Monelleko ihmiselle ostat tänä vuonna lahjoja?
Mietin, että jos tänä vuonna jättäis aikuiset välistä. Rahaa menee ihan hirveästi...
Kommentit (12)
Miehelle monta pakettia, koiralle toivomansa pehmolelun kulahtaneen tilalle, siskon perheelle yhteinen lahjakortti, vanhemmille yhteinen sisustusjuttu, toiselle siskolle ihana kaulahuivi, kolmannelle rahaa, yhdelle ystävälle kirja ja toiselle sisustusjuttu. Kummilapset saavat pienet lahjat iästä riippuen. Muut sisarukset ja ystävät saavat tekemäni kortit. Niitä muistan joiden kanssa olen aktiivisesti tekemisissä ja niitä läheisiä myös eli toista ja kolmatta siskoa, joilla ei ole perhettä tai ihmisiä jotka muistaisivat. Talomme rappusiivoojaa muistamme suklaalla. Mies muistaa omia vanhempiaan ja mummoaan kun käymme jouluvierailulla. Itse saan yleensä lahjoja mieheltäni, kahdelta siskolta ja ystävältäni.
Mies
Miehen äiti
Miehen mummi
Mun äiti
Mun isä
Lapset 2 kpl
Kummipoika
Ystäväperhe
Lasten serkut 2 kpl
No olihan siinä aika monta, laskematta olisin sanonut, että ”muutamalle”.
Mahdollisimman edulliset, mutta harkitut, lahjat. Lahjoilla on enemmän symbolinen merkitys.
Kummilapsille (4 kpl)
Siskon lapsille (2 kpl)
Joulupuu-keräyksen kautta vieraille lapsille (3 kpl)
Ei omia lapsia, mutta ostan mielelläni lapsille lahjoja. Aikuisten kanssa on sovittu, ettei osteta.
Vierailija kirjoitti:
"Koiralle toivomansa pehmolelun" :D
Joo toive on. Vain tietty karvainen pehmo kelpaa ja se pitää nykyisin tilata netistä kun kaupoista ei enää löydy. On sille äärimmäisen rakas. Ollaan yritetty monenlaisia pehmoja tarjota muttei huoli niistä tai sitten tuhoaa ne atomeiksi. Tätä tiettyä vaalii kuin aarretta ja kotona se on aina mukana.
Yhtä monelle kuin viimeiset 10 vuotta. 0.
T. Äiti ja kaksi lasta eikä kukaan odota lahjoja.
2: oma lapsi ja veljentyttö. Varmaan myös laitan kuusen alle mozartinkuulia itselleni 😁
Lapsille, miehelle, ja omille vanhemmille tilaan aina jonkun lehden vuosikerran.
Ja joululahjoja siis tarkoitan. ap