Näin asuvat rikkaat eri puolilla Suomea. Persoonalliset ratkaisut jyräävät hillityn skandinaavisuuden
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/fd4b8044-4750-4f20-b560-ed9…
Mun mielestä eivät silti kaikki kovin tyylikkäitä.
Kommentit (17)
Ensimmäinen olisi minun makuuni, muista en tykännyt, vaikka rantatontti olisikin aina viehättävä.
Ensimmäinen vaikka oli vanhaa niin ei arvokkaan näköstä. Ekassa kuvassa pisti pahiten silmään kasarityylinen pöytävalaisin mikä ei sopinut muuhun sisustukseen yhtään. Tokassa hirveä Jyskin päiväpeitto haalistuneen persikanvärisine tyynyineen sängyn päällä. Kyllä tohon käy se mammojen vanha sanonta että rahalla ei voi ostaa tyylitajua ihan siinä missä Räikkösiinkin ym. johon te sitä yleensä hoette.
Tuossa ensimmäisessä aivan kauheita sisustuselementtejä niinkuin mummomaiset pitsipöytäliinat ja into siniseen ja ruskeaan.
Toinen on malliesimerkki siitä kun ei osata sisustaa. Pääosassa valkoinen katto ja huonekalut kiertävät seinänvierustoja. "Rohkea" värimaailma - harmaata valkoista ja mustaa.
Kolmonen. Kylmää ja paljasta pintaa. Eipä mikään mielikuvituksen kukkanen.
Nelonen. Orkidea ja flyygeli eivät pelasta kauheaa arkitehtuuria, haluatko asua kirkossa tai sibeliusmonumentissa - et.
Vitonen. sikaripaneelioksennus.
Kutonen. Täyteen ahdettu versio nelosesta.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen olisi minun makuuni, muista en tykännyt, vaikka rantatontti olisikin aina viehättävä.
Kiva maku sulla🙈😂
Aika hirveitä. Rahaa on mutta ei tyylitajua.
Musta tuntuu, etteivät rikkaat mieti noita sisustusjuttuja ja muiden mielipiteitä samalla tavalla kuin keskiluokka.
Noissa näkyy myös tyylillisesti uusi vs. vanha raha. Vanha raha sisustaa antiikilla, kun uusrikkailla näkyy noita poreammeita ja lasilinnoja.
Aika moni noista dallas-palatseista on myynnissä, jos eivät kaikki.
Mistä keksittiin, että rikkaat asuvat näin? Oikea otsikko olisi, että näin on sistustettu myynnissä olevia kalliita asuntoja. Tosirikkaat ei päästä kotiinsa kuvaamaan.
Kylläpä olivat kaikki ihan hirveitä ja kamalia. Asuntoa ostaessa nimenomaan ratkaisee ne huonekalut, jotka eivät edes kuulu mukaan kauppaan, ellei erikseen sovita. :D
Itsellä myös ruma sisustus, mutta riittävän mukava, eikä siitä kenenkään tarvitsekaan pitää.
monissa kuvissa oli ihan tavallisen näköisiä tavaroita.
Minusta tuo oululainen talo sopii hyvin ympäristöönsä, ja pidän noista kaariratkaisuista. Usein kalleissakin uusissa asunnoissa häiritsee se, että ne tököttävät omituisesti tontillaan ja asunto on sisältä yhtä ankean vaalean kulmikas kuin halvemmatkin asunnot.
Kai me osataan hakea ja lukea toi artikkeli itekin. En tajua mikä pakkomielle laittaa ihmiset spämmäämään näitä juttuja tänne? IL haluaa lisää klikkeja?
jutussa oli maininta että kodit sisältävät ratkaisuja jotka tekevät asumisessa exstramukavaa.
en kyllä huomannut mitään tullaisia ratkaisuja. iso määrä vessoja, kuntosali ja kylpyhuoneet olisivat kivoja, muutei viellä kovin paljoa säväytä. nuohan on itsestään selviä juttuja, kun katsoo ulkomaisia asuntohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maku sulla🙈😂
Tarkoitin lähinnä sitä, että pitäisin tuollaisesta vanhasta asunnosta, jonka voisin sisustaa vanhaan tyyliin. En tarkoittanut sitä, että pitäisin juuri tuon asunnon toteutuksesta. En myöskään haluaisi, että asunnossa olisi kahdeksaa huonetta ja kolmea keittiötä, enkä missään tapauksessa haluaisi asua Helsingissä. Korkeat ikkunat ja huoneet kelpaisivat sekä vanhan ajan henki.
Persoonalliset ratkaisut jyräävät hillityn skandinaavisuuden. Sallikaa mun nauraa. Pikemminkin hirveä hätä myydä yllihinnoitellut asunnot. Kaivopuiston kämpän arvo tietenkin pysyy, koska sijainti.
Asunnonmyyjät ovat kyllä taas ajastaan jäljellä tuossa asuntojen myyntikuntoon tuunaamisessa. Ehkä sen orkidean tai Pentikin poropatsas vm 2000 voisi vaihtaa johonkin muuhun?
Semmonen huomio vain että eihän suomessa edes ole ns. vanhaa rahaa. Joku köyliöstä muuttanut poromies on vaan lukenut että ulkomaiden vanha raha omistaa vanhoja huonekaluja niin se on ostanut huutokaupasta talon sellaisia täyteen. Typerää, ja täysin historiatonta eli siten arvotonta. Koska vanhan rahan tärkein brassailuoikeushan on historia ja autenttisuus. Ei teeskentely.
Ensimmäisessä ns. vanha raha -tyyli.
Ottaisin itse tuon Pispalan talon.