Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa tai haukkukaa kahvinkeittimiänne!

Vierailija
02.12.2018 |

Tarvitsemme uutta kahvinkeitintä ja vaikka meillä on tähän mennessä aina ollut Moccamaster. Nyt pohdin, että onko tosiaan tuo keitin 200 euron arvoinen, kun peruskeittimiä saa jo parilla kympillä. Mielestäni Moccamasterin keittämä kahvi ei ole mitenkään tajunnanräjäyttävää koskaan ollut. Enemmän kahvin makuun vaikuttaa puhdas keitin ja kahvilaatu. Automaattiset virrankatkaisijat ja tippalukot löytyy halvemmistakin keittimistä. Sinänsä minusta on ihan ok maksaa 200 euroa keittimestä, jos lopputulos on oikeasti merkittävästi parempi kuin muissa keittimissä.

Kiitos kommenteistanne jo etukäteen!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuojat hoi!

Vierailija
2/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philipsin termoskeitin on sopinut meille hyvin. Asumme kahdestaan teinipojan kanssa. Minä lähden aamulla aikaisin töihin, keitän kahvin ( mielestäni tuo keittää hyvää kahvia, olen vähän nipo kahvin kanssa) . Lapselle se kelpaa termarissa seisseenä noin 1,5 tuntia keitttämisen jälkeen.

Mutta olen kuullut paljon hyvää kapselikeittimistä. Ja ne mitä olen maistanut ovat kyllä olleet todella hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keitintä vaan pressopannu.

Vierailija
4/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajani oli varmaan ollut yksi lyhimpiä, sillä hoki meille koko 5-6.luokan ajan, että monet pojat kasvaa vasta armeijassa.

Vierailija
5/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on kyllä yliarvostettu, ainakin laatu on huonontunut. Esim.tippalukko pitää paremmin kahdenkympinkin keittimissä.

Vierailija
6/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeLonghin manuaalisesti säädettävä ja pavuista jauhava kahvinkeitin, joka puhdistaa itse itsensä, ettei tule pannun pesemistä, eikä hukkakahvia, kun saa kerrallaan sen määrän kahvia kuppiin, jonka tahtoo. Ei tule turhia roskia ja on edullisempi käytössäkin kuin kapselikeittimet. Hinta ehkä 400 € tai jopa alle, mutta maksaa itsensä takasin, kun hyvän kahvin laittaminen on edullista. Kahvin laatu parempi kuin seuraavissa ehdotuksissani.

Jos taas tarvitsee kahvinkeittimen satunnaiseen kahvin laittoon ja esim vieraita varten, niin ostaisin vain mutteri- tai pressopannun. Vie vähän tilaa, mutta joutuu pesemään. Kahvia ei voi muunnellayhtä paljon kuin DeLonghilla, jolla onnistuu myös maidon vaahdottamienn, eri jauhatukset, jauhaa pavuista tuoretta  yms.

Vierailija
7/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette yhdistelmäkeittimestä jolla voi tehdä espressoa ja suodatinkahvia samalla vehkeellä? Kokemuksia laadusta?

Vierailija
8/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko mieluummin laatukeittimen joka kestää vuosia vai parinkympin keittimen joka kestää ehkä joitakin kuukausia?

Vierailija
9/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatko mieluummin laatukeittimen joka kestää vuosia vai parinkympin keittimen joka kestää ehkä joitakin kuukausia?

Technivorm rumilus lähti mäkeen. En missään tapauksessa halua jynssätä vanhaa paskaa vuosikausia.

Vierailija
10/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapuduin ja siirryin pikakahviin,

Vierailija
11/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkamaster! Orgasmi! Mokkmaster! Olen teitä parempi.!Mokkamaster! Hurmio! Mokkamaster...

Vierailija
12/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

moccis on kyllä jumalattoman kestävä. siinä mielessä aivan mahtava.

tippalukko on surkein ikinä, mut ei haittaa mua,  kun ei oo koskaan niin kiire napata.

Vierailija
13/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. DeLonghilla voi käyttää myös valmiiksi jauhettua suodatinkahvia, mutta pavuista koneella jauhaen tulee kyllä parempaa! Hyviä kokemuksia kahvin mausta. Löytää mieleisensä pavut ja se on sit siinä:) Yhtä hyvää kahvia kuin kahviloissa:)

Merkkejä on muitakin, mutta meillä on siis tämä ollut jo vuosia. Kahvinkeitin on aina puhdas, koska se huuhtelee itse itsensä. Se myös ilmoittaa, milloin on aika tehdä isompi pesu. Tämäkin pesu on helppo, vain muutama napin painallus ja aikaa odottaa, seuraavaa kahvikupillista noin tunti. Tämä tunnin pesu tehdään ehkä joitakin kertoja vuodessa, eikä se vaadi vieressä olemista, vaan kuin käynnistäisi pyykinpesukoneen. Helppo:)

DeLonghille riittää, kun saa sähköä pistorasiasta. Papusäiliö ja vesisäiliö ovat helppoja täyttää ja käytettyjen kahvinpurujen säiliö on helppo tyhjentää, kun syttyy merkkivalo.

Vierailija
14/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran sellasen pienen muistaakseni Melissa-merkkisen halvan keittimen, kun tuumin että yksineläjälle riittäisi. Mitä vielä, kauhee romu ja roiski sitä vettäkin sinne suodatinosastolle niin että oli koko keitin aina ihan saastassa.

Vierailija
15/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,n kanssa samat ajatukset. Moccamasteri 15v. vanha ja nyt alannut vuotamaan vettä pohjasta. Tähän asti toiminut hyvin. En ala korjaamaan vanhaa keitintä vaan ostan uuden, mutta minkä.

Kaupassa katsoin näitä uusia moccamastereita ja mielestäni oli hepposen näköisiä. On/off nappulat oli isontunut ja sennäköisiä että ei kauaa kestä.

Tähänasti olin varma että seuraava keitinkin on masteri, mutta en enää.

Ostan jonkun halvemman keittimen. En tiedä vielä minkä.

Vierailija
16/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yli 15 vuotta vanha Siemensin Porche.

Kivan näköinen ja termoskannu plussaa. Hyvää kahvia yhä, vaikka ulkomaan vuosien jälkeen ollaan siirrytty melkein 100 % murukahvin juojiksi.

Täissä on Moccamaster: iso ja kaikinpuolin ruma. Lisäksi kahvi haalenee siinä todella nopeasti. En ottaisi Moccamasteria kotiini, jollei saisi kaappiin piiloon.

Vierailija
17/17 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo Moccamaster hyvä ja kestävä keitin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan