Elvisteletkö lapsillasi facebookissa?
Kommentit (25)
En laita mitään perheasioista faceen. Lapsella oikeus yksityisyyteen.
Itsellä lapsia, mutta en tosiaankaan heidän kuvia jakele missään facebookissa tai vastaavassa.
Varmasti itse sen tekevät kun se ikä tulee :D
En yleensä. Mut nyt rokotuskriittisille vastaiskuna tekisi mieli jakaa omista lapsista kaikki niiden hienot saavutukset (ja niitä on paljon) aiheella ROKOTETTU.
En, koska lapsi on itse toivonut , että saa itse elvisellä silloin, kun tarvetta hänellä on.
Haluaisin kyllä monesti. ja monet sanovat, että suomalaiset liikaa häpeilevät lapsensa kehumista. Kehun kyllä hänelle itselleen ja luvan saatuani myös läheisille sukulaisille. Mutta kunnioitan päätöstään ettei somessa.
Olisipa hienoa kun omasta nimestä tulisi verbi. Esim.
"Vau, tiinasit sitten paremmin kuin kukaan kampaaja ikinä."
"Saanko eerikoida ton sun jäätelön?"
"Ootko varma ettet ala virvaamaan?"
Vierailija kirjoitti:
En yleensä. Mut nyt rokotuskriittisille vastaiskuna tekisi mieli jakaa omista lapsista kaikki niiden hienot saavutukset (ja niitä on paljon) aiheella ROKOTETTU.
Meinaat, että kaikki ”hienot saavutukset” johtuu nimeen omaan noista rokotteista? :D
Kaikkea sitä kuulee! Onneksi vähemmän älykkäät pärjäävät monesti sentään urheilussa, piirtämisessä jne.
Olen luvalla jonkun kuvan laittanut, kun lapsi on ollut jo teini-iässä. Esim. kun pääsi ripille. Elvistelystä en tiedä, mutta olen todella iloinen ja onnellinen hänestä. Minusta on myös kiva nähdä kuvia muiden lapsista.
Siis nyt kannattaa tsekata Pohjanmaan setämiesyrittäjien geenivalioesittely-facesivut! Uskomatonta narsismia! Ei hetkeä jolloin ei omaa verta roiskutettaisi näytölle: ”näin meillä tytöt tänään pärjäsivät, minun poikani aliupseerikoulun parhaimmistoa - isänä kyynel silmäkulmassa, tästä ei polvi parane - samat on kujeet kuin isällä” ja loputon tulva aknenaamaisia kakaroita.
Huoh! Huoh!
En. En ole lainkaan Facebookissa. En ole muuten ajatellut mennäkään.
Saatan kertoa jostain hienosta kivasta jutusta, jos lapset antavat luvan. Minulla on Facebookissa paljon sellaisia sukulaisia ja ystäviä, jotka toivovat minulle ja perheelleni hyvää. Kateelliset ihmiset ovat kateellisia ihan kaikesta, joten heitä säälien ei voi elää elämäänsä tai muuten pitäisi pukeutua säkkiin ja lopettaa Facebookin käyttö kokonaan.
Onko jotain sellaista hyvää asiaa, josta voisi kirjoittaa niin, että kateellinen ihminen kestäisi asian haukkumatta ja arvostelematta?
Siinä ei ole mitään pahaa, että on ylpeä lapsistaan ja näyttää sen. Haitallisempaa on se vanha pohjalainen kasvatustapa, ettei saisi kehua ettei vaan ylpisty. Mä kehun kaikkia, muidenkin lapsia ja syystä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ole mitään pahaa, että on ylpeä lapsistaan ja näyttää sen. Haitallisempaa on se vanha pohjalainen kasvatustapa, ettei saisi kehua ettei vaan ylpisty. Mä kehun kaikkia, muidenkin lapsia ja syystä.
No huonostipa onnisuivat kun pohjalaispaskat kuvittelevat yhä harhaisina suuria itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommenttti melkein huutaa kommentoimaan ja huomauttamaan, että ihan hyvä juttu. - Vielä kun muistat olla laittamatta lapsien (tai kenenkään muunkaan kuvia) kysymättä lupaa ensi. Nuorempien lasten e. lapsien joiden oma peruteltu mielipide on vaikeampi selvittää kuvia jätä (toistaiseksi) laittamatta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommenttti melkein huutaa kommentoimaan ja huomauttamaan, että ihan hyvä juttu. - Vielä kun muistat olla laittamatta lapsien (tai kenenkään muunkaan kuvia) kysymättä lupaa ensi. Nuorempien lasten e. lapsien joiden oma peruteltu mielipide on vaikeampi selvittää kuvia jätä (toistaiseksi) laittamatta kokonaan.
Varsinkin pienten lasten äideille/isoäideille tämä on ollut ylivoimaista sisäistää. Toivon että tästä tulee vastuutapauksia esiin - ihan opiksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
En, koska lapsi on itse toivonut , että saa itse elvisellä silloin, kun tarvetta hänellä on.
Haluaisin kyllä monesti. ja monet sanovat, että suomalaiset liikaa häpeilevät lapsensa kehumista. Kehun kyllä hänelle itselleen ja luvan saatuani myös läheisille sukulaisille. Mutta kunnioitan päätöstään ettei somessa.
Minusta kehuvat liikaakin. Mikä ihme se nyt on jos kultalusikka suussa syntynyt kermape*rselapsi pärjää elämässä? Tietenkin pärjää.
En ole facessa eikä lapseni asiat mielestäni kuulu nettiin mun tiedottamana. Hän osaa vallan hyvin tiedottaa niistä itsekin.
Mikä on elvistelyä?
Saatan silloin tällöin laittaa lapsista kuvia ja kehua heitä. Tosin minulla on kavereina vain sukulaisia ja pari tosi hyvää ystävää. Ei mitään naapureita ja työkavereita joita minun lapset eivät kiinosta.
Olen suuri epäonnistuja, minulla ei ole facea eikä lapsia :(