Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen sukupuoleen vaikuttaminen?

11.05.2006 |

Onko kukaan kokeillut jotain " kikkaa" raskautta yrittäessään jotta saisi joko tytön tai pojan? Jos olet niin mitä, ja toimiko?

Itse kiinnostaisi koska tyttö olisi haaveissa kolmanneksi lapseksemme =)

Vinkkejä otetaan vastaan!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa uskoa, että sukupuoleen voi millään lailla vaikuttaa. Se on vaan ihan fifty-sixty, että kumpi sieltä putkahtaa.

Kaverini väitti, että Y-siittiöt ovat nopeampia, mutta heikompia ja X:t taas sitkeämpiä, mutta hitaampia.

Tähän vedoten hän esitti teorian, että jos haluaa pojan niin pitäisi just sillä h-hetkellä tuikata siittiöt matkaan niin tulis poika, koska vikkelä Y ehtii ekana perille. Jos taas hedelmöittyminen osuu pari päivää ovulaation jälkeen niin sitten saisi tytön, koska se X:t säilyy hedelmöityskykyisinä pidempään.

Mutta, kuten jo sanoin, itse en kyllä näille teorioille antaisi kovin suurta painoarvoa :-)

Vierailija
2/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ite konferenssimatkalla ja palasin kotiin juuri ovulaatiopäivän illalla....ja poika tuli. Kyllähän se geeneistä kiinni on..mutta saattaahan tolla jotain vaikutusta olla.

Toinen mitä oon kuullut on, että äidin ravinto vaikuttaa ....hiilihydraattia tytöille ja valkuaista pojille...kuulemma edesauttais kiinnittymistä...hmmm... tsemppiä yritykseen...mut miniöitähän tulee sit joskus kuiteskii.... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että myös meillä kävi näin. Tulin risteilyltä juuri h-hetkenä eli ovulaation aikaan ja lapsenteko ajoittui siihen krapula-aamuun (vaikka ei pitänyt kun vasta seuraavassa kuussa aloittaa... hups) niin poika on meilläkin. Että voihan siinä olla perää, mutta en mä ainakaan olisi osannut ajoittaa kun en tuntenut ovulaatiota mitenkään.

Jälkeenpäin laskemalla olen havainnut, että ovulaatio olis justiinsa sinä päivänä. Mutta ehkä suurempi todennäköisyys on kuitenkin sattumalla?

Vierailija
4/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jostain luin, että happamassa ympäristössä selviytyis vaan tyttö siittiöt. Minä ainakin join pari kk greippimehua noin 1litra päivässä ja tyttö tuli. Aikaisempi lapsi oli poika. Kannattaa ainakin kokeilla jos olisi hyötyä. =) Lisäksi käytin ovulaatiotikkuja....eli puuhailtiin silloin, kun tuli ekan kerran tumma viiva tikkuun ja siitä seur. päivänä...sitten tauko.

Vierailija
5/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mahdollisuudet ovat aika lailla 50-50. Jos olisi jokin varmempi konsti, eikö se olisi jo Kiinassa keksitty ;) Meillä on tyttö " tehty" justiinsa ovulaatiopäivänä.

Elimistön happo-emästasapainoon on (kaiken maailman ihmedieeteistä huolimatta) aika vaikea vaikuttaa suht normaalilla, terveellisellä ruokavaliolla. Ja näinhän sen pitää olla. Emättimen happamuuteen suoraan vaikuttamisella taas on riskinsä, mm. tulehdukset.

Vierailija
6/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempia lapsia yritettiin samalla lailla, joka-toinen-päivä tekniikalla koko kierron ajan. Ensimmäinen on tyttö ja toinen on poika. Joten eipä siihen oikeen voi vaikuttaa. Ehkä jo oikeen olisi yrittänyt ja tutkaillut ovista ja sen mukaan yrittänyt ajoitta, mutta olisiko siltikään toiminut...

Vierailija
7/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta en muista osuiko ovikseen ja tuli poika, mutta tyttömme sai alkuunsa ovispäivästä...joten ei pidä paikkaansa...

Vierailija
8/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi poikaa ja molemmat on saaneet alkunsa ovispäivänä, keskimmäinen, tyttö taas monta päivää ennen ovista.

Sittenhän on vielä sellaisia uskomuksia, että pihtarit saa poikia elikkäs tarkottaa sitä, että runsaat yhdynnät tappaa poikasiittiöitä ja että poikia tehdään takaapäin, tyttöjä päältä...Nämäkin on meillä täsmänneet justiin eikä melkeen.

Vierailija
9/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki on tehty juuri ovulaation hetkillä.

Mies haluaisi kovasti tyttöäkin, joten pitäisi kai mahd. seuraavan kerran yrittäessä sitten kikkailla jotenkin että ajoittaisi aina muutaman päivän ennen ovulaatiota, kun ne tyttösiittiöt kuulemma elää pidempään - eli poikasiittiöt olisi jo heittäneet veivinsä munasolun irrotessa.

Ja kuulin kerran myös naapurilta, että tyttöä tehdessä pitää syödä makeaa, poikaa tehdessä suolaista, ja hänellä tuo oli kuulemma toiminut, tiedä sitten.

" Elämä ennen syntymää " tms. vauvan odotus -kirja listasi jotain ruoka-aineita, joita pitäisi syödä jos yrittää jompaa kumpaa. Muistelen että tyttöä tehdessä oli suola pannassa, ja piti syödä maitotuotteita ja makeaa, mutta ihan tarkkaan en muista mitä niissä listoissa oli.

Vierailija
10/10 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska poikia syntyy ainakin prosentin enemmän.

Anteeksi, oli ihan pakko masentaa! ;D

Luin kerran tutkimuksen jossa oli todettu, että miehet jotka työskentelevät miesvaltaisilla aloilla, saavat enemmän poikia ja päinvastoin.

Näin meillä myös, miehen työpaikalla ei ole yhtään naista edes asiakkaana niin poikahan meillä on....

Eli kannattaa pyytää miestä siirtymään kampaajaksi tai vaikka jumppaohjaajaksi ;)