Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantaja ilmoitti maksavansa kaikille tänä vuonna 1000,00 € joulubonusta hyvästä vuodesta

Vierailija
03.12.2018 |

Millä lasken kannattaako minun verotuksellisesti ottaa sitä vastaan? Rahalle olisi kyllä käyttöä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan aikoja työelämässä kun sai Joulurahan. Sijoitin ne aina koruihin. Nyt minulla on kultakoruja hätävarana.

Vierailija
22/22 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrän AP:tä. Jos on vaikka veroprosentti 26 ja juuri tuon tonnin takia nousee 26,5:een, voi vuodessa menettää enemmän kuin tuon tonnin.

Verottajan sivuilla lienee edelleen verolaskuri, johon sinunkin kannattaisi tutustua.

Syötä sinne ensin normaali vuosipalkkasi lomarahoineen (olkoot summa x). (Kunnallisveroprosentti ja mahdollinen kirkollisvero pitää kertoa myös). Laske paljonko x:stä menee veroa.

Laske sitten uudelleen, paljonko menee veroa summasta x+1000€. Todennäköisesti tulos on, että tonnin bonareista jää sinulle käteen yli 500. Jos tienaat 100 tonnia tai yli vuodessa, voi verottaja viedä yli puolet, jopa 60%. Mutta aina siitä jotain jää sinulle itsellekin.

Esimiehenä jaksoi aina hämmästyttää, kun osa porukasta kuvitteli, että verottaja vie ylityökorvaukset ja palkankorotukset kokonaan. Mitkään laskelmat eivät saaneet heitä toisiin ajatuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla