet and scarlet and free?'On the second day he came with a single rose
He said, 'If I show you the roses will you follow?'They call me The Wild Rose
For my name was Elisa DayOn the third day he took me to the river
As he stood smiling above me with a rock in his fistOn the last day I took her where the wild roses grow
And lent down and planted a rose between her teethTämän taustallahan on joku murhatarina, ei ehkä ihan todellinen kylläkään.
Where The Wild Roses Grow on Nick Caven albumilta Murder Ballads.
Kyseisestä biisistä Wiksu kertoo näin: Cave was inspired to write "Where the Wild Roses Grow" after listening to the traditional song, "Down in the Willow Garden", a tale of a man courting a woman and killing her while they are out together.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei niinkään kammota mitkään "kill kill death death" -metallikappaleet tai sellaiset, joissa kerrotaan jokin hyytävä tarina, vaikka ne usein mielenkiintoisia ovatkin.
Mutta eniten saa inhonväristyksiä aikaan lyriikat, joissa on tahattomasti jotain inhottavaa. Esimerkkinä Cat Stevensin "Wild World", jossa Stevens laulaa alentuvan vastenmielisesti teini-ikäiselle exälleen. Oksetus.
Now that I've lost everything to you
You say you wanna start something new
And it's breaking my heart you're leaving
Baby, I'm grievingBut if you want to leave, take good care
Hope you have a lot of nice things to wear
But then a lot of nice things turn bad out thereOoh baby baby, it's a wild world
It's hard to get by just upon a smile
Ooh baby baby, it's a wild world
I'll always remember you like a child, girlYou know I've seen a lot of what the world can do
And it's breaking my heart in two
Because I never want to see you sad girl
Don't be a bad girlBut if you want to leave, take good care
Hope you make a lot of nice friends out there
But just remember there's a lot of bad and beware
BewareOoh baby baby, it's a wild world
And I'll always remember you like a child, girlBaby, I love you
But if you want to leave, take good care
Hope you make a lot of nice friends out there
But just remember there's a lot of bad and beware
BewareOoh baby baby, it's a wild world
And I'll always remember you like a child, girlOoh baby baby, it's a wild world
And it's hard to get by just upon a smile
And I'll always remember you like a child, girl
Samalle naikkoselle Stevens väsäsi toisenkin biisin. Taisi tehdä ero aikamoisen tiukkaa (kyseinen Patti D'Arbanville elää vieläkin, yhden lapsensa teki muuten Don Johnsonin kanssa).
My Lady d'Arbanville, why do you sleep so still?
I'll wake you tomorrow
And you will be my fill, yes, you will be my fill
My Lady d'Arbanville, why does it grieve me so?
But your heart seems so silent
Why do you breathe so low, why do you breathe so low
I'll wake you tomorrow
My Lady d'Arbanville, you look so cold tonight
Your lips feel like winter
Your skin has turned to white, your skin has turned to white
I'll wake you tomorrow
La la la la la
La la la la la la
La la la la la
La la la la la la, la la la la la la
My Lady d'Arbanville, why does it grieve me so?
But your heart seems so silent
Why do you breathe so low, why do you breathe so low
I loved you my lady, though in your grave you lie
I'll always be with you
This rose will never die, this rose will never die
I loved you my lady, though in your grave you lie
I'll always be with you
This rose will never die, this rose will never die
Mua ahdistaa sanoitukset jotka melkein rimmaa muttei ihan.
Aika erikoista, jos täällä ei saa kertoa niinkin ansiokkaan laulaja/lauluntekijän kuin Tori Amosin lyriikasta...
No huh mitä tekstiä...