Hyvä läpikuultava kynsilakka?
Mikä olisi hyvä läpikuultava kynsilakka, sellainen joka lähinnä kaunistaa luonnollista kynttä ja antaa ihan hitusen sävyä myös? Mulla on näiden läpikuultavien kynsilakkojen kohdalla ongelmana huono levittyvyys. Inhoan sitä, että kynsilakka jää raidalliseksi kynnelle, siis niinkuin joissain kohdissa on enemmän lakkaa kuin toisissa. Haluan läpikuultavan kynsilakan, joka levittyy tasaisesti jo ekalla kerroksella ja jota voi halutessaan tietenkin laittaa myös useampia kerroksia. Ostin kaverin suosituksesta Essien klassikkolakan Ballet Slippers, mutta kyllä sekin minusta raidoittuu. :( Harmittaa kun meni rahaa tavallaan hukkaan yli 12 euroa tuohon lakkaan. Olen kyllä valmis maksamaan hyvästä kynsilakasta enemmänkin, mutta sitten lakan pitäisi olla oikeasti hyvä ja vastata toiveitani.
Oletteko te löytäneet hyviä läpikuultavia kynsilakkasävyjä? Antakaa vinkkejä mitä seuraavaksi lähtisi metsästämään? Värin toivoisin lakassa olevan lähellä omaa ihonväriä, eli joku vaalea babypinkki, haalea persikkaan taittava sävy tai vaalea beige.
Kommentit (18)
Mun ikisuosikki on Mavala quick finish väritön lakka. Kokeilen aina vaikka mitä, mutta ei ne kestä tai juurikin ei saa tasaista lopputulosta. Toi on superhyvä ja noin 5€.
Kiitos vastauksista, mutta en etsi väritöntä läpinäkyvää kynsilakkaa, koska tosiaan pelkkä aluslakka ajaa saman asian. Toiveissa olisi siis läpikuultava lakka, joka antaa kuitenkin hitusen sävyä kynsille ja levittyy hyvin ja tasaisesti. Kaikki mahdolliset tuotevinkit otetaan vastaan!
- ap
Mulla sama ongelma koska itse kynnessä on hentoa "viirua" ja läpikuultava lakka jää aina raidalliseksi vaikka olisi kuinka laadukas lakka. Tarpeeksi monta kerrosta kun laittaa raidoittuminen ei näy, sitten toisaalta häviää myös lakan läpikuultavuus. Helmiäislakat on ainoa missä tuo raidoittuminen ei näy, en vaan itse pidä noista lakoista niinkään.
Mavalan 44 natural. Olen käyttänyt jo useamman vuoden. On läpikuultava jossa kuitenkin aavistuksen verran sävyä. Lopputulos on siistin luonnollinen.
Maybelline 286 pink whisper. Kaunis läpikuultava hennon vaaleanpunainen.
Noi Essien lakat on kamalia. Itse myös meni rahat hukkaan tuohon ballet slippersiin. Teki mun kynsistä valkoiset, vaikka laitoin vain yhden kerroksen. Oli luonnollisuus kaukana. Kokeilin myös toista essien lakkaa jossa oli vähän enemmän vaaleanpunaisen sävyä. Sama lopputulos.
Essien Ballet Slippersissä on kyllä aika painajaismainen koostumus. Mun pitää laittaa sitä vähintään kolme kerrosta että saan tasaisen lopputuloksen, se on ihan kauhean raidallinen vielä kahdenkin kerroksen jälkeen. En ole koskaan ymmärtänyt mikä siitä tekee klassikon, mikä siinä on niin hyvää. Sävy on ihan sievä, mutta ei minusta mitenkään erityinen kuitenkaan ja koostumus on niin huono, että lakan idea läpikuultavana, ns barely there -sävynä kärsii pahasti.
Essien Mademoiselle on mun mielestä paljon parempi. Se levittyy suht tasaisesti jo ekalla kerroksella ja on niin läpikuultava, että lisäkerrokset lähinnä syventävät sen vaaleaa sävyä, mutta eivät muuta lakkaa peittäväksi. Toinen hyvä vaihtoehto, ja Essietä huomattavasti edullisempi sellainen, on Essencen kynsilakka sävyssä Sweet as Candy. Nämä ovat molemmat hennon vaaleanpunaisia sävyltään.
Essien sugar daddy tai vanity fairest. Ei raidoitu, ja yhdellä kerroksella saa ihanat huolitellut mutta luonnolliset kynnet. Joskus olen laittanut kärjet valkoisella (marshmallow) mutta toimii ilmankin.
Anteeksi että kysyn, mutta mikä idea läpikuultavassa kynsilakassa on? Mä en oo ikinä ymmärtänyt. Kiiltoa kynsiin saa vaikka alus- tai päällyslakalla ja on taatusti luonnollisen näköinen. Jos omissa kynsissä on värjäymiä ei tollaset värilliset läpikuultavat lakat niitä kuitenkaan peitä. Tykkään kyllä joskus käyttää nudelakkoja, mutta haluan niidenkin olevan peittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että kysyn, mutta mikä idea läpikuultavassa kynsilakassa on? Mä en oo ikinä ymmärtänyt. Kiiltoa kynsiin saa vaikka alus- tai päällyslakalla ja on taatusti luonnollisen näköinen. Jos omissa kynsissä on värjäymiä ei tollaset värilliset läpikuultavat lakat niitä kuitenkaan peitä. Tykkään kyllä joskus käyttää nudelakkoja, mutta haluan niidenkin olevan peittäviä.
Itse käytän samasta syystä kuin laitan meikkivoidetta: tasoittamaan sävyä ja tuomaan viimeisteltyä silausta. Itselläni on sen verran pitkät kynnet, että tuo kynnen kasvurajakin mukavasti tasoittuu.
Oma lempilakkani läpikuultavista on Essencen jo lopetettu nudelakka, jota ostin varastoon useamman pullollisen.
Ohuiden lakkojen kanssa saa olla erityisen tarkka levityksessä ja käyttää 3 vedon menetelmää: ensin keskelle, sitten sivulle, sitten toiselle sivulle. Näin sen ensimmäisen pullosta vedetyn siveltimenvedon osuus tasoittuu.
Tokmannilta saa halpaa Essence-sarjaa. Niiden XXL Nail Thickener -kynnenkovettaja on ihan parhautta! Kestää ja kaunistaa, ja maksaa jotain 3 euroa.
Maitomaisen vaalea ja kiiltävä lopputulos, eikä todellakaan raidoitu.
Luottotuotteeni!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Joudun työn takia pitämään kynnet lyhyinä mutta haluan silti niiden olevan kauniit. Läpikuultava vaalea sävy vaalentaa kynttä juuri sopivasti ja antaa illuusion vähän pidemmistä kynsistä, mutta ei kuitenkaan vedä huomiota niihin. Mun kynnet ovat lyhyinä ruman muotoiset joten haluan niiden olevan kuitenkin huomiota herättämättömät. Peittävien lakkojen kanssa pitää olla tosi tarkka oikean sävyn kanssa, että kynnet eivät näyttäisi lakatuilta.
Joku näistä kolmesta Essien sävystä voisi olla hyvä:
Ballet Slippers
Vanity Fairest
Mademoiselle
Itse tykkään niistä kaikista :)
Kuningatar Elizabeth II luottaa Ballet Slippersiin:
https://www.glamour.com/story/essie-ballet-slippers
Oletko kokeillut We care nail primeria, maksaa 3 euroa? Toinen on Lumenen cc kynsilakka mutta we care levittyy mielestäni helpommin.
Lumenen CC:lle täältä ääni, ihan hemmetin hyvä tuote kun haluaa huolitellun näköiset kynnet vähällä vaivalla. Tosin ei kovinkaan peittävä vaan enemmänkin läpikuultava, voi olla että haluat enemmän sävyä.
Vierailija kirjoitti:
Joku näistä kolmesta Essien sävystä voisi olla hyvä:
Ballet Slippers
Vanity Fairest
Mademoiselle
Itse tykkään niistä kaikista :)
Kuningatar Elizabeth II luottaa Ballet Slippersiin:
https://www.glamour.com/story/essie-ballet-slippers
Kuningatar Elisabeth ei käytä Ballet Slippersiä:
I have no doubt that Queen Elizabeth wore Ballet Slippers back in the early '90s, but today — or at least in 2017, which was when this official state portrait was taken — she's either wearing clear polish, or totally bare-nailing it.
Revelist.com
"According to British nail polish behemoth Essie, Queen Elizabeth is a devotee of Essie Ballet Slippers ($18) and it has been her go-to polish for 28 years. The story goes that the Queen's hairdresser wrote a letter to nail polish guru Essie Weingarten in 1989 asking for a bottle; and the rest is history."
https://www.stuff.co.nz/life-style/beauty/104213395/ballet-slipper-pink…
;)
Kiitos kaikille vinkeistä! Juu siis Ballet Slippers ei ole minusta hyvä, ihan sama vaikka kaikki maailman kuningattaret käyttäisivät sitä ;) Mutta nämä muut vinkit pistän mieleen! Lisääkin vinkkejä saa vielä tietenkin antaa!
- ap
Mikset käytä pelkkää aluslakkaa jos läpinäkyvän kynsilakan haluat?