Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että Peter Vesterbackan tunnelihanke käynnistyy konkreettisesti 2020?

Vierailija
03.12.2018 |

Miten on? Vesterbacka kertoo että kaivaminen käynnistyy 2020.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei käynnisty! Aivan utopiaa, kun ei ole rahoitusta eikä taida olla vielä kunnon suunnitelmia, eikä lupia.

Vierailija
2/76 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rahoitus ja tekniikka olisi valmiina (ei ole), niin suomalainen lupabyrokratia valituskierroksineen vie vuosikausia, ennen kuin voidaan lyödä lapiota maahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä tunnelia käyttää muka?

Vierailija
4/76 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, muutan heti Tallinnaan.

Vierailija
5/76 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneliin saa ennakkolippuja satasella :D:D:DD:D

Vierailija
6/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös nähdä sellaiset rahoituslaskelmat tulevine käyttömäärineen ja -maksuineen, jotka osoittavat hankkeen olevan taloudellisesti kannattava sijoittajilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aikataululla ei saa edes kesämökkiä pystyyn.

Vierailija
8/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä tunnelia käyttää muka?

Lukemattomat Suomen ja Viron väliä ramppaavat ihmiset. Ja myös tavaraliikenne. Ajansäästö laivaan verrattuna on merkittävä.

Minä menisin takuulla mieluummin junalla kuin humppalaivoilla.

Ja eikö kukaan ajattele päästöjä? Juna on huomattavasti ympäristöystävällisempi kuin laivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka rahoitus ja tekniikka olisi valmiina (ei ole), niin suomalainen lupabyrokratia valituskierroksineen vie vuosikausia, ennen kuin voidaan lyödä lapiota maahan.

Öh? tunnelin tekemiseen ei ole mielestäsi tekniikkaa? tai tunnelissa kulkevaan junaan?

Ainoa riski on poliittisten piirien lupajarrutus tai se että peter joutuu ottamaan poliitikkoja projektinsa johtoryhmään ja nämä rupeavat säätämään hankkeen teknisten yksityiskohtien kanssa (kuten metrossa ja monessa muussakin paikassa). 

Vierailija
10/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ennakkolippuja saa ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter Vesterbackan visio oli myös se,  että Angry Birds nousee muutamassa vuodessa maailman suosituimmaksi viihdepalveluksi. 

ja miten kävikään Angry Birds-ravintolaketjun...

https://www.talouselama.fi/uutiset/sk-suomen-ensimmainen-angry-birds-ra…

Vierailija
12/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peter Vesterbackan visio oli myös se,  että Angry Birds nousee muutamassa vuodessa maailman suosituimmaksi viihdepalveluksi. 

ja miten kävikään Angry Birds-ravintolaketjun...

https://www.talouselama.fi/uutiset/sk-suomen-ensimmainen-angry-birds-ra…

Tämä jos mikä on niin perussuomalainen kommentti että oksettaa. Itse ei osata tai uskalleta tehdä mitään, mutta muiden visioita poljetaan ja epäonnistumisia pilkataan. Edustat kaikkea sitä mikä Suomessa on vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sen tunnelin rakentaa se on varma. On vain niin hyvä sijoitus kun sillä saa jäämeren yhdistettyä keskieurooppaan eli saa rahdin raiteille. Ilmaston lämpiäminen luo jäämerelle uusia bisneksiä. En silti menisi ostamaan vielä lippuja, koska maassamme on varmasti maailman ahneimmat poliitikot ja tästäkin tapellaan varmasti seuraavat 20 vuotta kuten sotestakin.

Jos jotain pitää veikata, niin tunneli rakennetaan kiinalaisten sekä arabien rahoilla ja tuotot valuu ulkomaille kuten aina. Joku kiero kepulainen ottaa pikku lahjukset välistä.

Vierailija
14/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan rahan kaivaminen käynnistyy vuonna 2020.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mistään saa edes tunneliporauslaitetta niin nopealla aikataululla. Niitä ei ole hyllyssä.

Vierailija
16/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sen tunnelin rakentaa se on varma. On vain niin hyvä sijoitus kun sillä saa jäämeren yhdistettyä keskieurooppaan eli saa rahdin raiteille. Ilmaston lämpiäminen luo jäämerelle uusia bisneksiä. En silti menisi ostamaan vielä lippuja, koska maassamme on varmasti maailman ahneimmat poliitikot ja tästäkin tapellaan varmasti seuraavat 20 vuotta kuten sotestakin.

Jos jotain pitää veikata, niin tunneli rakennetaan kiinalaisten sekä arabien rahoilla ja tuotot valuu ulkomaille kuten aina. Joku kiero kepulainen ottaa pikku lahjukset välistä.

Tuotot? Tuotot? HAHAHAHAHAHA

Vierailija
17/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko silta maksaisi? Tulisi varmaan halvemmaksi. Ja kivempaa se olisi autolla ajaa valoisassa ulkoilmassa kuin junalla pimeässä tunnelissa! Ja tuliaisviinatkin kulkisi paremmin mukana.

Vierailija
18/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sen tunnelin rakentaa se on varma. On vain niin hyvä sijoitus kun sillä saa jäämeren yhdistettyä keskieurooppaan eli saa rahdin raiteille. Ilmaston lämpiäminen luo jäämerelle uusia bisneksiä. En silti menisi ostamaan vielä lippuja, koska maassamme on varmasti maailman ahneimmat poliitikot ja tästäkin tapellaan varmasti seuraavat 20 vuotta kuten sotestakin.

Jos jotain pitää veikata, niin tunneli rakennetaan kiinalaisten sekä arabien rahoilla ja tuotot valuu ulkomaille kuten aina. Joku kiero kepulainen ottaa pikku lahjukset välistä.

Siis tämähän on suomi eli suurin osa kustannuksista maksetaan verovaroista mutta omistus jää yksityiselle yritykselle samoin kuin tuotot ja systeemin kontrolli eli päätösvalta.

Tämä siis oli se poliitikkojen hanke vrt. lastensairaala  ja moni muukin julkisesta projektista yksityiseksi rahantekovälineeksi muuttunut (sähköverkot ja osa sähkölaitoksista, tv-lähetysverkko, posti/telen tietoliikenneverkot, jne jne).

Vierailija
19/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sen tunnelin rakentaa se on varma. On vain niin hyvä sijoitus kun sillä saa jäämeren yhdistettyä keskieurooppaan eli saa rahdin raiteille. Ilmaston lämpiäminen luo jäämerelle uusia bisneksiä. En silti menisi ostamaan vielä lippuja, koska maassamme on varmasti maailman ahneimmat poliitikot ja tästäkin tapellaan varmasti seuraavat 20 vuotta kuten sotestakin.

Jos jotain pitää veikata, niin tunneli rakennetaan kiinalaisten sekä arabien rahoilla ja tuotot valuu ulkomaille kuten aina. Joku kiero kepulainen ottaa pikku lahjukset välistä.

Tuotot? Tuotot? HAHAHAHAHAHA

Niin, ja tässä nähdään miksei tässä maassa synny juuri muita kuin yhden tai kahden hengen pikkuyrityksiä.

Vierailija
20/76 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneliin saa ennakkolippuja satasella :D:D:DD:D.

Pääseekö samalla lipulla katsomaan ”Mannerheim” -elokuvan ja ”Tallinnan tunneli” -leikkipuistoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan