~~ SYYSkeijujen loppuviikko (TO-SU) ~~
Kommentit (29)
Hei pitkästä aikaa! Kylläpä vie tämä flunssasta toipuminen kaikki voimat " ylimääräisiltä" harrastuksilta, etenkin kun pitäisi jaksaa olla töissäkin ahkera.
Oli kiva lukea esim. Elainen ultrakuulumisia, ihanat identtiset pikku possut siellä kasvavat ja kehittyvät!
Tuli tehtyä eilen velkaa! Eli ostamme auton huomenna. Kivaa, pääsee ajelulle ja täyttämään autoa omista tavaroista. Pitää varmaan mennä johonkin Biltemaa hankkimaan jääkrapaa ja autonpeitettä yms. talven varalle. Öljy- ja vesipullotkin ovat varmaan tarpeellisia, samoin lasinpesuneste. Ja puhelimen laturi! HUH, kun tulee taas kuluja!
Auton oston myötä olemme pähkäilleet nyt viimeistä kertaa myös niiden vakuutusten kanssa. Vertailu aiheutti kovasti itkua ja hammasten kiristelyä. Mutta olemme näillä näkymin ottamassa kaikki vakuutukset Nordeasta, mies kun on siellä töissä ja saa henkilökunta-alennuksen (joka näkyi etenkin autovakuutuksessa!).
Onko kukaan löytänyt mistään mitään kivoja kesähameita? Normaalit äitiysvaateosastojen hameet olivat kaikki hieman kummallisia. Mama licious -merkillä oli Stockalla yks aika kiva, pitää sit ehkä hakea se. Kokeilin samalla reissulla sitä vaaleanvihreää karkkitoppia (löytyy esim. www.belua.fi-osoittesta, sama, joka oli uusimmassa odotus-lehden muotijutussa) ja olin tosi pettynyt, kun se ei istunu mulle ollenkaa! Se oli tosi outo rintojen kohdalta... Nyt on ongelma, minkä ihmeen retkun heitän Lindexiltä ostetun mustan " tyllihameen" kanssa kesän lukuisiin häihin... Myös mustat juhlasandaalit tms. ovat hakusessa.
Mutta mukavaa viikonloppua keijuille
T. Rizzu 22+6
Soitin terv.keskukseen klo 8.05 ja ajan sain jo klo 8.30, mikä oli aivan ihme meidän kunnassa. Ja olisi vielä ollut myöhempiäkin aikoja, mut mieslääkärille, jotenkin ei kiitos (tietäen sen meidän hihhuli ylilääkäriherran..). Eipä ole meidän perheessä niin sutjakkaan puettu kuin tänä aamuna, onneksi oli lapset jo syöneet! Sit mentiin perhekahvilaan, onneksi aukesi jo klo 9.
Noh, siinä lapset sitten nakotti penkissä miun vieressä, kun lääkäri tutki alapään. Otti tulehdusnäytteen ja sit kokeili paikat. Sanoi kaiken olevan muuten ok, kohdunkaulakanavaa oli 3cm, mut ihmetteli, kun on jo aivan pehmeä! Arvatkaa vaan, älysinkö kysyä siitä sit mitään, kun meni lapsia vahtiessa. Viikon sairasloma ja jos on tulehdus, niin sitten antib.kuurille.
Hieman nyt oon kysymysmerkkinä, mut ei kai tässä ole sit ku vaan levättävä. Pitää kysyä ens tiistaina neuvolassa tuosta pehmeydestä. Supistuksia tulee harvakseltaan, mutta tuntuvat kyllä aika inhoilta. Ei siis läheskään semmosilta pelkiltä kovettumisilta kuin ennen.
Hyvää viikonloppua ja äitienpäivää :) Me mennään mökkeilemään Kolille viikonlopuksi. -piias- rv 22+4
Miun pitkä teksti siis lennähti jonnekin taivaan tuuliin...*#%¤#%¤#&¤
Täälä podetaan myös närästystä. eilen ylty jopa niin pahaksi että renniekin rupes maistumaan oikein hyvältä! Ja masuvyö piti kaivaa eilen illalla esille, maha tuntu oikein painavan ja roikkuvan loppuilolasta kun tulin järjestämiltämme äitienpäiväjuhlilta.
Piias: minne se anmari on kadonnu?? Siis ajatelen sitä tapaamista? Mietin että tuossa ensi viikon jälkeen vois ehkä löytyä voimia ja aikaa tapaamiselle. Sillon parhaiten mulle kävis se keskiviikko tai seuraavalla viikolla ma tai to. Ja missä? Rosso? Martina? JOku muu? Olis kiva jos se Anmarikin saatas kiinni ja tapaamiseeren innostmaan, mutta mikäs meitä estää kahdestaankaan tapaamaan? (JA KAIKKI PKKS SYNNYTTÄJÄT HUOMIO; ILMIANNA ITSESI NIIN SOVITAAN TAPAAMISESTA) ja koetahan lepäillä nyt!
Mulla on sitten taas todella levollinen viikonloppu tiedossa..huomenna aamusta katsomaan kaverin vauvaa ja iltapäivästä ystävän 30v synttäreille ja sunnutai menee mummoissa kierrellessä. Onnkes sen jälkeen kevät kiireet pitäs rauhottua aiankin jonkun verran (on kyllä vielä kahdet synntärit ainakin tiedossa loppukuulla..) ja sit pitäs omien muksujen synttäreitä alkaa pykäämään...mutta ihanaa toisaalta kun on touhua niin aika kuluu kuin siivillä ja juhannuskin tulee melkein huomaamatta ja jospa sitten pääsis jo kotiin kokonaan...*haaveessa on hyvä elää*
Minjuska 22+4
Huhuillaan sit kimpassa :)
ANMARIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! Jospa hän sieltä viikonlopun aikaan :)
Eli siis sie ehotat tapaamista viikolle 21? Mietitään ens viikolla se ilta-aika ja Rosso/Martina kummatkin mulle ok, olisko Martina vähän intiimimpi.. Miun pitää vaan hyvissä ajoin sanoa miehelle menoni ja korostaa, et ilman lapsia.. Se kun tekee raksahommia päivätyön lisäksi parilla työmaalla, joten tietää suunnitella aikataulunsa sitä mukaa.
Tietysti ens viikolla ois käyny mulle joku päiväaikakin, mutta sie ja Anmari ku ootte päivätyössä niin se siitä sitten ;)
-piias-
[color=darkviolet] Laitetaanpas viestiä, vaikka masukuulumisia ei juuri ihmeitä olekaan.
RASKAUSVAIVAT: näitä ei onneksi hirveästi vielä ole. Masuun sattuu kun esikoista paljon kantelee ja siihen ne oikeastaan jäävätkin. Kuitenkin tämä raskaus tuntuu jotenkin vaikeammalta kuin esikoisen, joka olikin tosi helppo tai sitten aika kultaa muistot :)
MASU: tuossa se on aikalailla edessä. Ensin näytti, että " leviää" sivullekin, mutta nyt on alkanut kasvaa samoin kuin edelliselläkin kertaa ns. poikamasuksi.
(.): ei kummempia. Ihanaa kun liikkeet vihdoin tuntuvat kunnolla!
Kovasti on hommaa näin keväällä täälläkin. Viikonloppuna mennään anoppilaan puuhommiin, että saadaan talvella leivinuunia lämmitellä. Sieltä pitäisi sitten tuoda hiekkakuorma pojan hiekkalaatikolle ja kun peräkärry on meillä niin viedä " kompostista" pihajätteet kaatopaikalle ja tuoda tilalle multaa, levittää se osaan pihaan ja kylvää uutta nurmikkoa. Sit vielä viedä sähköromut kierrätykseen. Joskun tuntuu et olis helpompaa asustella rivarissa, mutta en kuitenkaan vaihtaisi omakotiasumista mihinkään! Onnekseni tykkään ulkohommista aika ja jaksaminen vaan kortilla väliin. Nyt poika kiipes syliin joten lopettelen romaanin.
Oona, Elmeri ja sintti 20+5 [color=deeppink][size=5]♥
Jihuu, vihdoinkin on viimeinen kouluviikko takana ja viikonlopuksi vielä luvassa sadetta!! Toivottavasti helpottais hieman noita allergioita. Sais mun puolesta vaikka sataa koko loppukuun ja aurinko vois paistaa sitten vasta kesäkuussa kun koivun kukinta on ohi..
Kiva kuulla hyviä kuulumisia muilta odottajilta. Oma ultra oli jo muutama viikko sitten ja kaikki oli hyvin, sukupuolikin selvisi.. Kätilön mukaan oli " varma poika" , enkä sitä omien tuntemusten perusteella epäilekään, ennestään kun on jo yksi sellainen :) Seuraavan kerran pääsen vauvaa kurkkimaan jo kolmen viikon päästä, kun joudun lisätutkimuksiin äippäpolille raskausdiabeteksen takia. Ainakin edellisessä raskaudessa ultrasivat joka kerta siellä käydessäni (diabetes vaivasi silloinkin). Onko muita joilla sama ongelma? Itsellä onneksi ei tarvitse muuta hoitoa kuin tarkan ruokavalion, tosin ois kiva välillä herkutellakin... No, eipä tule liikakiloja (silti aika laiha lohtu)
Muuten olo hyvä niinkuin tähänkin asti! Paitsi suppareita vähän väliä, varsinkin jos imuroi tai touhuaa jotain vähän liikunnallisempaa. Suppareita on ollut jo viikolta 15 alkaen, aika jännä ku viimeks niitä alkoi tulemaan vasta n. 30 viikolla. Vauvan liikkeitä en tunne niin paljon kun edellisessä raskaudessa, kun istukka on etuseinässä. Silti töytäisyjä tuntuu pitkin päivää, vaikka ne ovatkin vähän vaimennettuja.
Kummalla puolella teillä muilla tuntuu potkut? täällä vauva potkii enimmäkseen oikealle puolelle, niinkuin isoveljensäkin. Sekin on joku vanhan kansan uskomus että pojat potkii oikealle ja tytöt vasemmalle. Ainakin meillä tod.näk. uskomus pitää paikkansa!
Täältä ei tällä kertaa muuta, hyviä vointeja kaikille!
pelle-pop rv. 23+2
...noista liikkeistä. Mulla potkii vasemmalle, mutta liikettä tuntuu oikeallakin kun vauva on poikittain:) Olin vaan jostakin kuullu että olis jus toisinpäin, että pojat vasemmalle ja tytöt oikealle, vai liekö tämäkin niitä juttuja, joissa uskomus vaihtelee eri puolella Suomea (vrt. tuima, suolainen vai suolaton?) Saapas nähdä kuinka on, toivotaan nyt vaan että saadaan kaikki terveet vauvat syliimme syyskuussa!!
Raskausajan diabetes: mulla oli toista odottaessa ja epäilen että on nytkin, kun lähtöpainoakin on enemmän kuin esim.esikoista odottaessa. Mulle ei ole annettu vielä edes aikaa sokerirasitukseen ja piikkikammosena inhoan ajatustakin mokomasta rääkistä :(. toista odottaessa sain ylimääräsen ultran diabeteksen takia, mutta lienee säästökuurit vieneet senkin täällä itä-Suomessa, nyt anatavat vaan sokerimittarin kotiin jos 2 arvoa on koholla, olin kyllä vähän pettyny ajatukseen että vasta 37 viikolla seuraava kuikistus.
Piias: sama täällä, ajoissa on " kirjallinen iltaloma-anomus" laitettava, jos mielii päästä lähtemään, alkaa miehen harraste kausi kiihkeimmillään nimittäin, pitkän talven jälkeen intoa riittää...Kyllä jo vihjailin että tällasta on suunnittelilla, ettei sovi menoja kyselemättä etukäteen miun menoja.
Jospa se Anmarikin viikonloppuna ilmaantus eetteriin ja saatas se mukaan!
MInjuska
Taas on aikaa vierähtänyt siitä, kun viimeksi tänne jaksoin kirjoitella.. Toki päivittäin käyn muiden kuulumiset lukemassa, mutta tähän kirjoitushommaan ryhtyminen tuntuu jotenkin vaikeelta. Syytä siihen en edes tiedä..
Täällä sitä elellään mukavaa keskiraskautta. Olo on pientä väsymystä lukuunottamatta loistava. Vaavi potkii iloisesti. Täytynee koputtaa puuta, jotta vielä jonkin aikaa närästys, iskiasvaivat ja muut pysyisivät poissa. Seuraava neuvolakäynti on perjantaina. Edellisestä käynnistä tuleekin jo kuluneeksi reilut 11 viikkoa. Aikas pitkä tauko..
Nimistä.. meillä poikien nimet ei noudata mitään sääntöä.. tai no molemmat päättyy konsonanttiin ja tälle kolmannelle pojalle nimen keksiminen on työn ja tuskan takana. Mikään nimi ei oikeen innosta. Konsonanttipäätteinen vanha kunnon perusnimi on siis hakusessa.
Andoliniska ja vauva-kirppu apuaa en muista enää raskausviikkojani.. täytyy tarkistaa jostain. Taitaa olla 21+6
Kävin eilen siellä neuvolassa, eikä onneksi mitään ihmeitä. Verenpaineiden totesi terkkari olevan kovin alhaiset ja sitä aletaan nyt seurata hieman tiheämmin. Taas patisteli minua jäämään vähäksi aikaa saikulle koska olo on ollut huono ja pyörryttää. Sanoi sen olevan seurausta liian matalasta verenpaineesta eikä notkahtanut hb:kaan asiaa auta.
Tänään on on onneksi kuitenkin vähän parempi olo kuin eilen. Ja tänään pääsee lähtemään taas mökille, siellä jotenkin aina rentoutuu!
Kivoja ultrakuulumisia tuntuu tulevan monilta, tosi ihanaa että ne ajat kun keijuja tippui ropisemalla ketjusta ovat ohi. Sillä mehän aletaan olla jo tosi pitkällä!
Minulla on herännyt uudestaan halu tietää sukupuoli, yksityiselle en mene mutta ajattelin että jos kyselisi sitten istukkakontrolli-ultrassa viikolla 28, senhän tekee käsittääkseni lääkäri. Ainakin minulla on ylimääräinen lääkäriaika silloin johtuen edellisestä sektiosta ja halustani saada sektio tässäkin tapauksessa. No katsellaan.
Toivotankin nyt taas kaikille viikonloppuja, ja hyviä vointeja!
Tinah 23+5