Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte piikittelyn?

Vierailija
02.12.2018 |

Miten te muut oikein kestätte piikittelyn? Miten reagoitte?

Minä menen ihan lukkoon, enkä saa suustani mitään ulos. Kai sitten pelkään konfliktitilanteita... Vaikka olen kyllä huomannut, että todellisessa avoimessa riitatilanteessa/erimielisyyden käsittelyssä pystyn hyvinkin puhumaan, olen jopa herkästi dominoiva. Mutta piikittely, ei, sitä en vain ymmärrä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomaavinanikaan sitä jos toinen "piikittelee", ihan kun en tajuaisi sitä käyttäydyn niin.

Vierailija
2/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti en vastaa mitään. Se myös ärsyttää piikittelijää. Asetun ikään kuin hänen yläpuolelleen. Siinä hän sitten miettii hetkisen, että enkö ymmärtänyt, mitä hän sanoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Näin itsekin toimin, kun en siis edes osaa mitään vastata.

Eikö teitä sitten häiritse se piikittely? Olenkohan vähän turhan herkkä, kun se jää usein vaivaamaan? Koen syyllisyyttä, jos vaikka jotain tekemistäni/tekemättä jättämistäni piikitellään.

Olisi helpompaa, jos keskustelu olisi avoin, että voisi vaikka pyytää anteeksi. Piikittelyyn on tosi vaikea reagoida jotenkin rakentavasti. Onko piikittelyn tarkoituksena aiheuttaa toiselle pahaa oloa?

Vierailija
4/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän omaan arvoonsa, en välitä. Mutta jos henkilö piikittelee toistuvasti, vältän hänen seuraansa.

Vierailija
5/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen ja olen ystävällinen. En välitä ilkeistä ihmisistä ollenkaan, ne on niin paljon alempana kuin minä. En missään tilanteessa alennu piikittelijän kanssa samalle tasolle.

Vierailija
6/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille piikittely on sarkastinen huumorinmuoto, toisille kateuden ilmaisutapa.

Vierailija
7/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin.

Vierailija
8/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin piikittelen. Muiden piikittelyyn en ota kantaa, jokainen käyttää omat huumeensa niin kuin parhaaksi näkee.

Vierailija
9/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotan kyllä sarkastisen huumorin ja piikittelyn toisistaan. Kateus saattaa aiheuttaa piikittelyä, mutta aina ei ole kyse siitäkään. Joskus se tuntuu ikään kuin kostolta jostakin, mitä olen tehnyt väärin. Se on ikään kuin rangaistus.

Vierailija
10/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole turhan herkkä. Kyllä piikittely loukkaa. Mä yritän pysyä kaukana piikittelijöistä jos vain mahdollista. Täällä oli muistaakseni joku aika sitten ketju jossa puhuttiin samanlaisista asioista. Joku ehdotti että voisi vastata piikittelijälle rauhallisesti että: anteeksi, mitä tarkoitat? voisitko tarkentaa? Eli ihan kuin et ymmärtäisi ensin.

Vierailija
11/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin.

Miten se onnistuu?

Vierailija
12/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilen ja olen ystävällinen. En välitä ilkeistä ihmisistä ollenkaan, ne on niin paljon alempana kuin minä. En missään tilanteessa alennu piikittelijän kanssa samalle tasolle.

Kun on ystävällinen ja hymyilee, niin se vasta ärsyttää ilkeitä ihmisiä.

Vierailija
13/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole turhan herkkä. Kyllä piikittely loukkaa. Mä yritän pysyä kaukana piikittelijöistä jos vain mahdollista. Täällä oli muistaakseni joku aika sitten ketju jossa puhuttiin samanlaisista asioista. Joku ehdotti että voisi vastata piikittelijälle rauhallisesti että: anteeksi, mitä tarkoitat? voisitko tarkentaa? Eli ihan kuin et ymmärtäisi ensin.

Kiitos vinkistä, tuota voisi yrittää. Täytyy koittaa muistaa!!

Vierailija
14/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö? Mistä sen huomaa? Itse en ole tätä ärsyyntymistä huomannut.

Vierailija
15/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ole kenenkään piikittelevän ystävä.

Vierailija
16/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kans yläpuolella, enkä lähde mukaan. Otan etäisyyttä sitä mukaa mitä enempi ihminen piikittelyä tai muuta yhtä ärsyttävää harrastaa, poikkeuksena yksi ilmeisen aspergeri kaverini joka on erittäin sosiaalisesti kömpelö ja laukoo ihan tahtomattaankin kaikkea mitä sylki suuhun tuo, siispä suotakoon se hänelle :D

Vierailija
17/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan ole kenenkään piikittelevän ystävä.

Joo, no onneksi minullakaan ei ole sellaisia ystäviä.

Vierailija
18/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö? Mistä sen huomaa? Itse en ole tätä ärsyyntymistä huomannut.

No ilkeellä ihmisellä on varmaan paha olla ja kun se veetuilee eikä kohde reagoi negatiivisesti, niin se voi ilkeätä ärsyttää. Eikä se ärsyyntyminen välttämättä heti näy tai ollenkaan.

Vierailija
19/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä terapeutti suositteli myös. Ihmisten vastuuttamista omasta käytöksestään.

Vierailija
20/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kans yläpuolella, enkä lähde mukaan. Otan etäisyyttä sitä mukaa mitä enempi ihminen piikittelyä tai muuta yhtä ärsyttävää harrastaa, poikkeuksena yksi ilmeisen aspergeri kaverini joka on erittäin sosiaalisesti kömpelö ja laukoo ihan tahtomattaankin kaikkea mitä sylki suuhun tuo, siispä suotakoon se hänelle :D

Joo, sosiaalinen kömpelyys on kyllä eri asia. Piikittely on usein taitavaa sosiaalista vallankäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme