Olenkohan (hypo)maniassa vai tapahtuiko mulle joku ihmeparantuminen?
Olenko mennyt lopullisesti sekaisin? En ole ikinä ollut näin onnellinen ja mä olen ollut aina sairas, on pahoja traumoja jne. Tätä ennen olin kyvytön lähtemään ulos kämpästäni. Lykkäsin roskienkin viemistä ulos kun ahdisti. Elämä on mennyt ongelmieni takia täydellisesti alamäkeen.
Kaikki alkoi siitä, kun meditoin kolme viikkoa sitten ja yhtäkkiä tunsin ja ikäänkuin näin, että mun ympärille kerääntyi joukko todella kauniita olentoja. Ne rupesi käärimään mua johonkin energiaan ja sen jälkeen ne näyttivät mulle, miten voin parantaa itseäni. Ja se toimii!
Siitä lähtien olen ollut ihan älyttömän onnellinen ja rauhallinen. Ei ole ahdistanut. Olen alkoholisti, mutta en ole ryypännyt, eikä ole tehnyt mielikään. Olen ruvennut kirjoittamaan musiikkia ja yhtäkkiä mun fyysinen perussairauteni on lakannut oireilemasta miltei kokonaan. Mua on ahdistanut niin, etten ole sen pahetessa mennyt lääkäriin ja lääkkeetkin loppui yli puoli vuotta sitten, mutta nyt ei tunnu olevan tarvettakaan.
Joku tässä kuitenkin epäillyttää. Eräs psykiatri diagnosoi mulla joskus kaksisuuntaisen mielialahäiriön. Mitä jos olenkin vaan sekaisin?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa ap.
Tiedätkö mitä... Niin kauan kuin se tosiaan normalisoi oloasi eikä mene (hypo)manian puolelle, niin onko sillä edes väliä. Toivon että nautit, anna tämän kokouksen eheyttää sinua. Tee elämääsi muutoksia parempaan suuntaan (kuten kuulostatkin tehneen) nyt kun siihen on mahis. Se ahdistus kun varsinkin (ja alko omahoitona) tahtoo musertaa alleen eikä kykene kuin selviämään.
Kokemuksesi kuulostaa kauniilta. Toivon että se oli sinulle käännekohta, josta suunta on vakaasti ylöspäin.
Rauhaa ja valoa toivottaen
MinäKiitos. :) Olisi todella hienoa, jos tämä jatkuisi tai ainakin jos saisin voimia tulevaan. Aikaisemmin oikein mikään muu kuin alkoholi ei ole tehokkaasti lievittänyt ahdistusta tai jotain yleistä ja valtavaa tuskaisuutta. Jotain korkeampaa voimaakin olen rukoillut vuosia epätoivoisena kun elämä on vaan ollut sitä päivä kerrallaan selviytymistä. Olen ollut todella itsetuhoinenkin joskus.
En ole ehjä ihminen, enkä ehkä koskaan tule olemaankaan, mutta rikkinäinenkin voi olla kokonainen. En tiedä, onko siinä mitään järkeä, mutta koen sen jotenkin niin nyt.
Mun silmät vuotaa taas jatkuvasti kun kirjoittelen tässä... Kärsin ennen niin paljon, enkä uskonut enää edes ansaitsevani muuta tai kykeneväni muuhun.
ap
Kyllä rikkinäinenkin voi olla ehjä. Raamit, jotka meille on annettu elämiseen, tahtovat olla kovin jäykät ja sopivat kaikille ehkä jotenkin mutta suurimmalle osalle ei ainakaan kokonaan. Henkilökohtainen kokemus on, että kulttuuri kasvatuksineen ja kouluineen yrittää musertaa kaikkia samaan muottiin.
Jotenkin pitäisi löytää itsensä uudelleen. Omat rajansa. Rakentaa oma maailmansa. Saada siitä kestävä kokonaisuus jonka puitteissa voisi mielekkäästi selvitä yhteiskunnassa.
Tietoa minulla ei ole, ainoastaan tunne siitä mikä on minulle oikein ja mikä väärin. Usein on vaikea tietää mihin tunteisiin luottaa, ahdistuksen vuoksi. Yritän löytää valon sisältäni ja seurata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Saanko linkkiä käyttämiisi videoihin?
Mm Jason Stephensonilla on hyvä youtube tili. Nukkumiseen ja ahdistukseen ja johonkin muuhunkin. Myös haulla binaural beats löytyy kaikenlaista. En ole ap. En ole aktiivisesti meditoinut, vain kuunnellut nukkumaan mennessä. Silti on auttanut.
Tässä on nyt raskaan syksyn päätteeksi ollut muutama hyvinkin valoisa päivä, joten uskoisin että sekin vaikuttaa mielialaan. Muuten ottaisin rennosti, mutta tarkkailisin mielialojani. Tsemii!
Psykedeelinen kokemus voi vaikuttaa voimakkaasti ihmisen vointiin ja jopa persoonaan, ja usein juuri hyvällä tavalla.
Minä olen kokenut myös jotain vastaavaa sienten käytön seurauksena, en tosin yhtä suuria muutoksia, mutta voi olla että sinun kaksisuuntaisella on siihen kuitenkin vaikutusta. En sinuna olisi huolissani, jos tunnistat itsessäsi manian niin tämä tuskin on sitä, olet vain onnistunut napsauttamaan aivoissasi jonkun kytkimen eri asentoon, nauti siitä niin kauan kuin se sitten kestääkin :)
Oletko alkanut syömään vitamiineja purkista? Joskus pelkkä monivitamiinipilleri voi kohentaa oloa huomattavasti.
Tämä oli erittäin hyvin sanottu. Mäkin olen kuullut lähinnä sienikokeiluista, jotka on muuttaneet ihmisiä pysyvästi. Ehkä meditaation avulla voi kyetä samaan.
En tosiaan ole kokenut tarvetta juoda. Eihän mussa enää ole sitä tuskaa, johon join. Ei mulla ole enää tarvetta paeta asioita. Yhtenä päivänä join yhden oluen ja jätin sen siihen aivan helposti. Se oli uskomatonta.
Onneksi on tuo hoitokontakti siltä varalta, että homma karkaa käsistä. Mulla on myös läheinen, joka sanoo kyllä suoraan, jos sekoilen.
ap