Apua! Poikaystävä ei pese hampaitaan
Poikaystäväni hengitys haisee niin pahalle etten voi edes pussata häntä. Joskus tulee huono olo, kun edes juttelemme lähekkäin kasvotusten. Olen jo jonkin aikaa kiinnittänyt huomiota siihen, ettei hän pese hampaita. Olen yrittänyt hienovaraisesti vihjata asiasta, mutta turhaan. Miten ottaa asia puheeksi loukkaamatta?
Kommentit (46)
Ei pese hampaita? Siis juuri koskaan? Miten tuollaisen kanssa voi olla intiimisti...
Mun oma ei meinaisi millään pestä aamuisin. Pesee vain illalla. Veli on samanlainen joten onnistuin päättelemään ettei aamupesua/ kahta kertaa päivässä ole vaadittu kummaltakaan. Kieltämättä jotenkin erikoista, hammaslääkärissä on varmasti asiasta sanottu ja kyllähän se aamuhenki haisee.
En voi ymmärtää melkein itse jättäisin iltapesun mielummin tekemättä (pesen iltaisinkin tottakai) mutta aamua en jättäisi mistään hinnasta. Miten aamupesun voi jättää edes pois sitä en ole koskaan voinut ymmärtää.
Yäk!!!!! Yhden poikaystävän olen dumpannut juuri tuosta syystä, kun ei kehotuksesta huolimatta pitänyt hygieniaa kunnossa. Ei vaihtanut sukkia, ei pessyt hiuksia, hampaat pesemättä, kotona likaista... Yäk!!! Mietin että millainen yökötys kaveri olisi vaikkapa keski-ikäisenä, jos edes parikymppisenä ei viitsi.
Sinänsä sääli, oli kiva ja kivannäköinen kundi. Näin hänet sattumalta ihan vastikään (ollaan nyt vajaa 40v) ja tosiaan yäk!! Onneksi menin sittemmin naimisiin puhtaan ja siistin miehen kanssa, jolle myös kodin siisteys on tärkeää.
Muuten poikaystäväni pitää huolta itsestään, mutta tosiaan voi olla monta päivää pesemättä hampaitaan. Tuntuu vaikeelta mennä suoraan asiasta sanomaan, en halua loukata...
Onko se loukkaaminen tuossa nyt niin vaarallista? Sanot reippaasti vaan. Jotkut ihmiset loukkaantuvat noloista jutuista ihan sama miten sen niille sanoo.
Osta sille sähköhammasharja joululahjaksi.
Se on aika pientä siihen nähden että jotkut av-mammat eivät rokota lapsiaan vaarallisia tartuntatauteja vastaan.
Hyi. En kattelis tuommoista. Osta sille joululahjaksi sähköhammasharja, jos et halua suoraan ottaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on aika pientä siihen nähden että jotkut av-mammat eivät rokota lapsiaan vaarallisia tartuntatauteja vastaan.
Jos todennäköisyyksiä puhutaan, niin kuoleman mahdollisuus on olemassa myös huonon hammashygienian kanssa. Ja ne kariesbakteerithan tarttuu myöskin esimerkiksi vanhemmalta lapselle. Ja samalla voi periytyä myös huonot hammashoitotottumukset ja lapsenkin kuoleman riski kasvaa.
Mut joo. :D
Jonkun se on sanottava. Asian voi ilmaista vaikka niin, että jos tulee ero, ei varmasti ketään muutakaan saa, jos ei huolehdi tiettyjen kehonosien puhtaudesta.
Puolisoni kyllä huolehtii itsestään, mutta silti toisinaan täytyy jostain huomauttaa. Ainakin siitä että kerran viidessä vuodessa kannattaisi käydä hammaslääkärillä. Asia joka usealta mieheltä unohtuu.
Saisko ihan konkreettista neuvoa miten aloittaa keskustelu aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Saisko ihan konkreettista neuvoa miten aloittaa keskustelu aiheesta?
No voi pkle, miten voi olla noin vaikeeta? Ihan sanot vaikka, että sori kulta, mutta sun henki haisee kuin kuollut mäyrä ja se johtuu siitä, ettet pese hampaita. Sitten hammasharja käteen ja harjoittelemaan.
Sanot vaan, että minkäänlaisia huulia on ihan turha tavoitella jos et pese hampaitasi.
oletko elossa s,illä henkesi haisee ruumiilta? ...tuossa olisi avaus joka ei varmasti jää noteeraamatta
Ei seksiä jos hampaita ei pese aamuin illoin!
Vierailija kirjoitti:
Mun oma ei meinaisi millään pestä aamuisin. Pesee vain illalla. Veli on samanlainen joten onnistuin päättelemään ettei aamupesua/ kahta kertaa päivässä ole vaadittu kummaltakaan. Kieltämättä jotenkin erikoista, hammaslääkärissä on varmasti asiasta sanottu ja kyllähän se aamuhenki haisee.
En voi ymmärtää melkein itse jättäisin iltapesun mielummin tekemättä (pesen iltaisinkin tottakai) mutta aamua en jättäisi mistään hinnasta. Miten aamupesun voi jättää edes pois sitä en ole koskaan voinut ymmärtää.
En ole koskaan aamulla pessyt. Miksi edes kun en ole nukkuessani mitään syöny.
18! Sinun henkesi haisee varmaan kamalalta aamuisin ja et itse sitä huomaa kun olet tottunut. Älä vaan mene kenenkään lähelle hajuhampainesi :(
Huuda aina hänen lähestyessään: "Yök mikä täällä haisee, ai jaa sun hengityshän se onkin ja likaiset hampaat!"
Sanot suoraan, etkä mitenkään hienovaraisesti vihjaile.