mitä tapahtuu jos pistää solisluun poikki?
Kommentit (9)
Se voi pahimmillaan repiä sisältä jotain todella rikki. Niin keneltä ajattelit katkaista?
Tutulta meni katki, joutui leikkaukseen ja sai aika komeat niitit 30cm haavan matkalta.
Aika isolla neulalla saa pistää, että solisluu katkeaa.
Murtumaa ei voida kipsata, joten "hoitona" sidotaan sen puolen käsi kehoon ettei pääse liikkumaan (ja liikuttamaan luuta) ja odotetaan kunnes luutuu.
Minulla on mennyt molemmat poikki. Todettiin aikoinaan röntgenistä ulos tulleesta kuvasta.
Ilmeisesti otin vastaan liian kovia kirvespotkuja joita siihen aikaan karate-treeneissä viljeltiin.
Kantapää edellä pudonnut suoraan solisluuni päälle ja ihmekös kun koulureppukin tuntui aikoinaan painavalta ja kivistävältä. Keihään heitto liikuntatunnilla oli raskasta ja koripallo.
Minulta on mennyt monta luuta poikki karaten ansiosta, mutta olen kovempi nyt. Kun luut on kovetettu.
Kykenen hakkaamaan kovaa nyrkillä seinään ilman että tuntuu missään. Ajatelkaapa sitä miten hieno taito se on kun voi hakata nyrkillä seinään. Solisluuni tuskin menee enää koskaan niin herkästi poikki. Olen eräänlainen iron man.
i am thi airon män. Tyydyy tyydy tyyth! tydy tydy tydy tyydy tyyyt!
Rautakausi meni jo kirjoitti:
Minulla on mennyt molemmat poikki. Todettiin aikoinaan röntgenistä ulos tulleesta kuvasta.
Ilmeisesti otin vastaan liian kovia kirvespotkuja joita siihen aikaan karate-treeneissä viljeltiin.
Kantapää edellä pudonnut suoraan solisluuni päälle ja ihmekös kun koulureppukin tuntui aikoinaan painavalta ja kivistävältä. Keihään heitto liikuntatunnilla oli raskasta ja koripallo.
Minulta on mennyt monta luuta poikki karaten ansiosta, mutta olen kovempi nyt. Kun luut on kovetettu.
Kykenen hakkaamaan kovaa nyrkillä seinään ilman että tuntuu missään. Ajatelkaapa sitä miten hieno taito se on kun voi hakata nyrkillä seinään. Solisluuni tuskin menee enää koskaan niin herkästi poikki. Olen eräänlainen iron man.
i am thi airon män. Tyydyy tyydy tyyth! tydy tydy tydy tyydy tyyyt!
😂 sanojen painoksi nyrkkiä seinään ihan vaan koska pystyy
Minulla on ollut solisluu poikki. En tosin tiennyt että se oli poikki, oli vaan niin pirun kipeä enkä voinut nostaa käsivartta. Todettiin joskus myöhemmin röntgenkuvassa sivulöydöksenä. Oli luutunut vinoon. Ei haittaa eikä vaivaa mitenkään.
Meni poikki kun putosin hevosen selästä olkapää edellä 16-vuotiaana.