Mitä viedä tuoreelle äidille lahjaksi? Ei vauvalle vaan äidille! :)
Vauvalle on jo lahja ja haluaisin muistaa myös äitiä itseään. Vinkkejä? Mitä itse olisit halunnut eniten?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Minä luin imetysaikana paljon. Kysy kirjavinkkiä?!
Tai ihana, virkistävä, esim. Weledan Granatapfel tms.
siis suihkugeeli...
No tee lahjakortti jossa lupaudut lapselle hoitajaksi muutaman kerran :)
Lahjakortti johonkin ihanaan hoitoon. Esim. vyöhyketerapia, kuumakivihieronta, intialainen päähieronta, energiahoito, aromahieronta. Itse kävin imetysaikana ahkerasti hoidoissa, kun aina hoidon jälkeen tuli maitoa runsaasti, muuten oli välillä vähän niukkaa. Ja kyllä sitä rentoutusta ja hemmottelua kaipaakin, kun ei se olo ole kaikkein hehkein synntyksen jälkeen ja imetysaikana. Muutenkin ihana saada huomiota itselleen, kun koko ajan on vauvaa varten, ainakin ensimmäiset kuukaudet.
Minä vein pullon hyvää viskiä. Nautti sitten, kun oli sen aika.
Ruokaa, suklaata, netflix neljäksi kuukaudeksi.. Olis ollu kiva, kun olis vaan voinu ottaa pakkasesta sapuskaa ja lämmittää tarpeen tullen. Kaksi jälkimmäistä auttamaan imetystä, kun pesittiin ensimmäiset kuukaudet melkoisen tiiviisti sohvannurkassa.
Kahviseura ja aikuisen kanssa jutteleminenkin olisi ollut mukavaa.
Ruokaa! Graavilohta, gorgonzolaa, sushia...
T. Äiti x 3.
Levy suklaata, joku ihana rasva tai pesuaine, lahjakortti kampaamoon, kosmetologille tms.
Ruokaa pakkaseen tai vaikkapa siivouslahjakortti! Olisin ollut onnellinen jos joku olis vauva-aikana käynyt siivoamassa, edes vähän
Minä sain herkkuja (leivoksia, suklaata) ja ne oli oikeesti ihan parasta. Siinä alussa kaikki se vähä energia, mitä synnytyksen jäljiltä oli vielä olemassa, meni vauvan hoitamiseen, imettämiseen ja uuteen elämään sopeutumiseen. Herkuista sai lisää sekä fyysistä että henkistä energiaa.
Itse olen kyllä hirveä sokerihiiri, että jollekin toiselle tää ei välttämättä ole niin osuva lahja. Aiemmin ehdotettiin lahjakorttia, jossa lupautuu lapsen hoitajaksi jokusen kerran, sekin on hyvä idea.
Katsokaa että niissä lahjakorteissanne on riittävästi voimassaoloaikaa, ettei tule suorituspaineita että pitäisi revetä kolmen tunnin spa-keikalle tai olla kiinnostunut kynsinauhoistaan kun haluaisi vain pesiä ja kotoilla vauvan kanssa ja ajanvarausta voi olla vaikea tähdätä imetysten väliin.
Ja saa mennä ja ei tartte imettää, mutta en myöskään haluaisi viestiä tuoreelle äidille että hänen _kuuluu_ haluta ja pystyä olemaan erossa vauvasta pedikyyrin vuoksi.
Ruokaa/herkkuja, Netflix tai vastaava lahjakortti. Niistä olisi itselleni ollut iloa. En olisi siinä univajeessa jaksanut lukea kirjan kirjaa, enkä olisi päässyt yhtään mihinkään hoitoihin tai hierontoihin, kun ei ollut vauvalle hoitajaa. Hyvin äitikohtaista siis, mikä on hyvä lahja. Ihan paras lahja itselleni muuten olisi ollut sellainen lahjakortti, jossa lupaisit viedä vauvan parin tunnin vaunukävelylle vaikka pari kertaa. Olisin saanut silloin nukkua itse.
Vierailija kirjoitti:
Levy suklaata, joku ihana rasva tai pesuaine, lahjakortti kampaamoon, kosmetologille tms.
Tuohon lahjakorttiin voi liittää myös sitoumuksen hoivailla vauvaa sen äidin kosmetologireissun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon lahjakorttiin voi liittää myös sitoumuksen hoivailla vauvaa sen äidin kosmetologireissun ajan.
Siis olen antanut lahjaksi tällaisen yhdistelmän. :D
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa että niissä lahjakorteissanne on riittävästi voimassaoloaikaa, ettei tule suorituspaineita että pitäisi revetä kolmen tunnin spa-keikalle tai olla kiinnostunut kynsinauhoistaan kun haluaisi vain pesiä ja kotoilla vauvan kanssa ja ajanvarausta voi olla vaikea tähdätä imetysten väliin.
Ja saa mennä ja ei tartte imettää, mutta en myöskään haluaisi viestiä tuoreelle äidille että hänen _kuuluu_ haluta ja pystyä olemaan erossa vauvasta pedikyyrin vuoksi.
Moni tarkoittaa näillä lahjakorteilla sitä että itse tekee. Niissä voi olla vaikka viiden vuoden umpeutumisaika.
Eikö se äiti ole jo saanut kaikkein parhaimman lahjan, joten mitä muuta se muka tarvitsee?
Vei vain sellaista, minkä tuore äiti voi "käyttää" kotonaan. Me saatiin miehen kanssa synnytyksen jälkeen lahjaksi leffaliput, joissa oli käyttöaikaa muutama kuukausi. Arvata saattaa, että käyttämättä jäi. Ei ollut lastenvahtia leffan ajaksi (leffateatteri toisessa kaupungissa), eikä olisi muutenkaan houkutellut jättää pientä vauvaa tuntikausiksi hoitoon tuossa tilanteessa.
Suosittelen jotain sellaista, millä äiti voi hemmotella itseään. Suihkugeeli/shampoo, äidin suosikkiherkut (voi ihan suoraan kysyä, mikä maistuu), äänikirjapalvelun lahjakortti (kätevä kuunnella vaunulenkillä tai kotona) jne. Ehkä isoin juttu minusta on se, että jos menet kylään, niin kerro tuovasi mukanasi kahvipullat ja keittäväsi kylässä kahvit, jotta tuoreen äidin ei tarvitse kahvittaa sinua. :)
Jättimuki pillillä että voi siinä maatessa ryystää
Minä luin imetysaikana paljon. Kysy kirjavinkkiä?!
Tai ihana, virkistävä, esim. Weledan Granatapfel tms.