Olen 53v. Saanko jättää 70-vuotiaan mieheni?
Olemme olleet 10 vuotta yhdessä. En halunnut naimisiin, vaikka mies halusi. Olemme avoliitossa. Yhteinen asunto tällä hetkellä on (velaton). Mies on aina ollut impulsiivinen, mutta minun mielestäni nykyään ärsyttävän impulsiivinen: en kerta kaikkiaan aina tiedä mitä on tapahtunut kotona, kun olen päivän töissä. Voi olla vaikka seinä purettu. Tavarat siirtyilevät, kun mies joutilaana päättää muuttaa järjestystä ja muuttaa minunkin tavaroitani, eikä sitten välttämättä aina edes muista minulle ilmoittaa mikä siirtyy minnekin.
Kun tavattiin, oli paljon monipuolista ja tyydyttävää seksiä, mutta nykyisin seksi on sisään ulos muutama kerta eikä asentoja ole kuin yksi, koska miehen selkään sattuu (ja miksi minä siinä luikertelisin jos ei hänkään kerran?). Kyllästyttää.
Nuorin tyttäreni asui pari vuotta miehen kanssa ennen pois muuttoaan. Miehen lapsenlapset tuntevat minut hyvin ja olen viettänyt kyllä paljon aikaa heidän kanssaan. Ehkä puolin ja toisin on jonkinasteista kiintymystä, tuskin kuitenkaan sydämiä särkyisi eromme vuoksi.
Matkailimme aluksi paljonkin, mutta nykyään ei se onnistu, koska miehen rahatilanne on jatkuvasti huono (on pelkän eläkkeensä varassa, ja minä en halua hänen matkojaan maksaa), ja lähimatkat ja patikointi ovat poissuljettu vaihtoehto miehen huonon kunnon ja selkäkipujen vuoksi. Olen matkaillut (ja patikoinut) jo pari vuotta yksin tai jonkun ystävättären kanssa.
Tämä suhde ei onnellistuta minua, vaan tekee huolestuneeksi, ärtyisäksi ja vihaiseksikin. Onko minulla oikeus jättää vanheneva ja tylsä mies? Mahdollisesti muistisairauteen sairastumassa oleva mies? Selkäkipuinen mies? Teenkö väärin ja hylkään pulaan vanhan ihmisen?
Lisään vielä kaikille moralisteille tiedoksi, että kumpikin olimme eromme siivosti hoitaneet loppuun jo aikoja sitten, ennen kuin edes tapasimme. Eli kumpikaan ei ole rikkonut toisen aiempaa liittoa.
Kommentit (32)
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: tietenkin parisuhteen saa päättää jos se ei nappaa. Ei kai miehen vanhuudensuunnitelma voi olla että joku velvollisuudesta pitää huolta ja seuraa. Ostakoon palveluita jos vapaaehtoisia ei ole. Jos fyrkat ei riitä, realisoikoon omaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: tietenkin parisuhteen saa päättää jos se ei nappaa. Ei kai miehen vanhuudensuunnitelma voi olla että joku velvollisuudesta pitää huolta ja seuraa. Ostakoon palveluita jos vapaaehtoisia ei ole. Jos fyrkat ei riitä, realisoikoon omaisuutensa.
Ei kai miehen vanhuudensuunnitelma voi olla että joku rakkaudesta pitää huolta ja seuraa.
Danny täällä hei vaan moi!
Mulla on edelleen kulli kovana.
Höylätään vähinmtään kolmesti viikossa
ja rahaa on..thaimaassa vaan pannaan ja laulu soi:)
Saako köyhän, vanhan impotentin miehen jättää???
Annas kun mietin?..hmmmm
EI!
Vierailija kirjoitti:
Törkeä akka
häpeä ,häpeä ja häpeä
Aluksi äiti jätti oikean isän. Esitteli uuden isän ja nyt jättää uudenkin isän.
Äiti on narsisti.
Kyllähän se ankeaa on raihnaisen puolison kanssa. Ei kannata ikinä olla parisuhteessa, joka heikentää omaa elämänlaatua ratkaisevasti.
nuorikko = vastavihitty vaimo