Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi majoneesia pidetään epäterveellisenä?

Vierailija
02.12.2018 |

Olen aina ihmetellyt, miksi majoneesia pidetään kovin epäterveellisenä. Sehän on öljyä, ja jos siinä on rypsiöljyä tai oliiviöljyä tai muuta missä on hyvät rasva-arvot, niin eihän se ole sen kummempi kuin itse öljykään. Lisänä kananmuna/keltuainen, joka ei myöskään ole epäterveellistä, vähän etikkaa ja mausteita? Toki siinä on paljon kaloreita, mutta tarkoitan nyt ravintosisältöä, enkä puhu kaupan halvoista teollisista tuotteista vaan laadukkaista (itse tehdyistä).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne kalorit ja sitten se että aika harva niitä itse tekee. Eli yleensä kun puhutaan majoneesista niin tarkoitetaan just sitä teollista moskaa.

Vierailija
2/3 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärrän että teollisessa on usein paljon kaikkea ei-niin-terveellistä (varsinkin niissä kevytversioissa). Mutta siis sitä en ymmärrä, miksi kaloreita pidetään epäterveellisenä? Eihän kukaan sano, että oliiviöljy on epäterveellistä, koska siinä on paljon kaloreita! Tai avokado, tai lohi. Toki kohtuudella pitää nauttia tuotteita, missä on paljon energiaa. Esimerkiksi tuttuni kertoi ylpeänä kuinka teki terveellisemmän täytteen johonkin juttuun, käytti ranskankermaa majoneesin sijasta. Joo kaloreissa on paljon eroa, mutta ranskankermassa on myös paljon rasvaa (20-40 %) ja se on kaikki epäterveellistä, kovaa rasvaa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin kovin moni uskoo vieläkin höpöpuheisiin siitä että rasva on jotain saatanasta seuraava vaarallisuudeltaan

Se on kyllä totta että kaupan majoneesit on aika perusteellisesti kyllästetty lisäaineilla, säilyvätkin huoneenlämmössä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän