Raskaus & virtsaoireet, auttakaa
Olen raskausviikolla 22. Olen huomannut että pissillä käydessä, varsinkin jos on joutunut pidättelee, alavatsalle tulee inhottava kipu kun rakko tyhjenee. Kipu hellittää kyllä pian. Mietin voiko kyse olla vaan kohdusta joka painaa virtsarakkoa? Ei ole mitään hajuja tai kirvelyä tai muuta oiretta. Neuvolassa on otettu alkuraskaudesta pissinäytteet, niissä ei ollut mitään.
Minulla on joskus ollut sekä hiivainfektioita että virtsatieinfektioita, tunnistan oireet. Nyt ei tunnut yhtään samalta, ainoastaan kipu vatsalla silloin kun rakko tyhjenee.
Ihanaa jos joku osaa auttaa tai kertoa omista kokemuksista!
Kommentit (14)
Mulla oli samaa ja joka kerta neuvolassa piti antaa pissanäyte eikä ollut mitään tulehduksia eli ihan normaalia.
Hei onpa "kiva" kuulla että muilla on ollut sama vaiva:D
Ap
Voi olla että on alkava virtsarakontulehdus. Siinä kipu tulee virtsaamisen lopussa. Sinuna menisin kuitenkin testiin sillä hoitamaton virtsatietulehdus aiheuttaa keskenmenoja tai vähintään ennenaikaisen syntymän. Eli älä sikeasti usko ”minulla samat oireet” viestejä netissä. Kyseessä on sinun ja lapsesi terveys. Hoitamaton virtsatietulehdus voi nousta munuaisiin eli sairaalareissu ja raskaana ne munuaiset on jo ennestää isommalla käytöllä kuin muuten joten ei hyvä ollenkaa moinen tauti.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että on alkava virtsarakontulehdus. Siinä kipu tulee virtsaamisen lopussa. Sinuna menisin kuitenkin testiin sillä hoitamaton virtsatietulehdus aiheuttaa keskenmenoja tai vähintään ennenaikaisen syntymän. Eli älä sikeasti usko ”minulla samat oireet” viestejä netissä. Kyseessä on sinun ja lapsesi terveys. Hoitamaton virtsatietulehdus voi nousta munuaisiin eli sairaalareissu ja raskaana ne munuaiset on jo ennestää isommalla käytöllä kuin muuten joten ei hyvä ollenkaa moinen tauti.
Tämä. Testi ei ole iso vaiva ja sitten voit olla huoletta jos/kun kaikki on OK.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan oo ollu raskaana? Tuo on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
No, neuvolaan pystyy soittamaan vasta aamulla enkä tietenkään aio tuudittautua vain netin mielipiteisiin. Halusin vaan kysellä onko muilla ollut vastaavaa, ja ilmeisesti on :) ja aika hurjaa väittää että keskenmeno tai vähintään ennenaikainen synnytys tiedossa. Mutta kuten itse sanoit, en tätäkään kommenttia purematta niele kun sen netistä luin.
Pyydä lähete pissatestiin, kannattaa antaa labran katsoa onko sielä sittenkin jotain. Itselläni en huomannut mitään oireita mutta silti b-streptokokin aiheuttama tulehdus löytyi.
Parempi katsoa kuin katua :)
Ja tosiaan olen joka tapauksessa soittamassa neuvolaan aamulla ja pyydän ottamaan testit. Mutta kun on olemassa tällaisia palstoja niin aattelinpas kysäistä, jos vaikka saisin edes yöksi mielenrauhan.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, neuvolaan pystyy soittamaan vasta aamulla enkä tietenkään aio tuudittautua vain netin mielipiteisiin. Halusin vaan kysellä onko muilla ollut vastaavaa, ja ilmeisesti on :) ja aika hurjaa väittää että keskenmeno tai vähintään ennenaikainen synnytys tiedossa. Mutta kuten itse sanoit, en tätäkään kommenttia purematta niele kun sen netistä luin.
En väittänyt että on tiedossa sinulla, puhuin vain että virtsatietulehdus raskaana voi aiheuttaa keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen riippuen raskauden kestosta. Etkö itse tiedä tätä vaikka olet raskaana? Juuri siksi myös oireettomat virtsatietulehdukset seulotaan neuvolassa.
Lue terveyskirjaston tietopaketti asiasta. Luetettava sivusto. https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Miten kävi virtsis vai raskausvaivoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan oo ollu raskaana? Tuo on ihan normaalia.
Olen ollut, mutta jokaisella on omanlaiset vaivat, ja välillä saman tyyppinen vaiva voi olla toisella oire sairaudesta eikä raskaudesta.
Ai tällaistakin voi olla.. kiitos tiedosta, taas yksi kohta lisää listalle muistuttamaan miksi en hankkiudu raskaaksi.
Ihan normaalia ja asiaan kuuluvaa.