Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~KESÄKERTUT TORSTAITA~~

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MariAnn80:

[color=blue]... Naamakin on niin turvoksissa, ettei kauppaan kehta mennä..

Lueskelin tosiaan pinoja ja mietiskelin, että kuinka usein teillä on neuvolakäynnit? Mulla ei montaa ole ollut, korttiinkin on merkitty (muutamasta käynnistä) lähinnä vaan mun paino ja vauvan tarjonta.. Nii ja pissan lussat (sokru). Täti on muutenkin melko hiljainen. Vastauksia saa, jos tajuaa ite kysyä jotain. Mitään ylimääräistä infoa ei tipu.

Anteeks valitus, toivon kaikille Kertuille hyvää oloa ja parempaa päivää..

Love MariAnn rv34

[color=red] Täälä on kans tuo naama ihan turvoksissa, ei meinaa tutut tuntee! Tänään jaloissa on ihan hervoton turvotus!

Mulla on joka viikko neuvola. Eiks se ollu niin että +30 viikoista on joka viikko neuvola? Tarkentakaa te joilla on normaaliraskaus jos olen väärässä. Mulla mennään tossa kortissa jo lisäosasssa ja lääkärin kohdat on täynnä joten saan varmaan liitteeksi toisen kortin jos menee vielä monta viikkoa synnytykseen. Ei mullakaan se neuvolantäti täyttänyt aluksi kovinkaan ahkeraan sitä korttia,mutta on täytellyt nyt sitä omista paereistaan takautuvasti. Ja mä siitä sanoinkin sille,että ne synnärille silloin kerran mainitsivat kun kortti ei ollut täytetty tarpeeksi hyvin. Eli sunkin kannattaa vaatia sen täyttämistä,kun se sitten synnärillä on ainoua dokumentti raskaudesta. Jos ei ole raskauden aikana joutunut käymään sielä.

Yleistä:

[color=Mediumspringgreen] Menin sitten siivoomaan makkaria ja nyt sielä on kaikki kuin POMMIN jäljiltä. Nyt sitten supistelee,voi kun kiva! Toivottavasti saan siivottua valmiiksi ennen kuin mies tulee. Se voi saada hepulin kun näkee ton pommin tuolla ;)

Sellanen pieni ongelma on että kaikki ei mahdu kaappeihin ja kellarikin on täynnä. Piti silloin monta viikkoo sitten siivota vauvalle se kaappi ja nyt meillä itsellä on yks kaappi vähemmän. Ja sen huomaa. Menee hermot kun ei saa millään kaikkia tavaroita kaappiin. Omat vaatteet olen karsinut niin,että on jäljellä noin 10% vaatteista. Eli ei oikeestaan mitään.Enää ei voi mitään karsia.

G:ONKO MUILLA ONGELMIA,MIHIN KAIKKI TAVARAT MAHTUU? Varsinkin nuo vauvan vaatteet,sitten kun niitä alkaa oleen paljon,niitä kuulemma saa aika paljon aluks lahjaksi. Ei pystyis nyt kyllä millään vaihtaa isompaa asuntoakaan. ÄÄH,mitähän tekis?

Lilli81 36+6 Taas

Vierailija
22/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Tänä vuonna pääsinkin helpolla siitepölyjen suhteen :) Olen ilmeisesti vain lepälle allerginen (senkin huomasin parivuotta sitten) ja tänä vuonna jouduinkin viettämään sisätiloissa hissukseen pahimman leppä-ajan...kun oli niitä supistuksia...mutta kyllä aina jos oven avasi koiralle niin aivastelin ja niiskutin välittömästi :D .... niinpä en osaa sanoa onko raskaus vaikeuttanut vai helpottanut allergiaa. Enemmän ehkä voisin sanoa että helppo vuosi minulle :) vaikka olinkin pelännyt etukäteen lepän kukintaa, kun ei noita nokan avaajia hirmuisesti vissiin suositella.

[color=red] Hah! Just puhelin soi ja soittivat Kelasta! Paperit on kuulemma selvillä, mutta tarkistivat vain että haen lapsilisääkin kun yksi ruksi oli jäänyt laittamatta. Äitiyspakkauksen kuulemma saan 1-2 viikon kuluessa. Just olin miettinytkin että pitäs tarkistaa onko kaikki tullut perille. :)

Kerrankin hyvää palvelua Kelasta.

[color=blue] Kävin ostamassa vauville peiton, pinnasuojuksen (ihan vain valkoisen), patjansuojuksen ja pussilakanasetin... Nyt onkin sitten kaikki valmiina vauville. Enää jää vielä sänky kasattavaksi ja uudinverhokin pitäs tehdä.

Ninni rv 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]SUPPARIT ja MENKKAKIVUT: mulla on ollut kovat menkkakivut. raskauksissa ei oo ollut kivuliaita harjoitussuppareita kuin vaan tässä raskaudessa pari kertaa

esikoisen kanssa ekat kivuliaat supistukset tuli synnytyspäivänä.

kuopuksen kanssa alkoi 3na iltana ennen synnytystä

ja nyt on ollut pari kertaa tän raskauden aikana

en kyllä osaa sanoa minäkään onko noilla jotain yhteyttä :)

muakin jännittää miten sitä tulee toimeen sitten kolmen pienen kanssa...oikeestaan ihan pelottaa!! mutta niinhän monet " kokeneemmat" väittävät että kolmannesta sitä pääsee vasta kunnolla nauttimaan...oiskohan noin??? saas nähdä :)

tänään päästiin ekaa kertaa tyttöjen kans tuohon meidän leikkipuistoon! JEE!!! mimosakin söi tänään ihan reippaasti puuronsa ja leikki niin uskalsin jo viedä...niin eikä yölläkään ollut tullut vaippaa täyteen ripulia..

nyt sitten ukko valittaa huonoa oloaan (lähinnä flunssainen) no onnex sitä ei tarvii niin paljoo passailla :D

kovasti piti kommentoida moniin juttuihin..mutta kiirettä pukkaa! pakko yrittää tulla vaikka myöhemmin uudestaan

heikunkeikun

krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv34+5

Vierailija
24/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]

Jaa joka viikko? Olen tänä vuonna käynyt kolme kertaa neuvolassa. 5.1. 27.3. ja 24.4. seuraava käynti on ensviikon keskiviikkona. Mulla on noitten sokereiden kanssa ollu ongelmia.. Mittaillu ite kotona ja lähettänyt vastauksen äitiyspolille. Tai sitte soittanut..

Täytyy varmaan jutella sen tätsän kanssa sitte keskiviikkona...

No, ei kai tässä mitään hätää ole..

MariAnn

Vierailija
25/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sese olikin mihin piti viimex viel vastailla

ei ihan oo viel ollu kerran viikos :)

10.1, 10.2, 6.4, 24.4, ja seuraava oiskin sitten lääkärin aika 16.5

mulla on napa pullahtanut ulos :// en tykkää yhtään!!

-k- taas

Vierailija
26/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Ninni: Mulle ei ole tullut myöskään niissä perhevalmennuksissa mitään uutta, mutta käydään niissä ihan miehen takia. Itse olin harjoittelut synnytysvuodeosastolla sekä lasten teholla, eli vauvoihin liittyvät asiat on erittäin tuttuja. Olen tehnyt silti sen päätöksen, että en neuvo miestä vauvaan liittyvissä asioissa. Sairaalassa kätilöt saa opastaa häntä perushoidoissa ym. Ei sit tuu turhia riitoja siitä, että minä muka neuvoisi liikaa miten vauvaa pitää hoitaa. Valmennuksissakin mies saa paljon hyvää tietoa. Jotenkin sitä kuvittelee, että toinen tietää kaikki mitä minäkin, mutta eipä ole näin. Mies juuri tänään kertoi, että häntä askarruttaa esim. se mistä tietää paljon vauvalle pitää laittaa päälle, saako vauva olla auringossa ja saako vauvalle laittaa aurinkorasvaa.

Lilli: Itse olen käynyt neuvolassa viikolla 27 asti noin 5-6 viikon välein, viikot 27-33 kolmen viikon välein ja nyt on kahden viikon välein. Seuraavat neuvola tulee sitten varmaan jo viikon välein. Yleensä se on niin, että viikolta 30 käydään kahden viikon välein ja muistaakseni viikolta 35+ viikon välein. Riiippuu tietysti miten raskaus on edennyt.

Supparit: Onhan niitä päivittäin. Välillä kipeitäkin. Mut jotenkin epäilen, että ei ne mulla aiheuta mitään kohdunsuulla. Ens viikolla on lääkärin, joten sit näkee tilanteen. Oispa ihana kuulla, että paikat ois vaikka jo pehmenneet.

Tytteli-83 rv 35+1

Vierailija
27/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa teidän juttujanne ihan tuolta raskauden alusta asti, mutta laiskuuksissani en ole liittynyt teihin ennenkuin nyt. Te ns. vakkarit tunnutte jo niin tutuilta, että ajattelin nyt osalllistua omalta osaltani keskusteluun myös...toivottavasti mukaan vielä mahtuu näin loppumetreillä.

Voisin tässä aluksi hieman kertoa itsestäni; odotan toista lasta (esikoinen 1,7v.) , aviossa olen ollut mieheni kanssa noin 1,5v. ja tänä keväänä ostimme omakotitalon, jota nyt olemme kovasti remontoineet ennen kakkosen syntymää...mitähän vielä...ai niin LA on 10.6. ja ultran mukaan poika olisi tulossa.

Jatkan kirjoittelua myöhemmin, kävin nyt vain liittymässä teihin ja kertomassa hieman itsestäni.

kukka82 rv35+5

Vierailija
28/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukka82 rv35+5

[color=red] Tervetuloa mukaan! Aina on tilaa uusille kerttusille :)

Lilli81 36+6

Vierailija
29/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa sen varman tytön lisätä listaan. Käyn laittamassa esittelypinoon viestin, niin näät sen sieltä sit, kun päivittelet. Kiitooos!

T: Canderel rv 37+0

Vierailija
30/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa kukka ♥

tyttö lisätty nyt esittely listaan Canderel :)

on sen verran levottomat fiilikset että tein tohon esittely pinoon jo tuon syntyneet kohdan...koskahan me kuullaan MIONAsta

joku kysyi tässä aiemmin että meinataanko hommata joku kuka ilmoittaa tänne kertuille jos on päässyt " tosi toimiin"

--no mä varmaan kyllä pyydän mun pikkusiskoa ilmoittelemaan teille jos näin pääsee käymään :))

oon ihan höyrähtänyt kuluttaja/mielipide tutkimuksiin

varsinkin nää mitä täytellään netissä (paneelit) ja niistä saa sitten jotain kivaa korvauksesx :)))

ei nyt on pakko mennä laittaan tiskit ja vähän tavaraa myyntiin huuto.nettiin...see ya!

krisse rv34+5

p.s. tänään tulee illalla mahottoman paljon hyviä ohjelmia...saa taas valvoo pitkään.

Vierailija
31/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille kertuille!

Anteeksi tämä hiljaiseloni, olen kyllä seuraillut sillon tällöin keskusteluanne, mutta oon ollut liian laiska kirjoittelemaan omia kuulumisia;-(

Olen ensimmäistä viikkoa lomalla ja työasiat alkaa pikkuhiljaa jäädä taka-alalle ja asioiden tärkeysjärjestys loksahdella oikeille uomille. Lomalla on ihanaa! Paitsi, että olen onnistunut buukkaamaan lähes koko toukokuun joka päivälle jotain häppeningiä, joten jos tässä turnauskestävyys alkaa huonontua, saanpahan itseäni syyttää oman kuopan kaivuusta;-))

Pikkuhiljaa alkaa olla kaikenlaista tarpeellista tavaraa valmiina vauvan tuloon. Vatsa on jo aika iso ja alkaa hidastaa jo menoa (kävely varsinkin entistä hitaampaa;-)). Kaikki on mennyt tähän saakka etten sanoisi aivan erittäin hyvin ja vauvakin liikkuu joka päivä paljon (muistan, kun keväällä odottelin ensimmäisiä liikkeitä ja ne tulikin aika myöhään). Nyt saakin sitten joka päivä tervehtiä ukkoa/neitiä melkein käsipäivää...

Esikoista odotan ja edelleen hyvin rauhallisin mielin ajattelen edessä olevaa synnytystä, mikä on mun luonteenpiirteelle aika hämmästyttävä teko (aina murehdin asioita etukäteen). Mulla on ollut lähes päivittäin supistuksia, mutta ne ei oo 99% yhtään kivuliaita, vatsa vaan kovettuu hetkeksi. Pari viimeistä kertaa neuvolassa ollessani terkkari on sanonut, että oho, nyt sua supistaa. Mä siihen että ai supistaa vai? Eli ilmeisesti niitä supistuksia on enemmänkin, mä en vaan rekisteröi niitä. Menkkakipuja on ollut nuorena teininä, mutta vähän reilu 10 vuotta pillereitä vei menkkakivut sen sileän tien. Pari kertaa on tosin ollut vähän kipeitä supistuksia ja tuntunut sellaisia menkkakivun esiasteita, joista kyllä heti muistin lähes 20 vuoden takaiset kovat kivut.... aijaijai...

Sukupuolta emme tiedä, eikä sillä tietysti väliäkään. Pääasia että tulee maailmaan:-) Pikkuhiljaa alkaa olla aika kärsimätön olo, että saisi jo syntyä. Raskaana olo on mukavaa, kun kaikki menee hyvin, mutta nyt alan olla jo täysin valmis tutustumaan tähän uuteen tulokkaaseen.

Hyvää loppuodotusta kaikille toivottaa

Riksu ja rv 33+1

Vierailija
32/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu lähti niin rattoisasti käyntiin kun vein pojan kouluun ja tytön eskariin niin muistin eskarin ovella että hitto tytöllähän on puheterapia! No, takas sisälle hoitajille kertomaan että ööh, tulenkin ihan kohta jo hakemaan tytön pois...vähän kattoivat mua sen näköisenä että mikähän tolla on. Sanoin että onkin puheterapia ja käyn vaan kotona vaihtamassa vaatteet ja vähän siistiytymässä (oli jonkunsortin yöpukukauhtana takin alla) . Sitten kotiin ja tuhatta ja sataa eskariin ja terapiaan.....

No sitten kun sieltä selvittiin ja hain pojan koulusta niin kotiuduttuamme huomattiin että pojan reppu, jossa mm. kännykkä jne. olikin automatkan aikana kadonnut, no ei kun takas kouluun ja sieltä etsimään reppua joka oli kaiketi jäänyt parkkipaikalle, huoh, reppu löytyi käytävältä, repun päällä lappu " kenen tämö on?" .

Että sellaista sähläystä!

Mirju76 puheli ihan samoista ajatuksista kun mä, kolmatta siis täälläkin odotellaan. Niin toisinaan mietin että mitä ihmettä olen mennyt tekemään kun noiden kahden kanssa on jo niin " helppoa" että tähän vielä vauva ja kaikki alkaa taas alusta. Sitten taas toisinaan on ihan eri ajatukset. Jotenki en ole uskaltanut tietyllä tavalla kiintyä tähän vauvaan kun kovasti pelkään että jotain menee vielä vikaan, inhottava tunne itsellä. Vaikka toki sitten iltaisin varsinkin onnesta tihrustan kun vauva mönkii ja potkii ja " keskustelee" mun kanssa, heilutaan vuorotellen.

Lytte, mullekin esikoisen sektio oli todella järkytys kun siihen päädyttiin yllättäen! Olin TOSI pettynyt kun en kyennyt lastani synnyttämään " oikeasti" . Aiemmin täällä kerroinkin että toivoisin että neuvolassa esim. puhuttaisiin enemmän sektion mahdollisuudesta. Mulle se oli ainakin todella isku päin naamaa. Ja kokemuksena se oli ikävä kaikinpuolin. Toisen lapsen sektio oli jo sitten mulle helpotus koska pelkäsin niin älyttömästi synnytystä.

Canderellille ONNITTELUT tytöstä!!!!

Mahan ympärys on mulla mukavat 115cm, et sellainen tynnyri, pituuttakin kun mulla on huikeat 160cm niin oon kohta yhtä pitkä kuin pyöreä :).

Supistukset mulla ei ole kivuliaita, tukalia kylläkin. Ja neuvolassa käyn joka toinen viikko tätä nykyä....

t. mariadee 32+6

Vierailija
33/33 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli mies raahata tonne valmennukseen, mutta epäilen ettei se lähde. Vähän alko mietityttää, kun mies kummasteli hoitopöydälle varaamiani vanupuikkoja... " mihkäs noi työnnetään" ... johon minä selvensin, että napaan.... mies luuli että pyllyyn :D Tuleehan siellä sairaalassa sitten opiskeltua asiaa. Aion kyllä kans kätilöiden/lastenhoitajien antaa juurta jaksain selvitttää miehelle oleelliset asiat. Muuten voi olla että tulee semmonen " naputus" -olo jos minä niitä selvittelisin hänelle. Jos joku vieras ne asiat neuvoo niin voi mennä oppi paremmin perillekin. ;) muuten vois pitää niitä mun neuroottisina hömpötyksinä :D

Riksun kanssa edelleen samoissa tunnelimissa! Samat viikot ja esikoista odotellaan. Tällä hetkellä vielä on ihan mukavaa olla raskaana, kun ei suurempia vaivoja, mutta toisaalta odotan kovasti synnytystä ja että saisin pitää pientä nyyttiä jo sylissä.