Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marimekko-tuotteiden laatu surkeaa toisinaan

11.05.2006 |

Olen usien harmitellut, kun Marikoken serveiteistä lähtee väriä. Juhlissa on ollut ihmisillä suupielet sinisenä tai keltaisena kun Unikko-serveteistä on lähtenyt väriä. Nyt otin käyttöön sitten uuden Marimekon Unikko ruokalapun. Saa kuulemma pestä 60 asteessa. Just joo... Vähän pintaa huuhtelin hanan alla kun sattui vähän ruokaa tippumaan ja arvatkaat... punaiset unikot leves jälleen kerran!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Tutan tuotteet on menneet tosi tosi huonolaatuisiksi. Manasi, ettei taida enää Tuttaa ostaa.

Asun ulkiomailla ja kyllä harmitta alkaa hoitamaan tuota ruokalappujuttu tältä rapakontakaa. Mutta totta, jotain häätyy tehdä. Onhan ne Marimekon tuotteet tosiaan hinnakkaita ja harmittaa kun leviävät käytössä heti. Koetan saada aikaseksi selvittää, mihin ruokalapun nyt postittaisin.

Vierailija
2/11 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä pesuohjeena 40 astetta..... Joten jos pesee 60 asteessa, ei ihme että menee pilalle.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko olleet Marimekon vaatteisiin tyytyväisiä, tekisi mieli kokeilla lapselle vaikka muutamaa bodyä?

Ruokalappua en siis erehdy ostamaan :)

Vierailija
4/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil esikoiselle ostettu käytettyjä marimekon raitapaitoja ja olleet kestäviä... nyt menossa käyttöön jo kolmannelle!

mä en taas mene h&m:n ostoksille ku pari bodya on haljennu... eka pesussa sauma auki. kyl suututtaa!

tutasta taas kaikki käytettynä ostetut on kestänyt ja taas uudet tuntuu lahoavan!

mä oon tykänny lindexin bodeista... ja paljon on citymarketin naperoa käytetty!!

Vierailija
5/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Tuttaan olen minäkin tyytymätön! Nukkaantuu tosi nopeesti, ja meilläkin ratkesi bodyn kainalosta sauma [b] toisessa [/b] pesussa! Mies yritti, et ehkä sitä on vaan liian " rajusti" käytetty. Hei come on, käytetty tasan 2 kertaa ja saumat ratkee? Heikkoa " laatua" ... By the way, meidänkin retropallo-potkupuvussa on 60 astetta...

Vierailija
6/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yx Marimekon pallokuosinen body ja ekassa pesussa valkoiset pallot muuttuivat vaaleansinisiksi (pohjavärinä tumman sininen), muuten body pysyi hyvin kuosissaan kyllä. Ollaan tykätty paljon Lindexin bodyistä (pehmeää puuvillatrikoota ja pysyvät hyvin pesussa kuosissakin) ja samoin käytetty City-marketista saatavia Napero- ja Ciraf-vaatteita.

Vierailija
7/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuushan on ns. äänestää jaloillaan (jättää ostamatta), mutta itse ainakin palautin bodyn josta siis myös saumat kainaloista aukesivat! Taitaa olla joku virhemitoitus. Sain viikossa takaisin vanhan bodyn korjattuna, pahoittelukirjeen, kopion eteenpäin lähteneestä reklamaatiosta ja uuden (perus)bodyn tilalle (vielä kokoa isomman kun pyysin alkup. bodyä lähettäessäni kun poika kasvaa niin nopeasti). Eli kyllä ainakin ostan tuttaa jatkossa, vaikka laatu olisi joissakin tuotteissa huono (yksi kahdestakymmenestä tutastani on ollut huono) niin toimivat asiallisesti palautuksen suhteen (vaikka kieltämättä onhan siinä aina hieman vaivaa palautella tuotteita)..

Vierailija
8/11 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Marimekon paidoissa saumat kiertää ja langanpätkiä roikkuu... Suomalaista laatutyötä tosiaan! ;o/

Meillä Marimekon ruokalappu kesti kyllä pesut niin hanan alla kuin pesukoneessakin. Ongelmaksi muodostui kuitenkin " taskun" homehtuminen. Vaikka kuinka pesin lapun aina ruokailujen jälkeen ja koetin kuivata sen ilmavasti, taskuun ilmestyi ihanoita hometäpliä... Vein lapun takaisin Marimekolle ja sain uuden lapun tilalle. Kuulemma ei pitäisi homehtua 2 kk käytön jälkeen, jos lappua huoltanut oikein.

Että kiikutapa ruokalappunne takaisin Marimekkoon ja pyydä uusi tilalle! Kyllä lähes 10 ¿ maksava kankaanpala tulee kestää normaalia kulutusta!

Vierailija
9/11 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain joululahjaksi marimekon pusilakanat.

Sellaiset punavalkoiset raitalakanat+tyynyliinat.

Pesi ne pelkästääntäysin ohjeiden mukaan 60 astetta ym.

Ne värjäsi itse itsensä eli valkoisista kohdista tuli laikukkaat vaaleanpunaiset.

Vein nelähimpäänmarimekon liikkeeseen ja ne lähetti ne tehtaalle tms.

n kuukauden kuluttua tuli uudet lakanat postissa sekä sellainen marimekon meikkipussukkavähän niinkuin vaivanpalkkana pahoittelukirjeen kera.

Palauta ihmeessä takaisin.

Vierailija
10/11 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan potkareista kului värit nuhjuisiksi muutaman pesun jälkeen (pesty ohjeen mukaan) ja jalkojen terät nukkaantui eka käytön jälkeen. Body on onneksi kestänyt paremmin. Harmittaa kun kalliit vaatteet menee huonoksi noin nopeasti :(

Vierailija
11/11 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme lahjaksi sellaisen retropallo-potkarin. Pesin sen kerran 60 asteessa nurin päin käännettynä ohjeen mukaan. Tulos: kaksi reikää kainaloissa, värit kulahti ja potkari tuli ihan nuhjuiseksi, sellaiseksi nyppyiseksi.

Sama muissa Tutan tuotteissa mitä on lahjaksi saatu, itse en takuulla erehdy ostamaan ko. merkkiä.

Ostin H&M:ltä muutaman bodyn, ja ihmeekseni ne on kestäneet mielettömän hyvin! Sinne siis tulevaisuudessa.