MARRASMURUJEN TORSTAI
Kommentit (27)
Meillä on kaikki vauvanvaatteet tallessa - varastossa taitaa olla 3 äitiyspakkauslaatikollista tavaraa - joka kokoa ja väriä. En ole jostain syystä raskinut laittaa mitään pois vaikka lapsimäärä piti jäädä kahteen. Pinnasänky kannettiin viime kesänä mummolan ullakolle ja se saakin sitten sieltää hakea alas syksyllä. Vaunut ostin jo nyt käytettynä - kun sain niin halvalla (sama tauti kuin Vilenin Sulolla Tankki täyteen ohjelmassa - jos muistette) .
Minulla on myös maha pullahtanut esiin - töissä työkaveri vilkuili hieman siihen malliin että kysyäkö vaiko eikö... Tuntuu toisaalta aika häiritsevältä jo tässä vaiheessa näyttää niin tukevalta kun äitiysvaatteet kuitenkin ovat vielä niin isoja ettei niitä kehtaa vielä pitää. Olen pitänyt villatakkia ja leveää huivia kaulassa masun peittona - mutta ei taida kauaa enää auttaa.
Mietin että viitsisinkö lähteä kävelylle vai mitä tekisin... Sohvalle vaiko ulos...?
Ulkomaanmatka kolkuttelee parin viikon päästä ja alkaa jo hermostuttaa matkallelähtö. Tekisi mieli pakata jo valmiiksi.. Itse en tarvi paljoa vaatetta - otan sitä mukaan mikä mahtuu päälle :) Muutenkin ajattelin käyttää harkintaa lasten vaatteiden suhteen - pesee vaateita sitten tarpeen mukaan paikan päällä.
Taidanpa sittenkin lähteä käymän pikku lenkin jaloittelemassa ulkona - mukavaa illan jatkoa.
T: MrsCruiser
Mulla näyttää noi aloitukset olevan aina niin mielenkiintoisia :)
Mä en ole oikein vielä raskinut ostaa mitään valmiiksi. Minulla kun on ensimmäinen lapsi tulossa, niin pitää vielä paneutua ja hiukan opiskella erilaisia vaihtoehtoja. Tulisi sitten ostettua hinta-laatu-suhteelta parhaimmat tavarat pikku tulokkaalle :)
Onneksi olkoon ÄtäÄtä uudesta tulokkaasta :)
omassa navassa homma jatkuu samalla lailla. Muutaman tunnin välein vatsa kurnii ja ilmoittaa nälästä. Oletteko tarkkailleet syömistä tarkemmin? Minua harmittaa kun tuo kala ei maistu ei sitten ollenkaan, että mitäköhän vitamiinia saisi syödä, että nuo tarvittavat kalasta tulevat ravinteet tulisivat vauvalle? Onko kenelläkään asiasta tietoa?
Nyt takaisin mankelin ääreen.
Heidi <3 toukka 13+ 3
Meillä on uskomaton vipinä vielä kun ulkona on valoisaa ja lapsia ei saa millään nukkumaan! meillä on maanantaina se NP-ultra ja jännittää hieman.. tämä kun on ollut niin kumman oireeton raskaus. Satun kuulumaan näihin mammoihin juuri joilla raskaus tässä vaiheessa todella NÄKYY. Joten vatsa siis on ainakin kasvanut. Toinen asia miksi raskauttani en voi unohtaa on tämä jo kuuluisaksi tullut ruokahaluni. Minulla ei ole varsinaista pahoinvointia mutta olen milloin minkäkin ruoka-aineen perään " himona" . Tällä hetkellä maistuvat mansikat suoraan pakastimesta ja jopa tuontimansikat. Ananasmehu ja mandariinit. Oikein hapan ruislimppu..mikään muu leipä ei mene edes alas ja kala...kaikessa muodossaan. Kalakeitto,tonnari... sushia himoitsen muttei oikein uskalla. Inkivääri(tuore), piparjuuri ja sinappi uppoisivat minkä ruoan kanssa vaan!!
Kerrottiin tässä juuri miehen kanssa vanhemmillemme raskaudesta kun on ollut niin kuuma ja en masua jaksa enää peitellä villiksillä. Olihan se shokki ja asia mitä eivat osanneet odottaa, nuorimmainen kun on vasta 8kk. Mutta hyvin ottivat vastaan ja olivat kannustavia ja iloisia toivuttuaaan.
Olen hankkinut vauvakamaa vasta sitten kun ollaan tarvittu, ollaan mukavuudenhaluisina sinnitelty aina viimeiseen asti vanhoilla tavaroilla. Kaikki sitterit, rattaat yms ovat käytettyinä ostettuja. Uutena ostin aikoinaan esikoiselle BabyBjörnin rintarepun ja siihen päätökseen olen ollut tyytyväinen, se on ollut todella kovassa käytössä ja jännään että onko se nyt sitten kolmatta varten jo päässyt venähtämään... Olen jopa tuttipullot pullotutteineen käyttänyt esikoiselta kuopukselle ja meinaan käyttää samoja uudellekin tulokkaalle. Nehän kun tiskaa ja keittää kunnolla niin miksi niitä ei vois uudelleenkäyttää?
Ensin galluppiin: Esikoiselle tuli reilu vuosi sitten varattua " kaikkea" , joten jos vauva on samaa sukupuolta, jäävät hankinnat minimiin. Pinnasängystä ajattelin hioa hampaanjäljet pois ;) Lisäksi tarvitsemme tuplarattaat. Vielä en kuitenkaan uskalla mitään tuon vuodon takia hankkia tai edes ajatella hankkivani. Kai syksymmällä on suurempi varmuus siitä, että pääsemme maaliin saakka ja silloin mukaan tarttuu vauvatavaraa.
Omaa napaa: Masu on jo huomattavan pyöreä edelleen jatkuvasta pahoinvoinnista huolimatta. Liikunta tosin on jäänyt väsymyksen takia minimiin, joten kunhan piristyn, alan taas reippailla. Labravastaukset sain tänään ja kyllähän se streptokokki oli positiivinen. Terkkari tosin oli sitä mieltä, ettei se aiheuta vuotoa - täältä palstalta olen lukenut ihan muuta. En sitten tiedä, mihin uskoisi. Hoidoksi Daktarin-kuuri, eikä antibiootteja, kuten kuvittelin. Loppuraskaudesta uusi viljely ja synnytyksessä kai huomioivat, varsinkin jos käynnistyy vesien menolla. Muistaakseni strepton ollessa + siitä ei ole vauvalle raskauden aikana vaaraa, mutta ennenaikaisen synnytyksen riski on olemassa. Onko muilla kokemusta tästä?
Ingefära 14+2
Ensin galluppiin; meillä ei ole kuin pinnasänky ja kaikki muu menee hankintaan. Ehdittiin viime kesänä myydä yhdistelmätkin pois, tilalle ostettiin Emmaljungan Scooterit mutta vauvaahan niihin ei voi laittaa :(
Vaatteetkin olen aika hyvin jo kierrättänyt eteenpäin..
Oma vointi on hyvä ja tuhruvuoto on loppunut toistaiseksi. Ruokakin maistuu joten saa jo jännittää neuvolan puntaria :)
Masu on pullahtanut ulos, toistaiseksi kukaan ei vielä ole kysynyt mitään...Ensi viikolla täytynee katsella hieman tilavampia housuja :)
-kisupikkukuu 13+4-
Elikkä joo... Alotin työt tossa 2viikkoo sitten pitkänpitkän loman jälkee. On kerenny vähän laiskistuu, mutta kyllä toi lasten kanssa töissäolo on helppoa. Onneks :)
Ihana olo on ollu. Pahoinvoinnit on kaikki jääny n. 3viikkoo sitten pois. Ruoka maistuu paremmalta kun koskaan! Mitään erityistä himoo ei oo ollu paitsi tortillat :P ne on ihanii! :)
oon alkanu tuntee masus jotain ihme " kramppeja" tai siltä se tuntuu. En sit tiedä että kuvittelenko vaan, mutta aina kun oon menossa nukkumaan mahassa alkaa tuntua oudolta. Hetken mä oon jo toivonu et se vaavi vaan liikkuu siel, mutta sehän on aika mahdoton ajatus (rv11+6) vai? eka ultra on tasan viikon päästä ja odotan sitä todellakin innolla ja onneks poikaystäväkin pääsee mukaan, ni ei tarvi yksin mennä :)
Joku tais mainita tosta " painonnousu pelosta" muaki tosiaan pelottaa, Tuntuu siltä kun kiloja ois tullu ainaki 1000 :)
Onneks kaikki on menny tähän asti hyvin. Toivottavasti se nyt pysyy tuolla masussa, ku oon jo niin innoissani ajatuksesta. Mutta ultrassahan se kaikki sitten näkyy :)
Hauskaa viikonloppuu kaikille :) ..ellen nyt sit innostu taas kirjottelee :)
Täällä on lapsilla sen verran iso ikä ero ettei mitään enää löydy talosta isoveikat on 11 ja 7v.. Tuttavilta saan vaatteita joita on sekä tytölle että pojalle, turvakaukalon saan myös lainaksi. Vaunut aion ostaa uutena, pinnasängystä en vielä tiedä pitää kysellä josko joltain saisi lainaksi. Valmiiksi en aio ostaa mitään vaan katsotaan sitte lähempänä synnytystä. Toisesta lapsesta käytiin vaunut katsomassa valmiiksi ja laitoksella ollessani isäntä kävi ne ostamassa, varmasti nyt samalla tavalla.
itsellä nyt hyvä olo ja vatsa myös jo melko kookas joten ei tarvitse enää piilotella. Omat vaatteet ei ole mahtunu päälle enää aikoihin.
aurinkoista illan jatkoa =o)