Biisejä, joissa on karmivat sanoitukset
Mitä tällaisia biisejä on? Ainakin The Policen "Every Breath You Take" on tällainen. Se ei ole mikään rakkauslaulu, kuten moni luulee, vaan se kertoo exän vainoamisesta.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Tässä kans ei-niin-kivat sanoitukset. Mutta hyvä biisi.
Joo tosi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Popeda delilah.
Kaihdinta vasten näin varjojen liittyvän yhteen
Kaihdin tuo peittänyt akkunaa on rakkaimpain
Luonas on toinen sydämein kuolevan
tunsin kun sen nähdä sain
kerto (1 verse):
Ei, ei, ei Delilah
Ei, ei, ei Delilah
Väärin teit ,Oi rakkain niin väärin teit
Menetin kaiken. Sä uskoni huomiseen veitKääntää en katsetta voinut jäin ikkunan ääreen
Aamu jo valkeni kun hänen lähtevän näin
Nauroit kun saavuin tuskani vallassa
Hillinnyt en itseäinEi, ei, ei Delilah
Ei, ei, ei Delilah
Ei, et saa .Et jättää nyt näin mua saa
Pyydän kun kosketan otsaasi kalpenevaa
Viimeisen kerran mä kyynelten lävitse
Piirteesi nähdä mä saanKuinka mä pyytäisin
Takaisin en sua saa
Tuon joku aikoinaan väänsi muotoon: kaidetta vasten näin poliisin nussivan koiraa.
P Lion, Happy Children, no olipa tosi iloiset sanoitukset meille 80-luvun lapsille...
Always the war in 1983
This is the world of today
In our mind, there is only the money
And there is nothing for you
Ten hours work, no flowers in the mind
Then life runs without happiness
Every day, dreams to go to a better life
But they remain only dreams
You are the children
Your life will be very hard
You are the children
You're singing every day
To have a friend to explain your little problem
Can you say now to have it?
Sometimes you hope it's only an illusion
Don't hope, it's better so
But children-power will win, I am sure
With sweet, sweet lovin' for us
Your fantasy will find new nice color
But now it's time to go
You are the children
You are the children
You're singing every day
You are the children
You are the children
You're singing every day
You are the children
You are the children
You're singing every day
Se - Kevyesti puoli viiteen.
Nuorenparin viikonloppureissu katkeaa kolariin "sun suolet oli punaiset, sinun lempivärisi. Silmänräpäyksessä kuolit, sanoi lääkäri, kun se sinut paareille nosti ja siteisiin kääri"
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi isäni kuunteli usein jotain laulua jossa laulettiin jotain yössä kiitävistä vaunuista joissa on arkku ja morsian.. muistan miten laulu kammotti minua. En tiedä nimeä tai esittäjää.
Teininä taas Miljoonasateen Olkinainen aiheutti väristyksiä etenkin, kun pyöräili iltapimeällä kotiin hylätyn ladon ohi.
Neuvostoliittolaista alkuperää oleva 'Svadebnyj kon', häävaljakko, suomeksi levyttänyt Rainer Friman 'Valkeat vaunut'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi isäni kuunteli usein jotain laulua jossa laulettiin jotain yössä kiitävistä vaunuista joissa on arkku ja morsian.. muistan miten laulu kammotti minua. En tiedä nimeä tai esittäjää.
Teininä taas Miljoonasateen Olkinainen aiheutti väristyksiä etenkin, kun pyöräili iltapimeällä kotiin hylätyn ladon ohi.
Neuvostoliittolaista alkuperää oleva 'Svadebnyj kon', häävaljakko, suomeksi levyttänyt Rainer Friman 'Valkeat vaunut'
Alkuperäisen esityksen venäjäksi esitti Juri Antonov!
Vierailija kirjoitti:
En muista kappaleen nimeä tai esittäjää, mutta joku aika vanha missä biisin kertoja oli ilmeisesti murhannut naisen jota rakasti.
Viittaatko siihen Nick Cave ja Kylie Minoguen biisiin? En viitsi googlata nimiä tai laulua, mutta creepy oli.
Eikö se mennyt jotenkin niin, että kivenmurikan otti käteen ja paikalle sitten kasvoi kukka.
Tuota soitettiin paljon ja en kiinnittänyt ensiksi huomiota sanoihin. Tarkemmin kuunneltuani en halunnut kuunnella enää.
Toinen on se Bohemian Rhapsody, yli dramaattinen. Ensin kaverini sanoi että ei tykkää tuosta biisietä kun kuului taustalla. Sanoin, samat sanat. Taisi myös sanoa samoin tuosta tappo laulustakin. Samat mielipiteet oli lauluista.
Paljon on lyriikoita missä mietittävää itse kullekin. Esim. Space man, I gotta wear shades, Down under, Dont stand so close to me. Bad romance. Chandelier, Wish you were here, Its tricky.
Hehheh you shock me all night long, Back in black, Perfect strangers,
Ai niin Ghostbusters!
Vierailija kirjoitti:
Paljon on lyriikoita missä mietittävää itse kullekin. Esim. Space man, I gotta wear shades, Down under, Dont stand so close to me. Bad romance. Chandelier, Wish you were here, Its tricky.
Hehheh you shock me all night long, Back in black, Perfect strangers,
Ai niin Ghostbusters!
AC/DC laulaa seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Se chisun, missä uhkailee pikkurillin katkomisella, en muista nimeä. Mutta siksi siitä tykkäänkin.
Kohtalo.
Suuri määrä on ilmoitettu kappaleita joissa on vähemmän miellyttävät sanoitukset . Itseäni riipaisee Tarja Ylitalon: Mua kuule äiti. Tuota ei olisi koskaan edes saanut levyttää.
Minulle on tutumpi väännös kaihdinta vasten näin siittimen nousevan pystyyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena luulin että siinä lauletaan:
Nuo kahdet vaunut valkeat
Yössä vaeltaa
Eellä toiset kiiruhtaa
On niissä norsuja
Todellisuudessa niissä oli morsian, ei norsuja :-(
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tutumpi väännös kaihdinta vasten näin siittimen nousevan pystyyn!
Tarkoitan väännöstä Delilah-kappaleen suomalaisesta versiosta!
Vierailija kirjoitti:
No tämä sweet sixteen
Kyllä! Biisi on hieno, mutta sanat ovat karmeat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista kappaleen nimeä tai esittäjää, mutta joku aika vanha missä biisin kertoja oli ilmeisesti murhannut naisen jota rakasti.
Viittaatko siihen Nick Cave ja Kylie Minoguen biisiin? En viitsi googlata nimiä tai laulua, mutta creepy oli.
Eikö se mennyt jotenkin niin, että kivenmurikan otti käteen ja paikalle sitten kasvoi kukka.
Tuota soitettiin paljon ja en kiinnittänyt ensiksi huomiota sanoihin. Tarkemmin kuunneltuani en halunnut kuunnella enää.
Where the wild roses grow on tuon kappaleen nimi. Hieno on. Levyltä Murder Ballads, jolta löytyy mm. kappale Henry Lee, jossa asetelma käännetään toisin päin: tyttö houkuttelee pojan luokseen, ta ppaa hänet linkkuveitsellä ja heittää ruumiin kaivoon.
Lordin cover Dingon Autiotalosta on karmivan hyvä, alkuperäinen sanoitus on käännetty kauhuversioksi yksi yhteen:
Lordi - The House
See how the day dies with the sunset
It touches your hair and it paints it blood red
Please don't you leave me, I begged and I prayed
You stole my heart and you left me anyway
Your eyes milky white they shine in the night
I laid my head gently down by your side
I dare not to breath don't know I would make a sound
Your stench intoxicates me till my mind spins round and round
I found a house that's foretold of, forbidden in the woods
And it's shaking me down to my core
You come to life as we go there, you might not be so good