Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan ostettua oikeastaan kaiken mitä haluan

Vierailija
02.12.2018 |

En kai sitten halua mitään ihmeempiä, mutta kituuttaa ei todellakaan tarvi. En ymmärrä miten jotkut työkyvyttömyyseläkeläiset valittaa köyhyydestä. Ne varmaan sitten ryyppää rahansa. Itse vielä tupakoin kaiken lisäksi ja rahaa silti jää ihan kivasti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle ja fyysisesti en jaksa kävellä kirppareilla ja hoitaa kotia, enkä ole saanut läheskään kaikkea tarvitsemaani hoitoa yhteiskunnan tukemana. Tasan ei käy onnen lahjat. Kohta alkaa mielenterveyskin hajota tähän tilanteeseen, niin ehkä sitten heltiää kun on vakava masennuskin listassa.

Vierailija
22/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle ja fyysisesti en jaksa kävellä kirppareilla ja hoitaa kotia, enkä ole saanut läheskään kaikkea tarvitsemaani hoitoa yhteiskunnan tukemana. Tasan ei käy onnen lahjat. Kohta alkaa mielenterveyskin hajota tähän tilanteeseen, niin ehkä sitten heltiää kun on vakava masennuskin listassa.

13 vielä jatkaa, sillä aihe on mielenkiintoinen.

Samoihin aikoihin kun pääsin työkyvyttömyyseläkkelle, sain diagnoosin agressiivisesta syövästä.

Useita leikkauksia, sädehoitoa, kahden vuoden interferonikuuri estämään syövän uusiutumista. Pahimman vaiheen ylitettyäni havaittiin sydämen hiippaläpän vuoto.

Kaikkiin sairauksiini olen saanut ensiluokkaista hoitoa, enkä ilman hoitoja olisi edes hengissä.

Vakavaan masennukseeni hoitona oli joka ikisellä lekurikäynnillä mielialalääkkeiden tuputus, joita en koskaan kuitenkaan suostunut syömään. Terapian koin turhanpäiväiseksi jaaritteluksi psykiatrin kanssa ja viimeinen niitti oli kun huomasin neuvovani terapeutille sähkötupakoinnin alkeita, josta tiedän kaiken :-)

Kiiti mulle riitti terapiat.

Tämän topikin aiheena oli, kuinka selvitä työkyvyttömyyseläkkeellä ja vastaukseni on, hemmetin hyvin:-)

Vanhat kliseet, ei saa jäädä tuleen makaamaan, eteenpäin sanoi mummo lumessa ja muuta elämässäsi se minkä muuttamaan pystyt, äläkä murehdi sitä mitä et muuttaa voi, auttavat monessa asiassan kun pelin oikein ymmärtää.

Vertaan itseäni joskus Tuntemattoman sotilaan Lehtoon ja totean kusisi mmassa tilanteessa, am mu alemman saa tanan kier osilmä, tähtää alemmas".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 vielä jatkaa, sillä aihe on mielenkiintoinen.

Samoihin aikoihin kun pääsin työkyvyttömyyseläkkelle, sain diagnoosin agressiivisesta syövästä.

Useita leikkauksia, sädehoitoa, kahden vuoden interferonikuuri estämään syövän uusiutumista. Pahimman vaiheen ylitettyäni havaittiin sydämen hiippaläpän vuoto.

Kaikkiin sairauksiini olen saanut ensiluokkaista hoitoa, enkä ilman hoitoja olisi edes hengissä.

Vakavaan masennukseeni hoitona oli joka ikisellä lekurikäynnillä mielialalääkkeiden tuputus, joita en koskaan kuitenkaan suostunut syömään. Terapian koin turhanpäiväiseksi jaaritteluksi psykiatrin kanssa ja viimeinen niitti oli kun huomasin neuvovani terapeutille sähkötupakoinnin alkeita, josta tiedän kaiken :-)

Kiiti mulle riitti terapiat.

Tämän topikin aiheena oli, kuinka selvitä työkyvyttömyyseläkkeellä ja vastaukseni on, hemmetin hyvin:-)

Vanhat kliseet, ei saa jäädä tuleen makaamaan, eteenpäin sanoi mummo lumessa ja muuta elämässäsi se minkä muuttamaan pystyt, äläkä murehdi sitä mitä et muuttaa voi, auttavat monessa asiassan kun pelin oikein ymmärtää.

Vertaan itseäni joskus Tuntemattoman sotilaan Lehtoon ja totean kusisi mmassa tilanteessa, am mu alemman saa tanan kier osilmä, tähtää alemmas".

13 jatkoi, koska halusi päteä lisää, kuinka on niin hyvä olemaan tk-eläkkeellä?

Mullakin oli syöpä ja sen jälkeen monia muita ongelmia, joita huomioitiin vaihtelevalla menestyksellä kolmessa eri hoitopaikassa. Ratkaisuja etsiessä ja yrittäessäni vakuuttaa, että en ole terve (en ollut, diagnooseissa vaan kesti) meni mummun perintörahat ja tuli kerättyä velkaa toimeentulotuen saamisen lisäksi. Kaikilla ei ole yhtäläinen onni saada riittävää hoitoa ja taloudellista ja sosiaalista tukea.

Vierailija
24/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tajua miksi muut ei laske kaikkia tukia yhteensä vaan ilmoittaa pelkän eläkkeen? Vai ettekö saa muuta? Ap

No minä saan yhteensä n. 800, ja siinä on mukana asumistuki takuueläkkeen lisäksi. Asun yksin, joten maksan kaiken itse.

Kulujahan toki asumisesta on satoja euroja kuussa, ja velkaakin on.

Mutta varmaan olen sitten rikas, kun maksan asumiskelvotonta kämppää.

En tajua miksi muut eivät osta omaa kämppää, minäkin olen siihen pystynyt niin miksi eivät kaikki?

Mummonmökkejä on maaseudulla tarjolla kymppitonnilla tai kahdella.

Vierailija
25/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo enkä polta ollenkaan, mutta silti elän minimieläkkeellä kädestä suuhun.

Lääke- ja terveyskuluihin, taksimatkoihin, sairaalareissuihin, kotihoitoon, ateriapalveluun jne. kuluu paljon rahaa.

Vierailija
26/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lainaa jäljellä vielä n 90 000. Mieheni työ jatkuu ainakin kesäkuuhun asti, on äitiysloman sijainen, jatkoa voi siis vielä saada. Nyt tulee myös liiton päivät täyteen.

Minulla on töitä ainakin 1,5 v ja työsuhteeni on vakituinen, mutta yt neuvotteluja on ollut usein.

Yhtiövastike on 220 e. Jos saadaan lainat maksettua mahdollisimman nopeasti, voimme jäädäkin työttömiksi. Mieheni eläke on Ilmarisen mukaan 1800 e ja minulla 1400 e.

Mutta yritetään vielä tehdä töitä. Pitkästä aikaa tulevaisuus ei ole niin harmaa.

Meillä on keittiön vieressä pieni ns piian huone. Pienen painostuksen jälkeen vuokrasimme sen. Siihen muutti philipiiniläinen lähihoitaja. On jonossa kimppakämppään, sieltä vapautuu viimeistään vuoden sisällä huone. Maksaa 300 e vuokraa, josta maksamme verot. Lisäksi vuokrasimme kellarissa olevan säilytyskopin, saimme vuoden vuokrauksesta tonnin käteen.

En todellakaan ollut iloinen, että meille muutti alivuokralainen, mutta hän oli hyvin iloinen edullisesta asumisesta, päätin olla iloinen siitä.

Meillä on mieheni kanssa kummallakin lounasseteli etu ja meidän lähikaupassa se käy maksuvälineenä. N 400 e kk riittää todella pitkälle . Ja Lidlistä ostamme loput.

Vierailija
27/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki varakas työssäkäyvä puoliso on helpotus taloudellisesti mutta mun  tk-eläkkeeni olisi 1700€ netto, eli sama minkä moni työssäkäyvä saa käteen (nyt saan vain puolikasta). Kyllä tuolla jo selviäisi kun ei ole enää asuntolainaa ja asumiskulut on alhaiset

Vierailija
28/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki varakas työssäkäyvä puoliso on helpotus taloudellisesti mutta mun  tk-eläkkeeni olisi 1700€ netto, eli sama minkä moni työssäkäyvä saa käteen (nyt saan vain puolikasta). Kyllä tuolla jo selviäisi kun ei ole enää asuntolainaa ja asumiskulut on alhaiset

Jatkan - en saa tuolle toiselle puolikkaalle tällähetkellä mitään, työttömyystuki on haussa mutta kestää ja luultavasti tulee hylkynä (eläkeyhtiön mielestä työkykyinen, TE toimiston mielestä en). Ansiosidonnainen on jo käytetty. Muita tukia en saa.

Vierailija
29/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla onkipujen takia vakava masennus ja olisin ehkä saanut sillä työkyvyttömyyseläkkeen mutta testipäivä sattui olemaan hieman parempi ja lieveni vain keskivaikeaksi heti. Se siitä eläkkeestä.

Kivut on sitä luokkaa että harkitsen joka yö itsemurhaa mutta toistaiseksi en ole jaksanut kävellä tuohon tienvarteen rekan alle. Mitään selkeää syytä (kuin muutama kaatuminen ja pari kipusairautta) ei löydy joten olen kaikkien tahojen silmissä terve ja työkykyinen. En vain voi istua enkä nukkua.

Vierailija
30/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on hirveää lukea. Itse olen sairaslomalla ja eläkehakemus vetämässä Kevassa. En halua eläkkeelle, minulla kaksi lastakin. Pitää pärjätä. En vain pysty påäasioiden takia työelämään. Teillä jotka pärjäätte ei vissiin ole lapsia? Meillä lapset ei vielä työikäisiä 

Vierailija
31/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pari sataa enemmän lapsilisineen ja elatustukineen. Mutta tosiaan minulla on toinen elätettävä myös. Tiukkaa tekee, vaikka en tupakkaan rahaa kaitakaan.

Vierailija
32/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tuubaa joutua työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
33/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin saan jotain 700e kk ja olen kansaneläkkeellä sairaana. Ei riitä kuin pakollisiin menoihin

No minä saan eläkkeen lisäksi muitakin tukia mm. asumistuen ja laskin nekin tuohon kokonaissummaan mukaan. Ap

Jos puhut eläkkeestä, niin kerro se summa. Erikseen sitten muut tuet. Muuten asiat vääristyy.

Itse saa eläkettä netto 1400. Muita tukia päälle 500€. Eli lapsilisät ja pienen elatusavun.

Iso eläke yhdelle, mutta pieni tulo lapsiperheelle. Onneksi on lapsilisät olemassa.

Vierailija
34/34 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin saan jotain 700e kk ja olen kansaneläkkeellä sairaana. Ei riitä kuin pakollisiin menoihin

No minä saan eläkkeen lisäksi muitakin tukia mm. asumistuen ja laskin nekin tuohon kokonaissummaan mukaan. Ap

Jos puhut eläkkeestä, niin kerro se summa. Erikseen sitten muut tuet. Muuten asiat vääristyy.

Itse saa eläkettä netto 1400. Muita tukia päälle 500€. Eli lapsilisät ja pienen elatusavun.

Iso eläke yhdelle, mutta pieni tulo lapsiperheelle. Onneksi on lapsilisät olemassa.

Tää on niin totta! Saan kuntoutustukea nettona 1200€ ja jonkun lapsikorotuksen 44€ ja lapsilisät kahdesta lapsesta. En tiedä miten pärjäisin ilman puolisoa. Yksineläjälle tuo 1200€ riittäisi aivan mainiosti mutta tuo 244€ minkä lapsellinen saa ylimääräistä ei riitä alkuunkaan mihinkään lasten menoihin. Jo asunnon on oltava isompi, yksin voi elellä hyvin yksiössä.