Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihminen menee, jos ei ole kotia?

Vierailija
01.12.2018 |

Tuttuni sai tänään riidan takia "häädön" kaverinsa luota, jonka sohvalla se oli majaillut tovin. Tutulla ei ole kännykkää ja on koditon. Päivällä se laittoi minulle viestin tilanteestaan kirjaston tietokoneelta, mutta asun niin kaukana etten voinut tarjota yöpaikkaa. Minua huolettaa, että mihin tuttu saattoi päätyä yöksi, nyt kun ulkona on jo kylmää. Minne tuollaisessa tilanteessa pääsee edes yöksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenttälapiollla bunkkeriin.

Vierailija
2/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenttälapiollla bunkkeriin.

Risuuista nuotio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiroskikseen

Vierailija
4/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asemalle, yömajaan, porttikongiin...

Vierailija
5/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin koditon, niin jos oli rahaa menin hostelliin. Ja jos ei ollut, niin tuttavien luokse, omaan autooni tai sitten vaan kävelin koko yön ulkona ja nukuin vasta päivällä julkisissa tiloissa.

Toisinaan olin myös onnekas, kun töissäni oli työmatkoja (pisimmillään kuukausi putkeen), niin sain nukkua hotelleissa ilmaiseksi. 😊

Vierailija
6/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen, isämme ja herramme hellään huomaan. Sinne ne pääsee <3

Vierailija
7/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni tässä yhteiskunnassa jokaisella on varattomana mahdollisuus toimeentulotukeen ja vuokra-asuntoon asumistuen kera, joten lienee jokaisen oma henkkoht fetissi jos haluaa asua roskiksissa tai ojassa.

Vierailija
8/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin virallisesti asunnoton noin 1,5v. Avoeron jälkeen en saanut millään kämppää asuntopulan vuoksi (ei ollut edes pääkaupunkiseutua). En halunnut muuttaa muualle, kun oli työt, ystävät ja kaikki siellä kaupungissa.

Postit meni siis poste restanteen, itse oleilin lähinnä kavereilla. Sukulaisten kanssa en ole tekemisissä, joten ei voinut palata esim vanhemmille, kuten monet varmaan tekevät.

Eihän se kivaa ollut kysellä aina ihmisiltä voisiko punkata tämän yön heidän sohvalla, ja se epävarmuus yöpaikasta.

Isoissa kaupungeissa on yömajoja ainakin, johon mennä edes nukkumaan.

Vierailija
9/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun toisen kotiin?

Vierailija
10/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni tässä yhteiskunnassa jokaisella on varattomana mahdollisuus toimeentulotukeen ja vuokra-asuntoon asumistuen kera, joten lienee jokaisen oma henkkoht fetissi jos haluaa asua roskiksissa tai ojassa.

Olet ymmärtänyt väärin, valitettavasti.

Vierailija
11/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomille löytyy yleensä kunnalta n.s.yömaja eli paikka missä yöpyä.Tosin kuulema ne huonoja kun niissä varastetaan kaikki.

Neuvo kysymään sossu apua.Saa ainakin tietoa.Diakonilta voi myös löytyä neuvoa.Löytää tiedot netistä.

Vierailija
12/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän rahaa voi olla, aina ei silti saa asuntoa. Jos asunnoista muutenkin pulaa, niin esimerkiksi luottotiedottomat jäävät usein viimeiseksi valinnaksi.

Ja joo, kyllähän sitä voi muuttaa muualle. Tuskin moni silti haluaa jättää mahdollisia töitään, perhettä, ystäviä ja tuttuja seutuja. Myös lasten koulut voi olla tietyllä paikkakunnalla, sekä toinen vanhemmista.

Vierailija
13/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenahotelliin? 

Vierailija
14/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalle

Vierailija
16/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yömajat ovat mahdollisia, mutta eiväthän nuo häävejä ole etenkin sellaiset, joihin voi päästä myös päihtyneenä. Oman kaupungin sosiaalipäivystys osaa neuvoa tarkemmin oman alueen palveluista, tosin sinne pitäisi voida jotenkin soittaa.

17/17 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kauheaa, jos ei olisi rahaa mennä vaikka hotelliin / matkustajakotiin tms. eikä olisi ketään läheistä kenen luo mennä eikä puhelintakaan...

Kun äsken mietin, mitä itse tekisin, niin varmaan ensimmäiseksi menisin poliisilaitokselle ja kysyisin, mitä kannattaisi tehdä. On varmaan jokin kodittomien yömaja joka kaupungissa, jonne he osaisivat neuvoa tien ja ehkä soittaisivat etukäteen. Jos poliisilaitos ei enää olisi auki (onko se mahdollista?), menisin lähimpään sairaalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän