Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei parkkiruudusta tulla toisten eteen!

Vierailija
02.12.2018 |

Oletpa kadulla, parkkipaikalla tai parkkitalossa, niin ruudusta tullessa sinä väistät. Jos joku haluaa ruutusi hän jää odottamaan kauemmaksi vilkku päällä. Silloin voit tulla. Muuten ei eteen peruutella!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää parkkipaikoilla ihmiset, jotka eivät ymmärrä paikoitusalueella pätevän tieliikennelain mukaiset väistämissäännöt: vasemmalta tuleva väistää. Pelkästään se, että parkkipaikalla on kaksi isompaa väylää joihin parkkialueen eri lohkojen ajoväylät yhtyvät, ei tarkoita että noilla isommilla väylillä olisi etuajo-oikeus. Siksi sielläkin näkee kolmioita.

Ruudusta tuleva väistää kuitenkin aina vaikka tulisi okealta!

Väitettiinkö tuossa edellä muuta? Ei edes mainittu ruutua.

Vierailija
22/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää parkkipaikoilla ihmiset, jotka eivät ymmärrä paikoitusalueella pätevän tieliikennelain mukaiset väistämissäännöt: vasemmalta tuleva väistää. Pelkästään se, että parkkipaikalla on kaksi isompaa väylää joihin parkkialueen eri lohkojen ajoväylät yhtyvät, ei tarkoita että noilla isommilla väylillä olisi etuajo-oikeus. Siksi sielläkin näkee kolmioita.

Ruudusta tuleva väistää kuitenkin aina vaikka tulisi okealta!

Näin. Ruudusta tuleva on kuin tulisi pihasta tielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sieltä kahden pakun välistä peruuttaessa ei näe, tuleeko muita...?

Kiipee katolle.

Sieltä ei ylety polkimille :D

No sehän on juuri tarkoituskin niin et peruuttele toisten eteen!

Vierailija
24/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markettien parkkipaikoilla on hauskaa kytätä ns. läpiajoparkkia, joka häämöttää edessäni, kun odotan ruudussa, että joku meinaa ajaa kyttäämääni ruutuun ja sitten "varastan" ruudun kun joku aikoi ajaa siihen. Yks äijä näytti kerran keskariakin.

Vierailija
25/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% suomalaisista autoilijoista voisi ottaa taksin koska ovat kuin hidastetusta filmistä ja ei mitään tajua minne ovat ajamassa.

Vierailija
26/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttaa ajella parkkiksilla kun siellä on niin epäselvät säännöt, en minä ainakaan tajua milloin pitäisi parkkiksella väistää oikealtatulevia ja milloin ei. Yhdessä tilanteessa pitää väistää ja toisessa taas ei, vaikka näyttävät mulle ihan samanlaisilta eikä kenelläkään ole kolmiota yms. Vaan eikös nää parkkisruttailut olekin sen takia yleisiä eikä niihin oikein poliisikaan osaa sanoa mitään, kun on niin vtun epäselvää meininkiä.

Vierailija
27/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaa ajella parkkiksilla kun siellä on niin epäselvät säännöt, en minä ainakaan tajua milloin pitäisi parkkiksella väistää oikealtatulevia ja milloin ei. Yhdessä tilanteessa pitää väistää ja toisessa taas ei, vaikka näyttävät mulle ihan samanlaisilta eikä kenelläkään ole kolmiota yms. Vaan eikös nää parkkisruttailut olekin sen takia yleisiä eikä niihin oikein poliisikaan osaa sanoa mitään, kun on niin vtun epäselvää meininkiä.

Ruudusta tuleva väistää AINA...

Ja oikealta tulevaa väitetään AINA jos ei ole muuta osoitettu esim. kolmoilla..

Mistä helvetin muropaketista olret korttisi saanut??

Vierailija
28/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksikäs sitten kun pysähdyn parkkiksella väistämään oikealta tulevaa, jolla ei ole kolmiota, tämä viittoo minua menemään kuin olisin pälli joka ei osaa väistämissääntöjä? Ilmeisesti oikein kukaan ei parkkiksella osaa sääntöjä?

Vierailija
29/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkipaikalla pahimmat pösilöt eivät näe kärkikolmioita tai kielletyn ajosuunnan merkkejä.

Noihin verrattuna parkkiruudusta eteen hivuttautuva kanssa-autoilija on pieni riesa. Itse pyrin antamaan heille tilaa, koska tiedän miten hankalaa sieltä on nähdä.

Vierailija
30/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian niin, että peruutan ruudusta varovasti ja käytän kaikkia peilejä apuna. Jos siellä ajoväylällä on joku, lopetan peruuttamisen, ajan vähän eteenpäin ja annan tilaa. Jos siellä on joku vilkku päällä pyrkimässä ruutuun, odotan, että hän ymmärtää, että tämä ei ole se ruutu,koska en todellakaan tee mitään taitoharjoitteluja siten, että joku on aivan parkkiruudu takana ja olettaa minun nauttivan pujottelusta.

Vierailija
31/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksikäs sitten kun pysähdyn parkkiksella väistämään oikealta tulevaa, jolla ei ole kolmiota, tämä viittoo minua menemään kuin olisin pälli joka ei osaa väistämissääntöjä? Ilmeisesti oikein kukaan ei parkkiksella osaa sääntöjä?

2 pälliä tai sinä olet kadulla, joita isoilla parkkipaikoillakin on ja hän ei. Niillä kaduilla isoilla parkkialueilla on suojateitä merkkeineen ja parkkipaikoilla ulkona niitä ei ole. Parkkitalot erikseen vielä..

Vierailija
32/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut asian niin, että peruutan ruudusta varovasti ja käytän kaikkia peilejä apuna. Jos siellä ajoväylällä on joku, lopetan peruuttamisen, ajan vähän eteenpäin ja annan tilaa. Jos siellä on joku vilkku päällä pyrkimässä ruutuun, odotan, että hän ymmärtää, että tämä ei ole se ruutu,koska en todellakaan tee mitään taitoharjoitteluja siten, että joku on aivan parkkiruudu takana ja olettaa minun nauttivan pujottelusta.

Joo jotkut törpöt jää liian lähelle kyttään.

Vierailija
33/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä hän haluaa luopua etuajo-oikeudestaan.

Mutta oikealta tulija menee aina ensin, myös parkkipaikoilla.

Vierailija
34/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava joskus huomata kohteliaisuutta kanssaliikkujissa. Esim. parkkiruudusta peruuttaminen. Jokainen tietää tämän väistämissäännön mutta onko pakko tunkea väkisin eteen kun auto on jo puoliksi peruuttanut ruudusta? Onko niin luonnon päälle käyvää antaa toisen ihmisen mennä pois tieltä ennen omaa vuoroaan?

Vierailija
35/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä hän haluaa luopua etuajo-oikeudestaan.

Mutta oikealta tulija menee aina ensin, myös parkkipaikoilla.

Paitsi jos hän tulee sieltä kadulle, silloin hän tulee kuin pihastakin kadulle, eli väistää. Näitä katuja on isoilla markettien pihoilla ja niissä on keskikaistamaalaukset ja suojatiet merkkeineen.

Vierailija
36/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet väärässä. Sinä olet itse keksinyt tuon liikennesääntösi. Tiealueen väistämissäännöt eivät koske pysäköintialueita.

Vierailija
37/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukava joskus huomata kohteliaisuutta kanssaliikkujissa. Esim. parkkiruudusta peruuttaminen. Jokainen tietää tämän väistämissäännön mutta onko pakko tunkea väkisin eteen kun auto on jo puoliksi peruuttanut ruudusta? Onko niin luonnon päälle käyvää antaa toisen ihmisen mennä pois tieltä ennen omaa vuoroaan?

Sinähän se et noudata sääntöjä ja malta odottaa omaa vuoroasi. Se on todella epäkohteliasta ja vaarallista.

Vierailija
38/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet väärässä. Sinä olet itse keksinyt tuon liikennesääntösi. Tiealueen väistämissäännöt eivät koske pysäköintialueita.

Älä puhu p*skaa. Missä kävit autokoulusi? Tarkistapa sieltä asia.

Vierailija
39/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 pälliä tai sinä olet kadulla, joita isoilla parkkipaikoillakin on ja hän ei. Niillä kaduilla isoilla parkkialueilla on suojateitä merkkeineen ja parkkipaikoilla ulkona niitä ei ole. Parkkitalot erikseen vielä..

https://www.liikenneturva.fi/fi/kysymykset-ja-vastaukset/autoliikenne/v…

Onneksi AV-palstalla löytyy taas viisaimmat aivot kun tuossakaan ei osattu antaa yksiselitteistä vastausta parkkipaikan sisällä väistämisestä ja rivien välistä saattoi lukea EMMINÄTIIÄÄ :D

Vierailija
40/64 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se et noudata sääntöjä ja malta odottaa omaa vuoroasi. Se on todella epäkohteliasta ja vaarallista.

Eli olet se tyyppi joka ei anna tilaa kenellekään vain sen takia, koska säännöt on sääntöjä vaikka mikä olisi ja kohteliaisuus on hanurista? Hieno asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän