Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä palstasta on tullut pahan mielen kaatopaikka.

Vierailija
02.12.2018 |

Olen pyörinyt eri keskustelupalstoilla sellaiset kymmenisen vuotta. Ensin laskuista piti jättää pois suomi24, siitä tuli jossain vaiheessa ihan järkyttävä paikka jossa sai kaiken paskan niskaansa aiheesta kuin aiheesta.

Nyt myös tämä palsta on muuttunut aikuisten hiekkalaatikoksi.
Ihan sama mitä keskustelua lukee tai minkä aloituksen itse tekee, hyökkäävät ihmiset haukkumaan ja v*ttuilemaan.
En käsitä mikä ihmisiä oikein vaivaa, aivan vieraat ihmiset leimataan milloin hulluiksi tai tyhmiksi tai molemmiksi.

Ei oikein jaksaisi enää, se oikea arki ruudun toisella puolella on ihan riittävän raadollista muutenkin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni jäi viime aikaisista sattumuksista liian hyvin mieleen, kun kommentoin erääseen ketjuun tyyliin "Kuolen nauruun :'D"

Joku oli vastannut tähän "Siinähän kuolet, ei tule ikävä"

Tuo meni jo niin yli ymmärrykseni, että tuli aivan karmea olo. Millainen ihminen oikeasti kirjoittaa tuollaista toiselle, keskustelupalstalla jollekin jota ei tunne?

Ap

Vierailija
22/40 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tää on ollut vuosikaudet.

Vierailija
24/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kaikki aloitukset on provoja ja kaikki keskustelu trollailua.

Moderaatio alleviivaa tätä poistamalla kaiken oikeasti kiinnostavan.

Vierailija
25/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin kauaa tällä palstalla käynyt, mutta ensimmäinen ihmetyksen aiheeni oli se ettei aloitus otsikoita tarkisteta ennen kuin ne tuohon etusivulle julkaistaan, kommenttien tulvaa ei luonnollisesti ehdi kukaan tarkistella, mutta pahimmillaan koko etusivun lista on täynnä ties mitä luokatonta provo sontaa. Mutta on täällä hyvääkin, olipa kyse lähes mistä tahansa asiasta niin täällä voit huomata ettet ole senkään kanssa yksin, joten pointsit niille asiallisille ketjuille vertaistukineen :)

Vierailija
26/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla kaikki aloitukset on provoja ja kaikki keskustelu trollailua.

Moderaatio alleviivaa tätä poistamalla kaiken oikeasti kiinnostavan.

Sitten varmaan kannattaa mennä keskustelemaan palstoille, joissa käsitellään sinua kiinostavia aiheita. Palstalla on mm trollaus ja oman agendan levittäminen kielletty, joten mam#ujen, läski#en, naisten vastainen vihakirjoittelu on syytäkin poistaa. Samoin kuin poliittinen jankkaus ja kanna#biksen tuputus. Jotkut pitää tätä palstaa tosiaan oman aatteen levittämisväylänä.

Vierailija
27/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 1998 olen tätä lukenut. Aluksi oli mukava lapsiperheiden palsta. Nykyään muuttunut lapsivihamieliseksi raivopalstaksi.

Vierailija
28/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta 1998 olen tätä lukenut. Aluksi oli mukava lapsiperheiden palsta. Nykyään muuttunut lapsivihamieliseksi raivopalstaksi.

Saman olen huomannut. Lisäksi ärsyttää se sukupuolten välinen nokittelu jossa ylilaudan jonnet ovat aktiiveja suoraan amerikkalaisilta roskasivuilta keräämillä "faktoillaan". Onhan se kurjaa kun kumppania ei löydy, mutta monet vilpittömän kuuloiset kirjoittajat hukkuvat noiden ylläpitämään mölyyn.

Vierailija
29/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä on ollut nyt välillä ihan asiallisia jopa globaaliaiheisia keskusteluja enkä ole vähään aikaan nähnyt mitään hirveitä ylilyöntejä. Tosin ketjujen poistuminen ihmetyttää. Toisaalta on aiheita joissa päänsilittely ei vain auta. Jos joku esim. juo vaikka pienet tukensa ja itkee nälkää ja köyhyyttä niin kyllä silloin pitäisi vain katsoa peiliin eikä suuttua siitä jos joku näin sanoo. 

Vierailija
30/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Moderaatio linja vaikuttaa paljon, kaikki mielenkiintoiset ketjut poistetaa ja etusivulla pidetään väkisin ylhäällä vanhoja jonninjoutavia ketjuja, ei edes huvita kirjoittaa kuin pelkkää jaskaa, asiallista vastausta kirjoitat, lähetät sen ja ketju on jo poistettu.

Olen muutaman vuoden kirjoittanut palstalla ja olen huomannut itsessäni tämän ilmiön.

Kirjoitan johonkin keskusteluun pitkän aikaavievän kommentin, taistelen aikani automaattisensuuria vastaan muuntelemalla sanoja lukijoille ymmärrettäväksi, mutta automaatiolle tunnistamattomaksi, klikkaan lähetä ja ruutuun pamahtaa, hakemaasi sivua ei voida näyttää.

Kun tämä toistuu aikansa, alkaa vituttamaan kun ei ajankohtaisia aiheita pysty kommentoimaan ja sitten alkaa heittelemään aivotonta läppää niille haistajaskan aiheille jotka läpäisevät sensuurin seulan.

Lehden sensuurikäytäntöjen aiheuttama tilanne.

Aha, sinut on mielestäsi pakotettu käyttäytymään kuin mu*kku etkä ole itse vastuussa mistään. Hyvin sä vedät.

Vierailija
31/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyörinyt eri keskustelupalstoilla sellaiset kymmenisen vuotta. Ensin laskuista piti jättää pois suomi24, siitä tuli jossain vaiheessa ihan järkyttävä paikka jossa sai kaiken paskan niskaansa aiheesta kuin aiheesta.

Ihan sama mitä keskustelua lukee tai minkä aloituksen itse tekee, hyökkäävät ihmiset haukkumaan ja v*ttuilemaan.

En käsitä mikä ihmisiä oikein vaivaa, aivan vieraat ihmiset leimataan milloin hulluiksi tai tyhmiksi tai molemmiksi.

Ei oikein jaksaisi enää, se oikea arki ruudun toisella puolella on ihan riittävän raadollista muutenkin.

Kaksplussan sosiopaatit ovat siirtyneet tänne.

Vierailija
32/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta välillä tuntuu, että ylilaudan jonnet on valloittanut palstan ja heittävät typeriä persejuttujaan joka väliin.

Vierailija
33/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästäkin ketjusta on jo 5 viestiä poistettu?

Vierailija
34/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku päivä luin ihan käypäisen neuvon täältä näiden ketjunpilaajien suhteen. Kun tulee paskakokkare eteen astu yli , älä reagoi ja jatka asiakeskustelua. Kun niille riekkujille ei anna huomiota ne ei pitkään jatka.

Vierailija
35/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Moderaatio linja vaikuttaa paljon, kaikki mielenkiintoiset ketjut poistetaa ja etusivulla pidetään väkisin ylhäällä vanhoja jonninjoutavia ketjuja, ei edes huvita kirjoittaa kuin pelkkää jaskaa, asiallista vastausta kirjoitat, lähetät sen ja ketju on jo poistettu.

En kauheasti lähtisi syyttelemään moder ointia. Kauemmin palstailleet muistavat, että ennen täällä oli hyvin vähäisrsti valvontaa, yöllä ei ollenkaan (ja sivumennen sanoen yön jutut olivat usein jopa asiallisesti). Moderni ointia on lisätty sitä mukaa, kun asiattomat kirjoitukset ovat lisääntyneet. En tiedä, millä perusteella ketjut tällä hetkellä poistuvat, pelkällä ilmoituksellako kenties?

Asiattomien kirjoittajien lisäksi syyttäisin Sanomaa (tai jotain sen tahoa), joka halusi kasvattaa palstan käyttäjämäärää mm. aloittamalla tavan uutisoida palstalla käydyistä keskusteluista. Luulenpa, että heitäkin kaduttaa tämä Pandoran lippaan avaaminen. Nykyään noita uutisia ei enää näy kuin melko harvoin.

Vierailija
36/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta välillä tuntuu, että ylilaudan jonnet on valloittanut palstan ja heittävät typeriä persejuttujaan joka väliin.

Tämä, ja suoranainen seksuaalinen häirintä. Tajusin tämän pari päivää sitten. Täällä ei voi jutella rauhassa enää mistään naistenvaivoista, koska ketjuihin pukkaa aina joku pillupallijuttujen hokija. Moni neutraalimpi juttu seksualusoidaan täysin. Kyllästyttää.

Vierailija
37/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppaa masentamaan kyllä se hirveä naisviha, mitä täällä on. Eihän miehet oikeesti oo tommosia eihän? En minä ainsjaan tunne jetään tommosta! Ja just kaikki houreet "hypergamiasta" ym. Yritän muistaa, että täällä varmaan vain pari katkeraa sekopäätä jankkaa noita juttuja. Pelottavaa silti kuinka syvää se viha on, KOKO toista sukupuolta kohtaan!

Vierailija
38/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

En kauheasti lähtisi syyttelemään moder ointia. Kauemmin palstailleet muistavat, että ennen täällä oli hyvin vähäisrsti valvontaa, yöllä ei ollenkaan (ja sivumennen sanoen yön jutut olivat usein jopa asiallisesti). Moderni ointia on lisätty sitä mukaa, kun asiattomat kirjoitukset ovat lisääntyneet. En tiedä, millä perusteella ketjut tällä hetkellä poistuvat, pelkällä ilmoituksellako kenties?

Asiattomien kirjoittajien lisäksi syyttäisin Sanomaa (tai jotain sen tahoa), joka halusi kasvattaa palstan käyttäjämäärää mm. aloittamalla tavan uutisoida palstalla käydyistä keskusteluista. Luulenpa, että heitäkin kaduttaa tämä Pandoran lippaan avaaminen. Nykyään noita uutisia ei enää näy kuin melko harvoin.

Näimpä, sensuuri iskee juuri sillä voimalla kun kirjoittajat sen ovat tilanneet omalla toiminnallaan. Viimeksi eilen oli hyvä tilaisuus keskustella asiallisesti rikol lisuuden lisääntymisestä ja sen torjumisesta tiettyjen ryhmien keskuudessa, ketju säilyi hengissä jopa kriittiset 15 min. Ennenkuin tuli ensimmäiset äly vapaat: pitäs leikellä ruumiinosia”ym. selostukset. Täällä vaan valitettavasti liikkuu aivokuolleita keskuudessamme, jotka eivät ymmärrä tai välitä että keskustelut menee sit poistoon, eli se tyhmyyttä huokuva kommentti ei edes hyödyttänyt lopulta ketään :D

Vierailija
39/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50+ kirjoitti:

Tuppaa masentamaan kyllä se hirveä naisviha, mitä täällä on. Eihän miehet oikeesti oo tommosia eihän? En minä ainsjaan tunne jetään tommosta! Ja just kaikki houreet "hypergamiasta" ym. Yritän muistaa, että täällä varmaan vain pari katkeraa sekopäätä jankkaa noita juttuja. Pelottavaa silti kuinka syvää se viha on, KOKO toista sukupuolta kohtaan!

Vastakkainasettelu "toimii" myös toiseen suuntaan. Minun tekisi mieli kysyä myös että eihän naiset oikeesti oo tuommosia eihän? Törkeitä kommentteja lentelee puolin ja toisin, ja epäilemättä trollit lyövät löylyä kiukaalle välillä toista sukupuolta esittäen.

Yleistäminen eli mm. juuri tuo koko toista sukupuolta koskeva kommentointi on myös hämmästyttävän kovassa kurssissa.

Palstalta saa tosiaan erittäin synkän kuvan kanssaihmisistä. Jos pohtii esim. 20 hengen työyhteisöäni ja valitsee kuultavaksi kärkevimmät ihmiset vuoden huonoimpana päivänä, saattaa juuri ja juuri päästä sille törkeyden tasolle joka on täällä standardimenoa.

Vierailija
40/40 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Asioista ei osata myöskään keskustella rakentavasti kuin aikuiset. Jos joku on eri mieltä, hän on automaattisesti idiootti tai muuta hauskaa. Olen pitänyt yhtä tuttuani oikeassa elämässä lapsellisena, kun joka keskusteluun jonkun ollessa eri mieltä täytyy kysellä: ”ootko ihan vitun tyhmä” ”onko sulla aivoja” jne. Olen yllättynyt palstalla ollessani, että hän ei ole ainut aikuinen joka tälläisiä viljelee keskustellessa.