Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ SYYSkeijujen loppuviikko (TO-SU) ~~

11.05.2006 |

Huomenta kaikille :)

-piias- rv 22+3

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli masun sijainnista...eli mulla alkanut tulemaan tuohon eteen tuollainen pallo. Ihan samanlainen kun esikoispoikaa odottaessa. Poikaahan ne ultrassakin epäili tulevaksi. Eli masua ei takaa näe, on vaan edessä tuo pallo, joka kasvaa vinhaa vauhtia. :)

Ja potkuista. Vaavi potkii kyllä niin sekä oikealle että vasemmalle, että vaikea mennä sanomaan. Ehkä enemmän kuitenkin vasemmalle...

Jollain täällä loppui koulu...onneksi olkoon. Mulla olisi lukukautta vielä ensi viikko jäljellä...ja edessä kolme tenttiä ja parin työn palautus. Sitten saa koulu hetkeksi jäädä. Ensin ajattelin opiskella myös kesän, että saisi koulua pois alta ennen vauvan tuloa, mutta sitten kun pyydettiin töihin sijaistamaan kuukaudeksi juhannuksen jälkeen, niin se voitti. Olen ollut kys. paikassa aikaisemminkin sijaistamassa ja viihtynyt hyvin. Saapahan vähän omaa rahaa...ja aikuiskontakteja. :) Olenhan hoitovapaalla esikoisesta vielä.

Mutta aurinkoista viikonloppua ja ihanaa äitienpäivää! Nautitaan...

inkuli ja nöpö rv 22+2

Vierailija
2/29 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumisia; kaikki ok. Vauva nukkui sydänääniä kuunnellessa, syke oli 130-140 välillä. Hb oli ed 116, rautaa kuulemma ei tarvi syödä. Verenpaineet oli 99/56, oikeastaan yläpaine kuului kuulemma vasta 90 kohdalla, mutta mitenkään th ei reagoinut, vaikka jopa mulle aika alhaiset ovat. Paljonko sulla tinah verenpaineet on? Mua huimas muutama viikko aikaa sitten, mutta ei juurikaan enää. Lääkäriaikaa th yritti saada mulle vatsa viikoille 28, mutta sanoin, että kun ennenaikaisen synnytyksen riski kuitenkin on suuri, niin haluan tulla silloin 26 viikoilla, kuten normaalisti. Siihen totesi, että kyllähän se käy, mutta ei ylimääräinen ronkkiminen ole hyväksi. MIKÄ YLIMÄÄRÄINEN? Jos kerta sorkitaan joko 26 tai 28 viikoilla, niin eihän siinä ole mitään ylimääräistä.. Niin ja kelan paperit sain, niitä taas pää harmaan saa täytellä..

Mulla masu kasvaa pallona, kuten esikostakin. Mitenkään ei edes lopussa voinut takaa aavistaa, että olen raskaana ja kaikki veikkasivat poikaa, mutta niin vain tyttö tuli.. ;) Saa nähdä miten nyt käy.

Ihanaa äitienpäivää meille kaikille!

Stenval 22+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on puhuttu nimistä ja närästyksestä mm., mutta ei mitään yöllisistä suonen vedoista. Mulla oli sama vaiva edellisen (ensimmäisen) kanssa ja nyt sama vaiva on palannut. No onneksi kaikki muuten on mennyt hyvin.

MASU: kasvaa ja voi hyvin. Liikkeitä tuntuu ja yöllä häntä pitää tunnustella nukkumisen lomasta.

Isoveli on innoissaan vauvasta, on ollut alusta asti. Nyt kun masu näkyy niin puhe kääntyy useammin vauvaan ja siihen kun hän tulee pois äidin masusta. Meille tulee pitkä kesä...

Ensiviikolla on neuvola jossa täytellään niitä kelan papereita ja tällä viikolla oli ultra - poika tulossa. Taas sanottiin että ollaan viikoissa jäljessä, mutta laskettua-aikaa ei muutettu.

Hyviä öitä ja lämpimiä äitienpäiviä

Vierailija
4/29 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vain keijuille! Jää tosiaan tämä kirjoittelu vähemmälle nyt kun on takaisin työelämässä, mutta lukemassa koitan käydä melkeimpä päivittäin.

Just tuossa askartelin esikois tytön 1-vuotis synttärikutsukortteja. Kiva tehdä itse, niin saa jotenkin erikoisemmat niistä, vaikkei meilläkään mitään suuria kemuja ole tiedossa.

Raskausvaivat: Niitä ei kyllä suuremmilti ole. Olo on ollut tosi hyvä. Yöllisiä suonenvetoja on muutama yönä ollut, mutta niihinkin auttaa mangnesium tabletit. Tietysti olo on vähän kömpelö, kun tuo masu alkaa oleen jo melkoisen kokoinen.

Mullakin todettiin viime raskaudessa raskausdiabetes, ja se kyllä pysyi kurissa oikeestaan ilman suurempaa ruokavalion muutostakaan. Seurailin vain itse kotona sokereita. No sen johdosta, mulle annettiin se sokerimittari jo eka neuvolassa tässäkin raskaudessa, ja seurantaa olen tehnyt. Onneksi näyttää hyvältä ainakin vielä tässä vaiheessa.

Nimistäkin on ollut puhetta. Mulla ois hirveesti hyviä ehdotuksia tytön nimeksi, mutta miehelle ei meinaa kelvata mikään =), ja pojan nimiä en meinaa keksiä millään. Nyt sitten aloin pitkästä aikaa miehelle nimestä puhumaan, ja hän oli mietittyään hyväksynyt mun ykkösehdokkaan, kiva! Tämä nimi ei ole oikeestaan ollenkaan samanlainen kuin esikoisen nimi vaan muuten vain minusta ihana.

Seuraava neuvola on vasta muutaman viikon päästä, jospa sitten pääsis taas vauvelia katsomaan. Kävin viikolla katsomassa kaverin muutaman viikon ikäistä tyttöä ja kylläpä hän oli pieni... on se jännä miten nopeasti tuo kaikki unohtuu. Tuntui ettei tiedä miten vauvaa pitäis sylissä.

Jaa no jospa lähtis nukkumaan, että jaksaa taas kuuden jälkeen nousta.

Terkuin Heann ja kirppu 22+4

Vierailija
5/29 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piias ja Minjuska: täällä ollaan edelleen. :) Viikolla minulla kirjoittelu on tosiaan ollut hiljaisempaa, kun on työkiireitä sen verran enkä ole iltaisin jaksanut kotona konetta avata mutta näin vkl:na jaksaa enemmänkin istuskella koneen äärellä. Mutta siis, tapaamisesta: mullekin se ilta-aika on parempi kuin päivä ja ehdottamistanne paikoista kaikki käy hyvin. Siltä vko:lta 21 ainakin ti, ke ja pe ovat sellaisia päiviä jolloin ainakaan minulla ei ole illalla mitään menoja. Mutta laitellaan nyt viestiä ilmoille mikä olisi hyvä vko ja päivä. :)

Masuasukin kuulumisia sitten: käytiin tiistaina rakenneultrassa ja kaikki oli Sintisellä hyvin. :) Ihanaa oli nähdä pikkuinen pitkästä aikaa. Siellä se istua nökötti ja alkuun ultraajalla oli vaikeuksia saada mittoja kun niin tuntui toinen istuvan mutta saatiin mitat ja kaikki siis kunnossa. Ihanat pienet kädet ja sormet, varpaatkin siellä vilkkui ja tietenkin kuva saatiin muistoksi mukaan. Painoarviota emme saaneet, niin kuin emme saaneet esikoisestakaan vielä rakenneultrassa. Ilmeisesti käytännöt hieman vaihtelevat, koska eikös joku täällä ollut saanut jonkinlaisen arvion..? Sukupuolta emme siis halua tietää etukäteen, joten sitä ei kysytty. :)

Oma olo on ollut nyt ihan hyvä. Suppareista olette ilmeisesti puhuneet. Minuakin supisteli yksi ilta kiireisen työpäivän ja pitkän illalla tehdyn lenkin jälkeen mutta muuten ei ole pahemmin nappaillut. Lepäile nyt rauhassa piias ja toivotaan että sinullakin supparit hellittävät.

Seuraava neuvola mulla on 22. 5. eli ei sinnekään enää pitkä aika. Hurjalta tuntuu kun on jo puoliväli ohitettu... :) Me mietittiin muuten juuri eilen nimeä ja tytölle löytyi heti molempia miellyttävä mutta poikaa täytyy vielä miettiä. Vaunujakaan ei olla vielä hankittu mutta tänään meinattiin käydä katselemassa hieman vaihtoehtoja. Ihme kyllä, en ole vielä kovin hirmuisesti hinkunut niitä, vaikka mieli toisaalta tekiskin jo ostaa. Mutta katsotaan nyt.. :)

Mutta nyt siis valmistautumaan ostoksille, mukavaa viikonloppua kaikille. :)

T: Anmari rv 21 tasan tänään :)

Vierailija
6/29 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko äidin tuntemukset mennä ihan päin peetä...mulla on ollu koko raskauden ajan poikaolo, rakenneultrassa koetin killistellä jalkoväliä, en saanu selvää, mutta jossain vaiheessa joku kuvakulma näytti ihan tytön pimperoiselta..jäin sitä pohtimaan edelleen varman pojasta. Nyt hokasin tuolla kysymyksen " MILLAISILTA pojan/tytön värkit näyttävät ultrakuvassa" (tai jotain vastaavaa), sinne oli laitettu vastausketjuun linkki jossa on paljon ultrakuvia ja kun mie niitä selailin (" It' s a girl/boy!" otsikoiden alta) niin kas kummaa...sieltä löyty tyttöjen ultrakuvista ihan samanlainen muodostelma kuin minkä rakenneultrassa näin...siis voisiko sittenkin ollakin tyttö???!!?? Siis teitenkin voi, tiedän sen, mutta olen hämmästynyt....

Näihin kuviin ja tunnelmiin...

uutta oivallusta vaalien

Minjuska ja hiirenherne 22+5

Vierailija
7/29 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut nettiä käytettävissä pitkään aikaan, kun oon ollut työharjoittelussa. Pitäis kyllä hommata nyt netti kotiin, kun ei koulun koneillekaan aikoihin pääse. Nyt oon vanhempien luona äitienpäivävisiitillä ja kauheesti ois nyt luettavana teidän juttuja :).

Oma vointi on ollut hyvä. Iskias-kipua välillä tuntuu selässä, varsinkin jos on erehtynyt löhöämään huonossa asennossa.

Rakenne ultrassakin oli kaikki elimet paikoillaan :). Sukupuolta kun kyselin, niin ei poikamaisia ulokkeita löytynyt eli tytöltä vaikuttaa tässä vaiheessa. Tytölle olisikin jo nimi mietittynä.

Masu on jo aika iso, mittakin oli neuvolan tädin mielestä iso, mutta tasoittunee jatkossa.

Tulee päivittäin käveltyä kohtuullisen paljon ja oonkin etsiskellyt kunnollisia nauhallisia mustia kävelykenkiä, mutta niitä on tosi vähän tarjolla :(. Kauheesti vaan kaikkia nättejä sandaaleita ja korkokenkiä. On se epäreilua, kun miehille on kyllä kävelykelpoisia kenkiä, mutta naiset muka vaan sipsuttelee vain ulkonäön perusteella valituissa kengissä. Ei huvittais kuitenkaan mitään ihan " mummokenkiäkään" ostaa. Turun ja Tampereen suurimmat liikkeet oon jo kierrellyt, taidampa kulkea koko kesän sandaaleissa, satoi tai paistoi.

Mukavaa äitienpäivää kaikille!

t:nau rv 22+3

Vierailija
8/29 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuska ja Anmari: Mitenkä sitten olisi se Helatorstain aatto eli keskiviikkoilta reilun viikon päästä? Ja oisko se Martina paikkana paras, varataan vielä pöytä varmuuden vuoksi..?

Mökkilomalta palattu, mukavaa oli, kun mieskin " joutui" olemaan koko viikonlopun meidän kanssa :) Siis kukaan sen raksakaveri ei ravannut meillä, eikä mies ympäri pitäjää raksa-asioissa. Ja muutenkin oli hiljaista, meillä kun on autotie tässä ihan lähellä. Makkaraa tuli grillattua ja siinä samalla savustettua itseään, tekipä hyvää silmille..

-piias- rv 22+6

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ kaikille meille Keijukaisille!!!

Vierailija
9/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö heräsi jo ennen puoli kuutta ja poika juuri äsken. Laitoin Ti-Ti Nalle-filmin päälle, että vähän alkaisi aamu verkkaammin. Eka vapaa-aamu ja pönttö ihan sekaisin ;) Silmiä muistan hinkanneeni puoliunessa yöllä ja siltä ne nyt näyttääkin, punaiset, vuotavat ja kirvelevät.

Niitä suppareita tuli sitten illalla useampikin, yksi jäi oikein päälle pitemmäksi aikaa. Ja alavatsalle jumitti outo kipu.. Pitänee tänään soittaa neuvolaan. Ei mulla edellisissä raskauskissa harj.supparit ole olleet läheskään tommosia.

Vauvan haalareista: Minäkin kannatan ehdottomasti 1-osaista. Tosin syysvauvan pukemisesta ei mulla olekaan kokemusta, mut silti. Jemmassa on tytölle ja pojalle fleecehaalarit. Ja nyt kun kerta se äippäpakkaus otetaan, niin siinähän tulee se kevyttoppis.

Hassua, miten mies innostui äitiyspakkauksesta :) Kun se ennen sanoi mulle, et mie saan päättää, mie kun tiijän tarpeen. Ja eilen sitten se oli ihan myyty ja vaati, et toi pitää ottaa. Selvä se :)

Menenpä tästä hutun keittoon, siis aamupalan tekoon.

-piias- rv 22+3

Vierailija
10/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole meikäläisestä aktiivipalstailijaksi, kun työt aloitin alkuvuodesta. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa mitään ylimääräistä. Juttunne kyllä luen innolla, jotta pysyn ajantasalla ;)

Tällä hetkellä viettelen lyhyttä lomanpätkää ja mikäs sen ihanampaa! Ei jaksaisi millään odottaa äitiys/sairaslomalle jäämistä. Nyt siis menossa rv. 23+2 ja tytöstä jäin vuonna -04 jo rv.28 pois töistä supistusten takia.

Suppareista on ollutkin puhetta... Mulla tosiaan ekassa raskaudessa alkoi kunnon tuntuvat supistukset jo tässä vaiheessa. Eivät tosin kypsyttäneet kohdunkaulaa/kohdunsuuta, mutta lääkäri määräs mut jokatapauksessa pois töistä. Ylihän tuo raskaus meni 3päivää, mutta olin aivan varma ennenaikaisesta synnytyksestä.. Nyt muutaman päivän aikana on tullut muutama tuntuva supistus, ihan olen joutunut istumaan. En ole huolissani, mutta ehkä on hyvä vähän ottaa rennommin.

Meille on tulossa rakenneultran mukaan siis poika =) MIes on ihan haltioissaan, kun saadaan tasa-arvo taloon ;) Eihän tuo vielä aivan 100%varma ole, mut on ollut ihan pakko käydä hennesistä hakee pari " pojanväristä" vaatetta. Ei oteta pakkausta, ku tytön jäljiltä vuoden -04 pakkaus on tuliteräkunnossa. Ei tullut hirveesti käytettyä äp:n vaatteita, erityisesti potkarit koen tosi epäkäytännölliseksi. Nämä ovat tosiaan makukysymyksiä, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että pakkaus on tosi hyvä juttu ja iloinen siitä, että esikon kohdalla sen otin.

Puistoon tarttis tytön kanssa lähteä, jahka tuo tuolta isin vierestä herää. Masu on jo VALTAVA! Moni luulee minun olevan lähes viimeisimmilläni raskaana vatsani koon takia. Muualle ei ole tullut ylimääräistä ja koska hoikka olen muutenkin, ei takaapäin uskoisi kuulemma, että odotan. Tytöstä oli kans iso masu. Hieman pelottaa, kuinka iso tämä sitten loppumetreillä on =/ Mulla oli sf mitta neuvolassa rv. 22+1 jo 24cm, onko muilla ollut tällaisia " jättimahoja" ?

Iloista päivänjatkoa, yritän palailla myöhemmin =)

Olette tärkeitä!!!

-frodo 23+2 kera kovasti potkivan masukin ja tytön 1v 7kk-

Vierailija
11/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOulujuttuja heti aamusta lähdin tekemään. Esikoinen meni mummille. Tosin oltiin pihalla ensin leikkimässä jo puol 9 aamusta. Ihania nämä kevät/alkukesän aamut...aurinko paistaa ja ehkä vähän viileä vielä, mutta ihanalla tavalla.

Me ollaan muuten esikoiselle alettu jo puhumaan tulevasta tod.näk. pikkuveljestä :) Ollaan näytetty, että vauva asuu täällä (.) ja esikoinen on antanut pusuja masuun ja välillä vilkuttaa masulle. Tosi suloista! Mitenkäs te muut? Ootteko puhuneet paljon lapsille tulevasta?

Meillä on myös ns. sänkyongelma. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä, on 1v. 3kk vanha ja ajateltu jatkaa pinnasänkyilyä sillä vielä uuden vauvan tuloonkin asti ja siitä sitten 2 ikävuoteen. Ei nyt tiedetä, että pitäskö ostaa/lainata sitten toinen pinnasänky, vai mitä tehdä?! Miten te olette menetelleet jos pienet ikäerot?

inkuli ja nöpö rv 22+1

p.s. ja ruotsin tentti edessä muutaman tunnin kuluttua...kääk!

Vierailija
12/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää olen ollutkin hiljaa kun ei ole oikein jaksanut näpytellä. Väsymys painaa, onneksi on taas tulossa vkl niin saa vähän levätä.

Aloitin myös raudan, toiv. auttaa tähän vetämättömään oloon.

Verenpaineeni myös vähän mietityttää, ovat tosi alhaiset, ja tippuneet ihan viikossa. Alapaine on siinä 51-56 ollut jo monta päivää, ja yläpainekin alle 100, sehän tietysti vähän vaihtelee sen mukaan mitä liikkuu. Alhaisin yläpaine on ollut 85 mitä olen mitannut, olin silloin levossa.

Olokin on outo välillä, pyörryttää päivittäin ja sydän tuntuu hakkaavan varsinkin ruoan jälkeen tosi kovaa. En ole soitellut ainakaan vielä neuvolaan, kun olen kuullut että tälläistä on ollut muillakin eikä ole vaarallista.

Ja pieni flussanpoikanenkin pukkaa päälle.

Kivoja uutisia sain töistä siinä mielessä että lomapäiviä minulla on enemmän kuin tiesinkään, eli aloitan kesäloman jo pari päivää ennen juhannusta, ja kesäloma jatkuu aina siihen saakka kun äitiyslomani alkaa. Eli eipä ole enää montaa viikkoa töitä.

Soitin muuten tässä välissä sittenkin sinne neuvolaan ja onhan se lähdettävä käymään siellä, olivat sitä mieltä kun olonikin on ollut vähän huono.

Kerron sitten vaikka huomenna miten meni, jos ei kuulu niin olen kai sitten jäänyt kotiin lepäilemään. Katsotaan mitä sanovat.

Tinah 23+4

Vierailija
13/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on nyt niin rauhallista, että lähinnä vain tapan aikaa. Joten jos sitä kunnostautuisi ja kirjoittelisi tännekin välillä :)

NIMISTÄ: Edellisessä pinossa joku kyseli lasten nimistä. Me pääsemme tällä kierroksella helpolla, sillä kaksi vuotta sitten ennen kaksostemme syntymää päätimme nimet kahdelle tytölle ja kahdelle pojalle (emme nääs tienneet kumpia tulee...). Nuo kaksi tytön nimeä on siis käytetty, ja poikien nimet " tallella" . Nyt emme tiedä kumpi on tulossa, mutta molemille nimi valmiina. Tyttöjemme nimet alkavat samalla kirjaimella (ja samalla kuin minun nimeni), ja samaan sarjaan kuuluisi kolmas tyttömmekin. Jos tulee poika, hänen nimensä alkaa samalla kirjaimella kuin isänsä, muttei siis samalla kuin tyttöjen. Yhteistä nimissä on ainakin 2-tavuisuus ja se, ettei niissä ole r-kirjainta. Tuliko tarpeeksi vaikea selostus ;)

OMA NAPA: Väsymys on hurja (hb 100 viime viikolla), mutta muuten voin hyvin. Painoa tulee ja maha kasvaa reippaaseen tahtiin, mutten ota siitä kummempaa stressiä. Lähtöpaino oli niin kovin alhaalla... Sitten tärkein: muutamme kuunvaihteessa!!!!! Kerrostalokolmio vaihtuu paritalonpuolikkaaseen. Ette usko miten ihanan kevyt olo (vaikka asuntolaina moninkertaistuukin) on, kun tietää, että kesän ja vauvan tullessa meillä on tilaa ja piha :)

Kelan hakemukset voisi laittaa postiin, koska näköjään työnantajan palkkatodistuksen puolelta vuodelta voi toimittaa jälkikäteen. Meillä muuten aiotaan jakaa vanhempainvapaa - minä olen kotona puolisen vuotta, mies loput. Onko täällä muita joilla on tällaisia suunnitelmia / kokemuksia vapaan jakamisesta? Kuinka on sujunut?

Alkuvuodesta jännäsin työnantajalle kertomista. Sen tein np-ultran jälkeen, vastaanotto oli hyvä. Viime viikolla työkaverit vihdoin kehtasivat kysyä mahastani, nyt siis kaikki tietävät :) Ja ovat iloisia puolestani. Tämä jännäys siis siksi, että aloitin uudessa työpaikassa 9.1. Toissapäivänä loppui koeaika, eikä potkuja tullut ;)

Palaan toisella kertaa, pitänee edes esittää tekevänsä töitä välillä... Hyviä vointeja kaikille!

- mytty ja masu 23+0

Vierailija
14/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kesästä ja paikkojen kuntoon laittamisesta, tosin olisi jo ihana saada tuo lastenhuone valmiiksi. Lauantaina käydään varmaan ostamassa huonekalut.

Vointi on mulla erinomainen, koko raskaus on mennyt niin helposti, etten olisi ikinä uskonut. Mulla ei yksinkertaisesti ole mitään raskausvaivoja.

Nimeä ollaan mietitty, se pitää olla täällä synnytyksessä valmiina, eli ei ole aikaa odottaa kasteeseen asti. Toisaalta meidän lasta ei varmaan edes kasteta, se tehdään täällä n. puolen vuoden ikäisenä eli siihenkin on aikaa vielä miettiä mitä tehdään. Nimistä vaihtoehtoina on Marius, Miska ja Milan, eli kaikki alkaa M-kirjaimella kuten mun ja miehenkin nimet.

Vaunuja ei olla vieläkään ostettu, vaikka ollaankin niitä tammikuusta alkaen katsottu ja mietitty. Mies ravaa minuakin kiinnostunemmin vaunukaupoissa viikonloppuisin :) nyt sitten ollaan vihdoin päädytty Teutonian Mistral S:ään. I´coo oli meillä aluksi ihan varmana, mutta se on sen verran painava, että päädyttiin Teutoniaan, joka on huomattavasti kevyempi. Väri on vielä päättämättä, joko tumman sininen tai vaalea beige. Tumma olisi tietty likaystävällisempi, mutta sitten jos seuraava muksu on tyttö, niin tuo beige olisi kivempi. Ja jotenkin tuo beige on hienompi... Ollaan kyllä koluttu kaikki mallit läpi ihan kaikkia yksityiskohtia myöten...Tärkeä kriteeri on meille se, että etupyörät pyörivät 180 astetta, mutta, että silti vaunuilla täällä landella pääsee hiekkatielläkin.

Nyt menen hakemaan juustokakun uunista!

Seirana rv22+6

Vierailija
15/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä on ollut puhetta. Meillä on tytölle nimi valmiina, mutta pojalle ei keksitä millään.. onneks vielä aikaa on. Tuntuu veen, että kaikki kivat, varsinkin poikien nimet on kavereiden lapsilla käytössä. Meillä nimissä ei mitään yhtäläisyyttä toisiinsa, ei vanhempien eikä esikon nimeen. Me ollaan etsitty vaan nimiä, jotka kuulostaa ja tuntuu hyviltä Jos sitten sattuu trimmaan sisaren kanssa niin ok, mutta päätarkoitus se ei ole. Neidin toinen nimi on sama kun mulla ja jos poika saadaan niin hänelle tulee sama toinen nimi kuin isällään

Me kerrottiin eilen esikolle (2v) äidin masussa asuvasta vauvasta. Kyllä se kovasti kädellä tunnusteli vauvan liikkeitä ja tunsikin ja rakkaan unipehmon haki kanssa kokeilemaan. Ja illalla puhui, että vauva sitten leikkii hänen kanssaan legoilla.. Ajattelin mielessäni, että joopajoo... ;)

Omaa (.) Huomenna neuvola, ihan mukava käydä, viimeisestä ultrastakin jo kk. Väsynyt olen ed, välillä enemmän välillä vähemmän, työ on niin henkisesti ja fyysisesti rankkaa, Onneks kesäkuussä on loma :)

Painon tunnetta on alapäässä välillä ollut inhottavasti, kävelykin teki ikävää, mutta tällä viikolla ollut jo helpompaa.

nautitaa vielä ihanista päivistä, juhlapäivänä su taitaakin sataa ;(

stenval 22+2

Vierailija
16/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuukin että viikko menee aina vauhdilla. Just oli maanantai ja nyt onkin jo torstai.

Frodon kuulumisia oli kiva pitkästä aikaa lukea, käyhän useammin kirjoittamassa =) Meinasin jo sua huhuillakkin.

Sain tänään vihdoinkin vietyä äitiyspaiväraha hakemuksen kelaan. SEn vieminen on vaan koko ajan jäänyt ja olinkin jo unohtanut koko paperin. Saas nähdä kauanko kestää että äippäpakkaus tulee.

Tuli tossa päivällä nukuttua 2 tunnin päikkärit ja illalla tuskin sitten ajoissa saan unta. Mulla väsymys on jotain ihan hirveetä. Rautaa en vaan ikinä muista syödä. Pitää kait laittaa ne rautatabletit jonnekkin niin näköösälle etten voi unohtaa niiden ottamista.

Närästys on jotain ihan sietämätöntä. Juuri eilennä kävin ostamassa ison paketin rennietä.

Vaavila on välillä päiviä milloin ei liikku juuri ollenkaan (tai ainakaan en tunne liikkeitä) tänäänkin meinaisin kovasti huolestua kunnes sitten alkoi kauhea jumppa tuokio toisella.

Kivuttomia supistuksia on tällä jonkin verran. Välillä ne on ikävänkin tuntuisia, mutta ei kuitenkaan kipeitä. Neuvolalääkäri mulla on 23.5.

Nyt meen sähköpostini lukemaan ja sit syömään jotain kevyttä.

Öttis, poitsu 1v7kk & masuasukki rv24+1

Vierailija
17/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kertomisesta, olemme kertoneet pojille joskus rv 13-14 kieppeillä vauvasta. Itse emme vauvasta ihan päivittäin puhu, mutta 3v kuopus käy ihan joka päivä halaamassa vatsaani ja juttelemassa vauvalle. Pusuja vauva saa kanssa mahani lävitse ja puhuupa tämä tuleva isoveli siitäkin, että hänelleäkin on vauva vatsassa :) 7v esikoinen ei ole yhtälailla kiinnostunut, on kyllä kertonut kavereilleen päiväkodissa ja joskus harvakseltaan ottaa puheeksi tulevan pikkusisaruksen.

Stenvall, meillä kun lapsilla tulee jostain tappelua, niin nuorempi on siihen todennut että VAUVA sitten leikkii hänen kanssaan nätisti ja tekee kuten HÄN tahtoo :) Ihan totta joo... Olen kyllä kertonut aika tarkkaan millainen se vauva sitten alkuun on ja kuinka hänelläkin on oma tahto ja todennäköisesti itsepäinen luonne, ettei tule sitten vallan yllätyksenä kun vauva ei olekaan niin " kiltti" kun lapsella mielikuvana on.

Selkä on vihoitellut tänään ihan tosissaan ja hävettää tunnustaa, että olen laiminlyönnyt täysin sekä selkä- että vatsalihasten harjoittamisen :( Vatsakin tuntuu olevan ekaa kertaa ihan oikeasti tiellä, ja jotenkin niin ikävän alhaalla että esim istuessa painaa alavatsaa tosi ikävästi. Ei nyt ihan vielä haluaisi näitä raskausvaivoja alkaa valittelemaan kun kaikki on mennyt niin hyvin.

Nyt iltapesulle ja nukkumaan

Mayella 20+1

Vierailija
18/29 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä hiljaiseloa olen pitänyt tämän kirjoittelun suhteen, energia on riittänyt paremmin pelkkään teidän kuulumisienne lueskeluun.

Eilen käytiin ultrassa, oli kyllä ihana päästä tarkistamaan kuinka ne pikku possut siellä oikein voivat :) Ja hienostihan ne!!!!! Molemmat ovat kasvaneet hyvin, painoa oli A:lla 326g ja B:llä 330g eli hyvin tasaista on kasvu ollut. Myös lapsiveden määrä oli yhtäläinen eli kaikki paremmin kuin hyvin! =) Lääkärikin totesi, että hänellä on hyvä mieli siitä että ovat kasvaneet näin tasaisesti. Toivotaan, että sama tahti jatkuu! A oli masussa vasemmalla puolella pää alaspäin ja B hiukan " hassusti" oikealla puolella, pää ylhäällä, melkein poikittain kohti oikeaa lonkkaa. Lääkäri sanoi, että asento ehtii kyllä korjaantua aivan hyvin. Sukupuolet jäivät edelleen arvoitukseksi, päätettiin ettei kysytä ellei lääkäri ala asiasta kysellä - eikä kysellyt. Varmistelin vielä onko aivan varmaa, että kyseessä on yhden istukan raskaus ja lääkäri totesi, että kyllä löydös oli niin selkeä ettei sitä voi epäillä eli identtiset kaksoset edelleen tuloillaan.

Supistelemaan on meikäläistäkin alkanut kuluneen viikon aikana, supparit eivät ole kipeitä, mutta maha menee aivan kivikovaksi ja olo on hiukan epämiellyttävä. Lääkäriltä asiasta kysyin ja sanoi ikään kuin " kuuluvan asiaan" . Seuraavalla ultra-kerralla tarkistetaan kohdunkaulan mitta ja jos ei ole lyhentynyt ei suppareistakaan tarvitse huolehtia. Seuraava ultra on neljän vkon kuluttua ja siitä eteenpäin pääsen tarkistelemaan tilannetta parin vkon välein. :) Lääkäri kehotti menemään ja touhuamaan nyt sen mitä haluaa - kohta ei kuulemma jaksa! Maha kyllä kasvakin sellaista vauhtia, että uskon sen! :)

Ajattelin että josko jotakin pientä ja ihanaa vauvan vaatetta huomenna ostaisi, minä kun en ole hankkinut vielä yhtikäs mitään :) Tampereelle aukesi uusi lastentarvikeliike, jos kävisi sielläkin kurkkimassa ;)

Nyt lakkasi ajatus juoksemasta - hyvät yöt kaikille!!

:) elaine + pikku possut rv 20+2 (hui, miten pitkällä sitä jo ollaan!)

Vierailija
19/29 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaan viikot vierii ja pian ollaan jo niillä viikoilla, jolloin pienimmät keskosetkin voivat selvitä :-)

Minulla olisi tullut 5 viikkoa väliä viime neuvolakäynnin ja seuraavan lääkärikäynnin väliin. Neuvolatäti eilen soitti ja kysyi jos voisin siirtää omaa lääkärinaikaani myöhemmäksi kellonajaksi, ja samalla sovittiin että voisin käväistä ensi maanantaina ylimääräisellä käynnillä. Saan Kela-paperit ja samalla otetaan masumitta, verenpaineet jne.

Vatsankasvua välilllä ihmettelen, että kasvaako se samaan muottiiin kuin aiemmin vai minne muutama ylimääräinen kilo on piiloutunut. Molemmista pojista vatsa on kasvanut " tuubiksi" tuohon eteen, vaikka eipä se oikein muualle mahtuisikaan kasvamaan. Miten teillä muilla, kasvaako vatsa enemmän eteen tässä vaiheessa vai onko se levinnyt jotenkin sivulle tms.?

Sunnuntaina vietetään sitten äitienpäivääkin :-) Meillä vanhempi pojista on kerhosssa askarrellut jonkun äitienpäiväjutun, ja jos vielä pojat käyvät valkovuokkoja keräämässä, en muuta sitten päivältä odotakaan. Mummille ja mummulle viemme sitten äitienpäiväkukat myöhemmin sunnuntaina.

Kirjoitelkaahan neuvolakuulumisianne kaikki te jotka olette viime päivinä käyneet ja muutenkin on kiva lukea mitä keijuille kuuluu!

moisku rv 23+4

Vierailija
20/29 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on viikonloppu tulossa. Poika lähtee kaverinsa luo yökylään, joten ajattelin, että tytön kanssa voisimme käydä huomenna vähän parvekkeelle kukkia ja laitella parveketta muutenkin kesäkuntoon. Inhaa vaan, kun tuota siitepölyä kertyy joka paikkaan.

Muutamat ovat puhuneet lastenhuoneen laittamisesta. Olisi ihanaa laitella ja järjestellä pikkuhiljaa paikkaa tulokkaalle, mutta jotenkin se tuntuu tässä vaiheessa liian aikaiselta. Ja toisaalta en tiedä missä sitä syksyllä asustelen - loppukesällä ukkoehdokkaan kuvioiden pitäisi selvitä, mutta en jaksa laskea sen varaan kovinkaan paljon. Toisaalta huomaan jo nyt, että vähänkään painavamman taakan nostaminen tuntuu heti masussa, joten varmaan olisi kuitenkin ihan järkevää hoitaa raskaammat järjestelyt alta pois. Olen sen luonteinen, että tahdon itse siirrellä huonekalutkin, varsinkin kun se järjestelyvimma iskee juuri silloin, kun apua ei ole saatavilla nosteluun, enkä jaksa yleensä apua odotellakaan, vaan hommiin on päästävä juuri sillä innon hetkellä. Vauvan hoitopaikka ja sänky tulee makkariini, koska se tuntuu parhaimmalta ratkaisulta. Lastenhuoneeseen ei kyllä enää mitään lisää mahtuisikaan - huokaus. Tilankäytön tehoratkaisuihin ei vielä ole tarvinnut ryhtyä, mutta jos tuossa kolmiossa edelleen lasten kasvaessa asustelen, alkavat sisustussuunnittelijan neuvot olla kullankalliita.

Masussa käy aikamoinen vilske. Tuntuu mukavalta, kun näin töissä ollessakin masuasukki muistuttaa olemassaolostaan. Se saa kyllä työnteon tuntumaan vähemmän tärkeältä. Ei työmotivaatiota kyllä ole pitkään aikaan muutenkaan ollut, joten ihanaa päästä viikon kuluttua kuuden viikon kesälomalle. Heinäkuun töissäolo riippuu voinnista ja säistä. Jos tulee helteinen heinäkuu, ei täällä töissä todennäköisesti jaksa olla. Pelottaa jo etukäteen, mutta toisaalta helpottaa, kun tietää, että tarvittaessa pääsee sairaslomalle.

Keksin muuten oivallisen ratkaisun auringonottoon mahallaan - lasten uimarengas masun kohdalle niin johan on ihanaa kellotella ja ottaa vaikka nokoset. Pitäisiköhän kokeilla sängyssäkin...

fullmoon 22+4