Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustaisitko Dubaihin?

Vierailija
02.12.2018 |

Dubai vaikuttaa todella kauniilta kaupungilta ja siellä ainakin olisi lämmintä. Löysin halvan matkapaketin sinne, ja lentomatkakin on sopivan lyhyt. Dubai olisi todella mielenkiintoinen matkakohde, mutta...

Mietin niitä ihmisoikeuksia. Orjuutta ja seksuaalirikoksia. Dubaissa työskentelevät ulkomaalaiset saavat todella pienen palkan ja heidän passit viedään, jotteivat he pääse takaisin kotimaahan. Naiset joutuvat kokea seksuaalista väkivaltaa. Kuulostaa todella kurjalta, mutta valitettavasti pahuutta on monissa muissakin maissa. Lähes kaikkialla ainakin Euroopan ulkopuolella on jotain pahaa, joten pitäisikö sitten pysyä vaan kotona?

Itse rakastan matkustelua ja olisi hienoa nähdä Dubai. Jostain syystä kuitenkin ihmiset tuomitsevat Dubaihin matkustelevat, vaikka lähes samanlaista on esimerkiksi Thaimaassa ja Intiassa, joihin Dubaihin matkustajia haukkuvat matkustavat itse mielellään.

Emme valitettavasti voi korjata näitä ongelmia olemalla matkustamatta kyseisiin valtioihin. En kuitenkaan mielelläni rahoittaisi Dubain toimintaa, vaikka tiedän ettei kaikki rahat mene valtiolle. Mitä mieltä itse olette? Matkustaisitteko Dubaihin tai oletteko käyneet siellä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-6886173

Siinä lukee, missä on eniten orjatyövoimaa. Ykkösenä Intia ja mainitsemasi Thaimaa on kymmenen pahimman joukossa. Eipä lue Dubaista/arabiemiraateista mitään. Orjuutta on lähes kaikkialla, jopa Suomessa jonkun verran.

Vierailija
2/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 3 kertaa, enää en matkustaisi sinne. Ihmisoikeudet on yksi juttu, toinen on ympäristön tuhoaminen, joka on selvästi näkynyt jopa turistille. Lisäksi siellä asuneet suomalaiset ystävät ovat kertoneet sellaisia juttuja, etten enää hyvällä omalla tunnolla voi siellä käydä.

Et oikeasti menetä mitään, jos et sinne mene. Suurin osa tavaroista on kalliita, ja esim. rantaelämää ja lämpöä löytyy lähempääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rantaelämää ja lämpöä löytyy lähempääkin.

Mistä löytyy tähän aikaan vuodesta +25 lämpöä alle 6h lennolla? Ei ainakaan Euroopasta.

Vierailija
4/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustaisi Dubaihin, mutta en myöskään muualle kaukomaihin. Minulle riittää Kreikka ja Espanja.

Vierailija
5/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy tähän aikaan vuodesta +25 lämpöä alle 6h lennolla? Ei ainakaan Euroopasta.

Kanarialta, mutta ei toki ihan yhtä lämmintä.

Vierailija
6/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanarialta, mutta ei toki ihan yhtä lämmintä.

Israelista.

Vierailija
7/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köynyt Dubaissa ja aion matkustaa uudelleen.

Ihana ilmasto, upeita hotelleja, lyhyet lennot Suomesta.

Todella monessa maassa on paljon pahempaa ihmisoikeuksien rikkomista, kuin Dubaissa..

Vierailija
8/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En matkusta mihinkään arabi- tai m*uslimimaahan ja tuskin muutenkaan Euroopan ulkopuolelle.

Vierailija
9/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, mutta en ehkä lasten kanssa lähtisi. Prostituutio on liian avointa minun makuuni. 

Vierailija
10/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankiloita löytyy suomestakin.

Vierailija
11/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei kiinnosta dubain tyyliset paikat muutenkaan.

Vierailija
12/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, mutta en ehkä lasten kanssa lähtisi. Prostituutio on liian avointa minun makuuni. 

Ai Dubaissa? Taisit käydä Thaimaassa?

Vierailija
13/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi lomailla muslimi- enkä arabikulttuurin keskellä joten en matkustaisi.

Vierailija
14/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaihin matkustetaan ranta- ja shoppailulomalle. Sitten siellä on hienoja hotelleja. Lämmin Ilmasto, hiekkaa ja kameleita.

Mitä järkeä?

Vierailija
15/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai vaikuttaa todella kauniilta kaupungilta ja siellä ainakin olisi lämmintä. Löysin halvan matkapaketin sinne, ja lentomatkakin on sopivan lyhyt. Dubai olisi todella mielenkiintoinen matkakohde, mutta...

Mietin niitä ihmisoikeuksia. Orjuutta ja seksuaalirikoksia. Dubaissa työskentelevät ulkomaalaiset saavat todella pienen palkan ja heidän passit viedään, jotteivat he pääse takaisin kotimaahan. Naiset joutuvat kokea seksuaalista väkivaltaa. Kuulostaa todella kurjalta, mutta valitettavasti pahuutta on monissa muissakin maissa. Lähes kaikkialla ainakin Euroopan ulkopuolella on jotain pahaa, joten pitäisikö sitten pysyä vaan kotona?

Itse rakastan matkustelua ja olisi hienoa nähdä Dubai. Jostain syystä kuitenkin ihmiset tuomitsevat Dubaihin matkustelevat, vaikka lähes samanlaista on esimerkiksi Thaimaassa ja Intiassa, joihin Dubaihin matkustajia haukkuvat matkustavat itse mielellään.

Emme valitettavasti voi korjata näitä ongelmia olemalla matkustamatta kyseisiin valtioihin. En kuitenkaan mielelläni rahoittaisi Dubain toimintaa, vaikka tiedän ettei kaikki rahat mene valtiolle. Mitä mieltä itse olette? Matkustaisitteko Dubaihin tai oletteko käyneet siellä?

Ei pidä olla niin tyhmä, tietämätön, välinpitämätön ja selkärangaton, että kantaa rahaa tuollaisiin maahan. Jätä rahasi Eurooppaan.

Vierailija
16/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta noi riistomaat.

Kulttuuri ja ihmisarvot on niin kaukana länsimaalaisesta normista ettei tosikaan.

Maa joka alistaa laillisesti naisia, ei kuulu siihen joukkoon, jonne rahojani veisin.

Olkoot vaikka kuinka upea.

Näkee täällä millaista porukkaa paikalliset on.

Oulussa just ollut 9 ukkoo raiskauksesta oikeudessa, 7 vangittu.

Samaa kastia ovat vaikka eivät juuri dubaista.

Vierailija
17/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kohteena pätkääkään. Aavikolle rakennettu keinotekoinen keskus.

En kyllä muutenkaan ole aurinkolomien perään, tykkään persoonallisemmista kohteista. Kaksi matkaa varattuna, toinen Kiinan Xi'an ja toinen Islantiin vuokra-autolla kiertämään. Kiina on kyllä tyämatka, mutta pidensin omalla kustannuksella pari päivää, kun ekaa kertaa siellä tuonne menen ja haluan nähdä Terracotta-armeijan ja ne muut muinaiset kohteet.

Ihmisoikeudet vaikuttaa jonkin verran, mutta enemmän kohteesta oleva mielikuva turhuuksien ostosparatiisina ja hömppäbloggaajien suosikkikohteena.

Vierailija
18/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 10v sitten olisin.

Vierailija
19/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie periaatteesta rahojani tuollaiseen maahan joiden mielestä me ollaan huonoja ja vääräuskoisia, mutta meidän rahat kelpaa kyllä.

Vierailija
20/68 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT-kohde.