Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TUULISTA TORSTAITA LOKAMAMMAT!

12.01.2006 |

aloittelinpa sitten pinkan kun ei sitä näkynyt,eipä mitään uutta tännepäin kuin et joel on sit lisännyt yösyöntejään,viiime yönä söi kahden tunnin välein kyllä oli kivaa..pitäsiköhän ottaa oikeasti jo vellit kehiin vai mitä ehdotatte?!

kyselyyn et kuin viihdytään meillä itekseen niin joel kyl viihtyy syöneenä ja just heränneenä ihan hyvin leikkikaaren kanssa ja sitterissä mut kun alkaa väsy painaa vähänkin niin ilmoittaa kyl lujaa.leluihin yritetään jo tarttuu ja seurustellaan kovasti mut ei hän käänny vielä mihinkään suuntaan.

kattelin eilen noita mun kirjotuksia kun lueskelin vastauksia niin ihan hirveitä virheitä mut kun pitää aina niin vauhdilla kirjoitella,sori mut kaitpa tajuatte yskän..

sinilainen..minäkin olen loppuvuonna syntynyt ja sinun keskimmäisellä on sama syntttäripäivä kuin minulla,löytyy näitä yhtäläisyyksiä meiltä vissiin kun tuo syntymävuosikin on sama meillä ; )

eipä muuta tällä erää!

tyttilii & poitsut

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin päivään en ole oikein ehtinyt pinoa lueskella... Arki alkoi tällä viikolla kun mies palasi kouluun ja olen taas päivät yksin poikien kanssa, joten koneelle ehtiminen tekee tiukkaa...

Joonan päiväunet on ihan hukassa, kun se ei meinaa nukkua ollenkaan tai jos nukkuu, rupeaa nukkumaan aikaisintaan klo 14 ja nukkuu 30-45min. Senkään takia ei sitten tunnu ehtivän päivällä yhtään mitään...

En muuten ymmärrä, kuinka te, joilla miehet tekee pitkää päivää jaksatte kotona kenties useammankin lapsen kanssa, kun itestä tuntuu ihan järkylle olla näiden kahden kanssa kotona, kun miehen koulupäivä kestää klo 10-17, niinkuin tänään... Osittain kai tää johtuu just siitä, että mies oli just kolme viikkoa joululomalla, niin ehti jo tottua siihen, että se on tässä kotona apuna myös.

Ja toi keli... Ei oikein tunnu tammikuulle kun ulkona sataa vettä, lämmintä on pari astetta ja tuulee... Joten uloskaan ei tänään taideta oikein päästä...

Palailen myöhemmin, jos ehdin!

Mami

Vierailija
2/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkonen ilta ja yö takana täälläkin... äiti on vähän väsynyt...

Mies palasi raksalta illalla 22:30 normaalin kello 21: sijasta ja lapset oli ihan helisemässä eikä kukaan nukkunut ennen kun iskä tuli. 2 -vuotias on tosi kaavoihinsa kangistunut ja alkoi yhdeksän jälkeen huutaa iskää hammaspesulle, mikään ei auttanut, luin ääni käheänä sängysä kolmelle lapselle kirjaa puolitoista tuntia vauvan kitistessä koko ajan vieressä. Kun mies lopulta suvitsi saapua saatiin melko pikaseen rauha maahan ja nukkumaan, poikakin nukahti kivasti. Tasan yhdeltä herään kauheaan rysäykseen, 2v tippu sängystä ja loukkas jalkansa ja päänsä. Otsassa sinertävä kuhmu ja ontuu vasenta jalkaansa edelleen. Huusi puoli kolmeen, varmaan kipua ja pelästystäkin osittain. Neljältä ja puoli kuudelta poika söi ja ite nousin sillon ennen kuutta ruokkoamaan huushollia joka illalla jäi järkyttävälle mallille... Nostan hattua ja korkealle niille, jotka oikeasti ovat lasten kanssa yksin syystä tai toisesta!!

Eilistä pinoakaan en ole ehtinyt iltapäivän jälkeen lukemaan, ei siis mitään kommentoitavaa...

Pikkusta galluppia voisin ite pistää liikkeelle: Saatteko mielestänne neuvolasta kunnon palvelua? Sana neuvola on ainakin meilläpäin menettänyt merkityksensä ja medän neuvolasta en ainakaan saa tukea enkä niitä neuvoja lainkaan. Harmitti taas kun olen huolissani edelleen pojan syömisistä ja vaikka siitä viikko sitten käynnillä puhuin, en saanut mitään apuja enkä kannustusta. Seuraava käynti 3kk iässä. nyt aamulla soitin ja kysyin pääsiskö välipunnitukseen, saisin edes rauhan että kasvaa hyvin (jos näin on) niin ei kuulemaa pääse eikä ole tarvetta, kiitos ja hei... Eikä meillä ole edes vaakaa kotona että pääsis edes vähän arvailemaan... HÖ!

No joo, palailen kunhan on jotein asiaa, huusholli kaipaa edelleen äidin kättä!

Vaimo75 ja poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska että olette vastailleet tuohon esittelypinkkaan! Huomioni kiinnittyi heti Sinilaisen isojen lasten pikkuruiseen ikäeroon :) Minäkin olen syntynyt loppuvuodesta; itseasiassa olen lokalahja ja 21. on syntymäpäiväni.

Nyt pätkii muisti pahasti, mutta eikös se ollut Annu joka kertoili aamu- ja iltarutiineista :) Meillä melko samanlaiset, vaikken kyllä ihan noin tunnollinen ole!! Kylpypäiviä on 2-3 viikossa; muutoin illalla vaihdetaan vaippa, pestään kaula vain jos se haiskahtaa ja vaihdetaan yöpuku. Aamuisin poika saa seurailla isojen ateriointia, jonka jälkeen pyyhin silmät, korvantaustat ja kainalon. Jalkojen poimut pyyhkäistään ja napa, minkä jälkeen uusi vaippa ja vaatteet päälle. Sitten vasta ruokaa; poika on reipas odottamaan :)

Tehtiin eilen ensimmäistä kertaa muksujen kans kalvoväreillä kuvia. Ovat ylpeitä nasustansa ikkunassa ja kyllähän se hieno onkin. Palailen taas myöhemmin ottamaan osaa päivänpolttaviin kysymyksiin!!

Äiti kolmelle ja Sampo 3,5kk

Vierailija
4/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit ehtinyt väliin=) Ja yksin lauman kanssa olo on hanurista!! Illalla miehelle sanoin, että kukas nää lapset hoitaa kun ite ajan itteni loppuun täällä kotona ja mies rakennuksella... Eipä tähän kai muuta voi sanoa kun että ElämäOn!

Ja pyydän anteeksi lukuisia kirjoitusvirheitäni=)

Vierailija
5/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surkea ilma... taas taitaa jäädä vaunuilut tältä päivää. Meidän neiti nukkuu vaunuissa ulkona tasan niin kauan kun ollaan liikkeellä. Sit kun päästään kotiin ja kiikutan itkuhälyttimen vaunuun ja menen sisälle niin eiköhän 5 minuutin kuluttua ala kuulua itkua! Sisällä nukkuu vaunuissaan ihan hyvin. Onkohan muilla samaa ongelmaa? Senni on kuumaverinen ja tuntuu että aina on hiki vaikka toppahaalariakaan en ole oikeastaan käyttänyt kun kovalla pakkasella. No tuleepa tehtyä pitkiä vaunulenkkejä.

Meillä neiti ei vielä kääntyile mihinkään. Lattialla viihtyy jumppalelun kanssa ja samoin sitterissä ihan itsekseen. Sit kun tulee väsy niin hihkaistaan sen verran kovaa että varmaan äiskä huomaa.

Mitenkäs te joilla oli pieni vauva syntyessään, paljonko vauvanne syö kerralla? tuntuu että meidän neidillä on sellanen tasan 100 ml vatsa ei sinne enempää mene ei vaikka kuinka tuputtais...

Eipä tällä kertaa muistu mieleen sen kummempia. jotakin piti kommentoimani mutta unohtui jo... palaan asiaan.

anilla kera sennin

Vierailija
6/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen neuvolapalveluihin joita täällä päin saa. Sinne voi soittaa ja siellä on aikaa kuunnella ja käymäänkin voi mennä. Kotikäyntejäkin oli alussa kaksi. Kun imetys epäonnistui ja olin pettynyt niin neuvolassa lohdutettiin eikä ainakaan alettu moralisoida. Eihän se ollut kenenkään syy että vauva ei huolinut rintaa... Joten kymmenen pointsia annan meidän neuvolalle.

Vierailija
7/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun, tyttö vinkuu tuossa vieressä tarroja ja poika odottaa aamupesuja (varmasti kohta hermostuu kun ei saa huomiota!) :)

[b]TYTTILII KIRJOITTI[/b]:

aloittelinpa sitten pinkan kun ei sitä näkynyt,eipä mitään uutta tännepäin kuin et joel on sit lisännyt yösyöntejään,viiime yönä söi kahden tunnin välein kyllä oli kivaa..pitäsiköhän ottaa oikeasti jo vellit kehiin vai mitä ehdotatte?!

Ja sitten vielä tämän:

kyselyyn et kuin viihdytään meillä itekseen niin joel kyl viihtyy syöneenä ja just heränneenä ihan hyvin leikkikaaren kanssa ja sitterissä mut kun alkaa väsy painaa vähänkin niin ilmoittaa kyl lujaa.leluihin yritetään jo tarttuu ja seurustellaan kovasti mut ei hän käänny vielä mihinkään suuntaan.

***Meillä poika on MYÖS alkanut heräilemään yöllä 2-3 kertaa entisen 1 sijaan :(. Minä tulkitsen asian siten, että nyt on varmasti joku kasvuvaihe menossa, 3kk:ta kun lähestyy. Muistelen, että tässä vaiheessa lisätään taas ä-maidon määrää. Ei kyllä enää tarttis, kun muutenkin joudun yöllä lypsään ;)). Toisaalta, poika on alkanut laittamaan klo 20-21 välisenä aikana yöunille, joten siitä voi kans johtua useampi heräilykerta...mene ja tiedä. Eiköhän homma tasaudu, kun vaan jaksaisi ruokkia. Tyttö alkoi saamaan tässä vaiheessa velliä, söi pelkästään nannia (ei ä-maitoa suostunu syömään). Pojan kanssa elellään nyt ihan pelkällä rintamaidolla.

***Tuohon toiseen vastaan sanatarkkaan samoin. Oli kun itse olisin kirjottanu :)

Mutta nyt en ehdi enempää. Tyttö nauraa maha kippurassa, kun tuossa porisevat vauvan kanssa ja Eemil niin kovasti ääntelee - ihania :´)!

Tosi paska ilma! Saapa nähdä viittiikö tässä edes ulos mennä. Nooh, käytän sitten senkin ajan koneella, jos ei saa lähdettyä... ;-P

*Vallu kera ipanoiden*

Vierailija
8/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn niihin joilla mies tekee pitkiä päiviä, ihan normaali on 10 tuntia, eilenkin tuli kahdeksalta, edellispäivänä yhdeksältä illalla, ja aamulla lähtee herättäen meidät... Töissä siis ja välillä ulkomaanmatkalla öitä pois. Rankkaa on kahden pienen (2v2kk ja tämä 3kk vauva) kanssa selviytyä todellakin. Mietin joskus pahimpina hetkinä, kuinka paljon eroaisi olla oikeasti yh-mamma näiden kanssa. Ei se rahakaan kaikkea korvaa, ja korvaus kuitenkin on aika minimaalinen, kun ei me silti vielä mitään rahakkaita olla. Lainoja kitkutellaan.

Ja meidän poika myös lisännyt yösyöntejään. Aamuisin yleensä tissit räjähtää, mutta viime yönä söi useasti, että nyt on jopa ihan littanat. Ei kylläkään muistikuvaa miten usein, mutta aika usein kuitenkin (sillä pystyn nukkumaan samalla makuullani imettäessä).

Maitodieettini kenties toimii kuin toimiikin, sillä vauvan iho on huomattavasti parantunut koko aika. No, kala, suklaa, maito ja mansikka ja soija (ja d-vitamiinit) on nyt ne mitä epäilen oireiden aiheuttajiksi.

Miten muiden vauvat liikkuu ja kannatteleeko jo päätään hyvin? Meillä 3kk ja 6vrk, ja kääntynyt jo 2kk iässä eka kertaa masulta selälleen, ja toisin päin, nyt kääntyy kun huvittaa, mutta haluaa aina olla mahallaan ja yrittää vaan ryömiä eteenpäin, ja kiukuttaa kamalasti, kun ei oikein pääse. Neuvolalääkärissä 3kk otti oikein ryömintäspurtit 10cm hyvällä alustalla, ja lääkäri hämmästeli ikää. Ja pääkin pysyy pystyssä ja keikkuu vähän vielä kun kannetaan. Sylissäkään ei halua enää olla kuin naama menosuuntaan ja istumaan punkee koko ajan itseään, tätä noin viikon ajan jatkunut.

Vierailija
9/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi se talvi tosiaan loppua lyhyeen, ainakin näin ilmasta päätellen... No pakkasta ei tarvis kyllä olla, mutta toi sade ja tuuli vois laantua!

YKSIN VIIHTYMISESTÄ

Vierailija
10/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ja huh, olipas taas urakkaa tuossa eilisessä pinkassa. Tervetuloa kaikki uudet mukaan :)

ANILLA: Minun piti kysyä sinulta ihan samaa, että kuinka paljon teillä syödään kerralla, hih :) Olit nopeampi. Meilläkin siis sama tilanne kuin teillä. Minea syntyi kaksi viikkoa etuajassa painaen 2880 g. Imetykselle kävi juuri samoin kuin teillä, joten korvikkeella täälläkin kasvetaan. Minea juo yleensä 110 ml, joskus aamuisin 120 ml. Sitten annan vielä juuri ennen kuin laitan vaunuihin nukkumaan, jotain 50 ml, että nukkuu hyvin. Oletkos laskenut kuinka paljon annat Sennille korviketta yhteensä päivässä? Vellejä meillä ei olla vielä aloitettu, Minea nukkuu hyvin vielä tuolla korvikkeella, mutta suunnitelmissa kyllä on nekin aloittaa. Neiti siis lauantaina 3 kk, painoa nyt 5,1 kg. PANSU05 ja PULLERONAH, te vielä muistaakseni imetitte ja annoitte korviketta lisäksi, vai muistanko ihan väärin...

Huomasin myös tuolta esittelypinkasta, että PANSU05 asut kans täällä Porissa. Saakos udella, että missä päin tätä kaupunkia asustelet? Me asutaan täällä Länsi-Porissa, Leppäkorvessa.

Palaan ehkä myöhemmin kommentoimaan lisää. Siitä piti kyllä vielä sanoa, että olette kyllä tooooosi ihania kaikki lokalaiset :) Täällä on niin kiva rupatella ja jutella, kun ei tosiaan heti aleta haukkumaan ja arvostelemaan. Täällä annetaan ihmisten tehdä omia päätöksiä ja valintoja ja niitä myös kunnioitetaan.

Äh, enhän minä täältä mihinkään pääse, kun SPICAlle piti vielä sanoa, että toivottavasti tosiaan päästään tästä uniongelmasta. Minea nukkui viime yönäkin yli seitsemän tuntia putkeen, niin enköhän mä jo jossain vaiheessa ala odottelemaan ja ihmettelemään, että eikös se jo herää.

Nyt kyllä poistun... Moiks!

-piipi ja Minea-

Vierailija
11/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöntiväleistä: minustakin kyse on meillä siitä että on tiheän imun kausi taas. Niitä tosin tuntuu olevan joka viikko nyt tihenevää tahtia, mutta siis sitten taas muutama välipäivä tai viikkokin ilman yöheräilyjä tms.

Aion imettää tuonne puolivuotiaaksi asti noiden mahakipujen ja allergiaepäilyjen takia kuitenkin vaikka sitten roikkuisi tissillä koko ajan, tai sitten pitää alkaa etsiä jotain sopivaa korviketta, mutta mitään ruokaa en tuputa ennen kuin tosiaan on 6kk.

Viihtyminen itsekseen: meillä viihtyy tosi hyvin, pakkokin kun esikoinen vie myös huomiota. Nyt on tullut kiukkua kyllä siitä, että sylissä ei viihdy enää levossa, vaan pitää yrittä istua ja nähdä, ja lattialla alkaa suututtaa jonkin ajan päästä aina, kun ei pääse ryömimällä eteenpäin vielä, vaikka kuinka yrittää.

Vierailija
12/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli

YKSIN VIIHTYMISESTÄ: Meillä myös poika jaksaa touhuta virkeänä ja hyvin syöneenä pitkiäkin aikoja jumppamatollaan. Heiluttelee leluja ja yrittää vetää niitä suuhunsa. Mutta kun kyllästys iskee, niin tekee sen selväksi nopeasti :) Mahallaan jaksaa olla hetkittäin. Ei vielä käänny, paitsi vahingossa, vähän joskus kyllä yrittää (selältä kyljelleen pääsee).

NEUVOLASTA: Mä olen ihan tyytyväinen meidän neuvolan palveluun. Viime käynnillä painoa oli tullut vähänlaisesti, joten sain kontrollikäynnin pyytäessäni kuukauden päähän, vaikka 4 kk käyntiä ei normaalisti olisi ollut.

Mitäs vielä on ollut puheenaiheena... Ainakin HARRASTUKSET ja VAATEMERKIT: Me ei olla vielä aloitettu mitään harrastuksia, katotaan vähän vanhempana. Vaatteita me ollaan itse ostettu tosi vähän, kun ollaan saatu veljeni lapsilta. Mutta Name It- ja perinteiset Lindex-, HM- ja KappAhl -vaatteet miellyttävät.

YÖSYÖMISESTÄ: Eelis on myös heräillyt nyt viime aikoina useammin yöllä. Tosin siihen vaikuttaa yskäkohtauksetkin, jotka toisen herättävät. Olen sitten syöttänyt joka kerta, jotta poika nukahtaa. Viime yönä heräsi kolmesti ja seitsemältä noustiin ylös. Pisimmät unipätkät on nyt ollut 2,5 tuntia, kun aiemmin 3-4 tuntia. Vielä olen jaksanut, mutta jos tätä jatkuu kauemmin, niin täytyy miettiä mitä tekisi :)

Jeps, eikun mukavaa torstaipäivää!

m.elli ja Eelis 3 kk11pv

Vierailija
13/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun taas väsyttää!

Meillä mentiin nukkumaan yheltätoista ja kolmen tunnin välein syömään,kunnes aamulla ilmeisesti kakka väänteli Juliuksen mahassa niin kovasti että nukkumisesta ei tahtonut tulla mitään ja tissilläkin oli sit tosi tiuhaan:(

Ja itsellä yöllä niin hirvee päänsärky että nukkumiset jäi jo sen takia olemattomaks!

Onneks kohta on viikonloppu niin saa nukkua pitkään kun mies on aamullakin hoitamassa poitsua:)

Kyllä mä kans nostan hattua teille joilla useampi lapsi ja jaksatte pitkän päivää yksin kotona!Mulla näin väsyneenä tuntuu jo yhden kanssa välistä vaikeelta!Ja mies lähtee töihin kahdeksan aikaan ja tulee kotiin puol viiden aikoihin...

Neuvolasta;meillä tosi hyvät neuvolapalvelut,terveydenhoitaja todella mukava ja mielellään kertoo ja vastailee mun kysymyksiin...vaikka olis tyhmiäkin...ja punnitukseen pääsee koska vaan jos ittee huolestuttaa.

Kääntymisistä ja liikkumisista kirjoittelinkin jo eilen...

Tänään on pakko lähtee kyllä ulkoilemaan,alkaa kaipailla raitista ilmaa...eilinen kun meni kokonaan sisätiloissa.Onneks nyt näyttäs keli ihan mukavalta!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Blacka ja Julius

Vierailija
14/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖNTIMÄÄRÄSTÄ: Miten voi tietää miten paljon vauva syö millilitroissa, kun mennään täysimetyksellä? Yöllä syödessä menee nykyisin lähes poikkeuksetta taukoamatonta syömistä ja nielemistä 6 minuuttia. Siihen nukahtaa ja kannan vaunuihin takas. (herää, jos kosken tai hyssytän). Syömisiä on on keskimäärin 2 yön aikana. Eilen nukanti 23, söi 4.40 ja 8.00 ja 9.30. Nyt nukkuu edelleen. Päivällä syö useammin, illalla jopa 1-1,5h välein.

MAIDONKERÄÄJÄSTÄ: Käytättekö muut maidonkerääjää? Mulla käytössä aina yöllä, jopa nykyään päivälläkin. Saalista saadaan vauvan kanssa 70-130 ml, 20-50ml kerrallaan toisesta tisusta kun vauva syö toisesta. Pakastan ne pääasiassa miehen hoitamisen aikana käytettäviksi.

VAATTEISTA: Meillä on kans saatu ystäviltä, omilta ja miehen sisaruksilta ihania vaatteita lahjaksi. Ihanin on marimekon sinivalkoraitainen pikkupaita. H&M:ää, Lindexiä, Kappahlia on, mieluisinta H&M. Joitain tuliaisia Jenkeistä (ihanimmat oikeat Bootsit, ruskeat tylppäkärkiset, menee 3-4vuotiaalle) Jotain olen ostanut marketista kauppareissulla...

VIIHTYMISESTÄ: Meillä poitsu nukkumisten välillä turvakaukalossa, vaunuissa tai lattialla viihtyy hetken itsekseen. (jos ei nälkä tai väsy) Jokeltelee leluilleen, koskettelee, hymyilee. Ei tartu vielä. Eilen illalla löytyi isin kanssa paras leikki elämänsä aikana. Isi vilautti kirjahyllystä jonku kirjan kantta " tämmöinen aapiskukko" tai " tämmöinen sienikirja" ja uskomattomat höhönaurut, niinkuin olis hoksannu leikin jujun :) Tosi suloinen!

Nyt pitää mennä suihkuun, kun poitsu nukkuu. Pääsen klo 12.15 jalkahoitoon (sain työkavereilta lahjakortin, kun vauva syntyi).

*vilkuttaa*

Vierailija
15/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöntimääristä: Ihanaa, että otitte puheeksi=) Meillä poika syntyi 37+6 ja painoi 2750g. Söi tuossa reilun kuukauden isässä jo 140-160ml kerrallaan, mutta ihan hitusta vaille 2kk iässä alkoi vähentää syömisiään, tosin tuli flunssa joka vaivaa edelleen hiukan, nyt jo tosi paljon parempi kun maanantaina saatiin ab-kuuri. Poika syö nyt kerrallaan 80-110ml, joskus harvoin 120 ja painoi viikko sitten 2kk neuvolassa 5110g. Neuvolan täti sanoi, että 5kiloisen tarvis syödä litra päivässä, mitään tarkkaa määrää en ole koskaan jaksanut laskea, mutta jonnekkin 700-800millin väliin vuorokausiannos jää.

Maanantaina käytiin siis flunssan takia lastenlääkärillä ja kyselin juurta jaksaen asiasta. Lääkäri arveli huonohkon syömisen johtuvan flunssasta, mutta sovimme, että jos vielä kahden viikon päästä olen asiasta huolissani, tilaan uuden ajan ja testataan maitoallergia. Itse epäilin sitä, koska poika pulauttelee ja ennenkaikkea röyhtäilee pitkin päivää vaikka syömisestä olisi tunteja aikaa ja on röyhtäissyt sillon kunnolla. Iho-oireita ei ole. Imetän 2-3 xpäivässä, mutten usko tissistä saavan juurikaan mitään.

Sain lastenlääkäriltä seuraavia neuvoja; jos vaipat kastuu ja paino nousee, saa tarpeeksi. Jos maito on negatiivinen ja maitoa menee edelleen huonosti, syytä aloittaa kiinteät 3kk iässä. Lisäksi hän sanoi, että ku aiemmin söi hyvin, saattoi silloin ottaa kiinni pientä painoaan joka onkin noussut ihan hyvin, nyt oppinut säännöstelemään paremmin, koska pulauttelee huomattavasti vähemmän.

Millaisia määriä teidän vauvat syö vuorokaudessa? Ja mikä korvike käytössä? Meillä Nan, vaihdoin Tuttelin 1+ korviikkeen Naniin ja nyt kakkaa tulee joka päivä, Tuttelilla pisin väli 4 vrk ja masua kiristi kovasti.

MINKÄ VERRAN ISOMMAT VAUVAT, 6-7 KILOISET SYÖVÄT KORVIKETTÄ KERRALLAAN? (anteeksi kun huudan=)) En osaa lihavoida tai muuten korostaa)

Vaimo75 taas...

Vierailija
16/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIMO75 ja ANILLA: Meillä on syöty tosi pitkään 100 ml, nyt olen ihan viime päivinä nostanut annosta niin, että Minea saa 110 ml. Joskus tosiaan menee vähemmän ja jos on ollut kovin iso syöttöväli (esim. neljä tuntia), niin sitten Minea syö 120 ml, ehkä... Paitsi yöllä Minea syö piiiitkän unipätkän jälkeen vähemmän, koska muuten unet jatkuu pulauttelujen merkeissä. Siis määrät ovat sadan millilitran molemmin puolin. Ja näyttää tuo tytteli kasvavan ja vaipat ovat märkiä, joten ei kait huolta. Maanantaina 3 kk-neuvola, joten siellä sitten nähdään, että mikä on virallinen paino. Minea on kyllä aikas kova tyttö tosiaan pulauttelemaan ja samoin röyhyjä voi tulla tuntienkin päästä syömisestä. Meillä syödään myös NANia, ollaan syöty alusta saakka sitä ja se on kyllä sopinut meillä hyvin. On kyllä ihanaa, kun täältä löytyy monesti ihmisiä, joilla on ihan samanlainen tilanne ja samanlaiset asiat mietittyvät, kuten juuri tämä pienikokoisten syöntimäärät. Isompien vauvojen syöntimäärästä minulla ei ole mitään tietoa, mutta olen myös kuullut, että noin litra olisi hyvä määrä tuollaiselle 5 kiloliselle. Täällä päästään ehkä 800 - 900 ml / päivässä. Riippuu tosin siitä, että kuinka hyvin nukkuu ja syökö yöllä kerran vai kaksi. Huh, olikohan ihan sekavasti sepustettu...

NEUVOLASTA on ollut myös puhetta. Minulla oli äitiysneuvolatäti aivan kamala, oikein kylmä ja minusta epäpätevä, vaikka on varmasti ollut alalla jo vaikka kuinka ja kauan. Tämä lastenneuvolatäti on aivan toista maata; oikein mukava, empaattinen, ymmärtäväinen ja aidosti asioista kiinnostunut. Punnitukseen pääsee aina kun haluaa. Onneksi ei ole enää se samainen täti kuin oli raskausaikaina.

Jeps, eipä muuta tällä kertaa. Aurinkoista torstaita kaikille, täällä on ihana ilma.

-piipi ja Minea-

Vierailija
17/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa hieman. Siis ihan tosissaan tähän hommaan on jo koukussa. Mulla sivu kokoajan auki, päivittelen vähän väliä ja heti käyn lukeen jos on uusia viestejä tullu :) Miten niin koukussa :)

Anillalle teretulemast, ja muillekin uusille! Nickejä en nyt valitettavasti muista.

Anilla: meillä sama homma ton ulkona nukkumisen kans. Niin kauan ku vaunut liikkuu poika nukkuu, mut auta armias ku päästään omalle terassille ja vaunut pysähtyy, max. 5 min. ja Roope on hereillä. Toissapäivänä erehtyi nukkumaan pari tuntia vaunuissa lenkin päätteks. Harvinaista herkkua siis.

Itsekseen viihtymisestä: eipä juurikaan viihdy, jumppamattoa meillä ei vielä ole, tulossa kylläkin kunhan sisko pääsee käymään. Sitterissä kyllä viihtyy, mutta ei yksin pitkään. Eilen sitten hoksasin nostaa pojan ruokapöydälle tiskauksen ajaksi. Ei kitinän kitinää, porisi vaan lampulle joka suoraan yläpuolella.

Ei tule pojan nukkumisesta mitään, kun kattopellit rymisee kovan tuulen vuoksi. 50 min nukku ja sit piti käydä nukuttamassa uusiksi. joten tältä erää lopetan tähän. Ei nuku poika ei!!! Huoh!

Misuli ja väsynyt Roope

Vierailija
18/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ehtiä tässä kirjoittamaan muutaman rivin,kun tyttö simahti jumppamatolle. On se niin hassua, että liikkeitä huomaa, että nyt on neiti väsähtänyt. Vääntelee ja tekee äkkinäisiä liikkeitä. Sitten vaan käännän hänet kylkiasentoon ja uni tulee muutamassa minuutissa:) Näin ainakin vielä! Mukavasti viityy lattialla jumppamatolla ja sitterissä kans. Välillä leikkii (heiluttelee jumppamaton leluja) puolikin tuntia.

PIIPI77, ANILLA, PULLERONAH, VAIMO75

Kiitos viesteistänne. On mukava kuulla kuulumisianne, kun tilanteet pienten vauvojen (ja ennenaikaisten) kanssa näyttää olevan samankaltaisia. Mua huolestutti aluksi Ainon syöminen niin paljon, että meillä oli vaaka käytössä n.4kg asti. Tein siis syöttöpunnituksia aina silloin tällöin ja aamupainoja otin myös aluksi. Tämän sain ohjeeksi sairaalasta, sillä vauvamme paino tippui aika huimasti (yli sen 10%) ja oli vielä kahden viikon iässäkin alle syntymäpainon (2410g alimmillaan). Se oli mun mielenrauhalle hyvä aloitus siis käyttää vaakaa. Silloin sain myös ohjeeksi, että vauvan pitäisi syödä kuudesosa painostaan. Nyt siis n. 6kg vauvan pitäisi syödä se litra maitoa päivässä. Se on paljon se!

Mä yritän siis imettää vielä osittain, mutta vastiketta myös kuluu. Jos syö pelkästään vastiketta, niin menee kerralla sellainen 110-120ml. Enemmänkin sais mennä eli epäilen,että meilläei tota litraa tule päivässä syötyä. No, mistä sen voi tietää, kun rinnastakin syö. Kuun lopussa 4kk neuvola, niin sitten näkee, että onko paino vielä noussut kivasti. Aluksi se painonnousu oli huimaa 1,2kg kuukaudessa, kun saatiin se vauhtiin. Nyt on ollut rauhallisempaa n.700g/kk. Kavereiden vauvoilla on kasvukehitys pysähtynyt juuri tässä 3-4kk:n välissä. Sitten he ovatkin aloittaneet kiinteiden antamisen.

PIIPI77, Olen Kalaholmasta.

Sitten vähän kysymyksiä heittelen kaikille:

Keitättekö vielä tuttipullot? Mä olen keittänyt, mutta rasittaa noi Unikko-tuttipullot, kun niistä lähtee kuviot irti. Ihan rumia ovat:(. Onko muilla samoja kokemuksia?

Mites huvitutit? Oletteko uusineet niitä? Meillä useita tutteja yhtäaikaa käytössä, mutta nyt pitäis varmaan heittää osa pois. Muuttuvat myös keittämisen vuoksi sameiksi.

Mukavaa torstaipäivää kaikille. Yritetään olla liukastumatta! Täällä on ainakin ihan pääkallokeli

*Pansu*

Vierailija
19/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annetaan myös lisäksi korviketta ja kerralla menee vaihdellen 80-120 ml. Riippuu kuinka nälkä on ja onko saanut äskettäin tissiä. Mutta minäkin olen miettinyt, että pitääkö antaa enemmän jne. olen antanut Tutteli1+ ja alkuun näytti, että se sopii, mutta nyt on tullut ilmavaivat. siis poika piereksii pahan hajuisia pieruja ja varsinkin öisin kiemurtelee kovasti kun pieuja tulee. Pitäisikö vaihtaa vaikka Naniin? Ja nyt näyttää, että kakkavälit alkaa pidentyä. Tänään on neljäs päivä menopssa kun ei ole kakannut. Huoh, taidan soittaa neuvolaan.

Neuvolasta puheen ollen, meillä vaihtuukin terkka ja en tiedä millainen uusi th on. Edellinen oli vähän ...no, en hirmusti tykännyt. En saanut kaipaamaani tukea, ohjausta kunnolla. Oli jotenkin välinpitämätön. Jospa tämä uusi th olisi mukava ja hyvä täti.

Mä en kerkee nyt enempää. Lähdetään käymään Hesassa ja taidan päästä koneelle seuraavan kerran lauantaina.

Hyvää viikonloppua Lokamammat+vauvat!!!!

T. Hemulii_i

Vierailija
20/47 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas eilen illalla ollut vilkasta.Meni tovi kun luin eilistä pinoa ja on kyllä tänäänkin ollut porukat aktiivisella päällä.Siispä kommentoimaan mitä nyt muistan.

Neuvola:minä olen tosi tyytyväinen meidän palveluihin.Siellä saa käydä välillä punnitsemassa tai muuten vaan juttelemassa jos on jotain mieltä painavaa.Jo odotus aikana sinne pääsi samana päivänä jos oli asiaa...

Korvikkeista:meillä neiti siis pelkästään syö Nannia.On toiminut ei liiemmin ilmavaivoja.Tuttelista tuli hirveitä pieruja..Aada vetää kerralla n.100-130ml joskus jos välit tihenee menee vähemmän kerralla.Yleensä yöunien jälkeen ja myös päikkäreiden jälkeen vetää enemmän kerrallaan.

Musta kyllä tuntuu,et noita syöttö kertoja on vaan liikaa.En tiedä kuinka sais harvennettua,mut välillä vetää vaan 60ml ja sit on n.1h tauko ja jatketaan ja sit menee 80ml.

Harrastuksista:me alotetaan maaliskuussa vauvauinti.Ja tietysti pitäs alkaa käydä perhekahvilassa taas.Alotin sen vauvan synnyttyä,mutta sitten tuli nuo yövalvomiset niin en jaksanut aamupäivisin tehdä mitään erityistä.Hyvä jos silloin uskalsi edes peiliin katsoa.

No niin nyt taas ajatus katkesi..enkä saa enää kiinni sitä.

Aada on muuten nyt sisällä päikkäreillä ja nukkunut jo putkeen yli tunnin.Ihmeiden aika ei ole ohi.Ei tarvittu vaunuja vein vaan sänkyyn ja mobilen soimaan niin sinnehän simahti.Hyvä näin.

Kahvihammasta kolottaa jotenka palaillaan taasen myöhemmin....

johannu&nukkuva neiti