Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten VOI lapset olla KOKO AJAN sairaana?

Vierailija
01.12.2018 |

Rasittaa jo ties monennetta kuukautta kun miehen lapset on sairaana. Joka toinen viikko jompi kumpi koulusta pois. Yskitään, pärskitään, niistetään, köhitään, kurkkuun sattuu, ryystetään räkää kurkuusa, ja jatkuvasti kuuluu knooraaminen kun vedetään räkää sisäänpäin, ja sitten nielelskellään äänekkäästi, huohotetaan hengittäessä, ja tuntuu että eritteitä on joka paikassa. Mikään näistä ei kuitenkaan tartu minuun eikä mieheen. Nämä lapset ovat oikeasti kerran kuussa olleet jo monta vuotta jossakin hengityselintaudissa!
Onko oikeasti nykyään näin että lapsille on normaalia olla kuukausi toisensa perään jossain nuhataudissa??

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla oli viime keväänä koko ajan jotain, mutta niin tuntui olevan monen muunkin perheen lapsilla. Tämä syksy on mennyt yhdellä, koko perheen kiertäneellä flunssalla. Tuuristahan se voi monesti olla kiinni (kunhan muistaa vitamiinit, käsien pesut ja muut normaalit elintavat). 

Vierailija
22/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi lasta joista yksi taas räkä taudissa ja kuumeessa. Pienimmällä nenä vuotaa keltaista räkää.. Muilla ei sitten mitään.

Oksennustautia ollut vuosia sitten.

Lapsissa on eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset asuvat pääsääntöisesti äidillään, viettävät täällä aikaansa kuitenkin ihan säännöllisesti. Olen itsekin kysynyt että voisiko olla hometta tms. Molemmat ovat eri kouluissa, joista toinen on ihan uusi, ja toinen remontoitu, joten vaikea uskoa sitäkään että koulu olisi syyllinen. Sitä paitsi tätä on myös loma-aikoina. Tässä me on asuttu jo pari vuotta, eikä mulla ja miehellä ole mitään tauteja koskaan.

ap

Nykykoulut on homeessa jo valmistuessaan

Vierailija
24/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 viikkoa yskässä ollut nyt tuo nuorempi. Vanhempi oli viikon pois koulusta 4 viikkoa sitten, ja edelleen oon nuhainen. En tiedä kaivavatko takapuoliaan, en ole kysynyt.

Olen siis ehdottanut että onko sisäilmassa äidin luona jotain ongelmia, mutta siitä loukkaannuttiin, ja sanottiin että lasten kuuluu saiastaa koko ajan että vastustuskyky vahvistuu. Tätä jäin ihmettelemään, koska en sairastanut itse, eikä lapsenikaan sairastanut lapsena koko ajan. Niin mietin että nykyäänkö sairastetaan ,ja se on normaalia.

ap

Ovatko lapset olleet päivähoidossa pieninä? Vai onko koulu ensimmäinen paikka, jossa ovat isojen lapsiryhmien kanssa? Meillä aikoinaan päivähoidon aloitus aloitti flunssakierteen, tosin lapsella oli myös infektioastma joka pitkitti yskiä. Vastustuskyvyn kasvaessa flunssat väheni.

On ne päiväkodissa olleet pieninä. Sitä en tosin tiedä ovatko silloinkin olleet koko ajan sairaana. Nyt ovat jo hyvinkin koulussa molemmat olleet jo monta vuotta. Nyt kun sanoit, niin toisella noista on muuten ollut astmapiippu pari vuotta sitten, kun yskä ei mennyt ohi.

Onko tällainen piipun tarvitseminen flunssasta toipumiseen nykyään jotenkin normaali olotila lapsilla?

Vierailija
25/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 viikkoa yskässä ollut nyt tuo nuorempi. Vanhempi oli viikon pois koulusta 4 viikkoa sitten, ja edelleen oon nuhainen. En tiedä kaivavatko takapuoliaan, en ole kysynyt.

Olen siis ehdottanut että onko sisäilmassa äidin luona jotain ongelmia, mutta siitä loukkaannuttiin, ja sanottiin että lasten kuuluu saiastaa koko ajan että vastustuskyky vahvistuu. Tätä jäin ihmettelemään, koska en sairastanut itse, eikä lapsenikaan sairastanut lapsena koko ajan. Niin mietin että nykyäänkö sairastetaan ,ja se on normaalia.

ap

Joskus on huonoa tuuria ja voi tulla useampi virustauti peräjälkeen ja tartunnat vielä kiertää sisarukselta toiselle. Itse olin yhden syksyn (2016) aikana joka kuukausi eri flunssassa, huonoa tuuria, sen jälkeen en ole kipeä ollutkaan. Normaali virustaudin jälkeinen yskä voi kestää viikkoja. Jos yskä pitkittyy (oiretta vielä 6-8vkon kohdalla) kannattanee ainankn astma poissulkea.

T. Tk-lääkäri

Vierailija
26/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Meillä lapsi ei ole oikeastaan koskaan sairaana. Koulusta ei ole ollut poissa ollenkaan tänäkään syksynä.

Vierailija
27/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Home

Juu tämä on hysteerimammojen vakivastaus kaikkeen.

Vierailija
28/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ovatko lapset olleet päivähoidossa pieninä? Vai onko koulu ensimmäinen paikka, jossa ovat isojen lapsiryhmien kanssa? Meillä aikoinaan päivähoidon aloitus aloitti flunssakierteen, tosin lapsella oli myös infektioastma joka pitkitti yskiä. Vastustuskyvyn kasvaessa flunssat väheni.

On ne päiväkodissa olleet pieninä. Sitä en tosin tiedä ovatko silloinkin olleet koko ajan sairaana. Nyt ovat jo hyvinkin koulussa molemmat olleet jo monta vuotta. Nyt kun sanoit, niin toisella noista on muuten ollut astmapiippu pari vuotta sitten, kun yskä ei mennyt ohi.

Onko tällainen piipun tarvitseminen flunssasta toipumiseen nykyään jotenkin normaali olotila lapsilla?

ap

Vierailija
29/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joskus on huonoa tuuria ja voi tulla useampi virustauti peräjälkeen ja tartunnat vielä kiertää sisarukselta toiselle. Itse olin yhden syksyn (2016) aikana joka kuukausi eri flunssassa, huonoa tuuria, sen jälkeen en ole kipeä ollutkaan. Normaali virustaudin jälkeinen yskä voi kestää viikkoja. Jos yskä pitkittyy (oiretta vielä 6-8vkon kohdalla) kannattanee ainankn astma poissulkea.

T. Tk-lääkäri

3 vuotta huonoa tuuria? Tuona aikana olleet lapset kolmessa eri koulussa. Ja tueeko astma nykyään flunssan jälkitautina? VAi meinaatko että molemmat on flunssassa siksi että heillä on astmat? Isällä eikä äidillä ole astmaa, eikä myöskään ainakaan isän puolen suvusta kenelläkään, eikä näillä lapsillakaan ainakaan diagnosoituna, ja he ovt kyllä ihan terveitä kun ovat terveitä, eilo silloin ei ole oireita. Nyt vaan tosiaan ei heinäkuun jälkeen ole kertaakaan olleet meille tullessaan terveinä. Silti taudit eivät tosiaan tartu muille.

ap

Vierailija
30/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ovat eri kouluissa, selittää ainakin sen että molemmat saa eri pöpökantoja toistensa kouluista. Meillä tosiaan viime keväänä yksi lapsi oli perhepäivähoidossa, jossa yhden lapsen vanhempi on opettaja, mutta ei samassa koulussa kuin esikoisena. Keskimmäinen taas oli eskarissa päiväkodin yhteydessä, ja minä vielä sitten sairaalassa töissä. 

Jos ei siitä coctailista välillä joku tautikierre tarttuisi, olisi se jo todella hyvää tuuria. 

Vierailija
31/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten useasti lapset käyvät pesulla?

Vierailija
32/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesevätkö käsiään? Taudit torjutaan helposti yksinkertaisella käsienpesurutiinilla. Aina ulkoa sisälle tultaessa pestään kädet. Samoin vessasta tullessa ja ennen ruuanlaittoa ja syömistä.

Kiinnittäkää huomio käsien pesuun.

Vierailija
33/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa viidentoista vuoden ajan kun sukulaislapset on aina kipeinä. Eikä olleet päivähoidossa. Kaikkien mielestä normaalia. Itse en ollut koulusta pois juuri koskaan.

Vierailija
34/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Home

Juu tämä on hysteerimammojen vakivastaus kaikkeen.

Tyypillinen vähättely.

Mulla oli pitkittyneitä 5-7 viikon flunssia, kun oli töissä hometoimistossa.

Vierailija
35/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset ja minä oltu koko syksy enemmän ja vähemmän kipeänä. Syynä lienee pöly ja stressi. Asutaan tällä hetkellä poikkeuksellisen ahtaasti, ja se stressaa osaa lapsista, ja minua.

Vierailija
36/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v on jatkuvassa nuhassa..... tuntuu kyllä päikyssä muidenkin lapset olevan kokoajan kipeinä.

Mutta kouluikäisellä tietty eri...sen ikäisillä ei pitäisi mielestäni kokoajan olla jotain tautia päällä.

Vierailija
37/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan lapset sairasta noin paljoa. En nyt ala erittelemään mutta omat on olleet kipeänä noin kerran kahteen vuoteen jos sitäkään, minusta se on ennemminkin normaalia.

Mun veljen perhe on sairaana koko ajan, heillä syynä ihan vastustuskyvyn puute kun lapset pumpattiin antibiooteilla ihan pienenä. Ihan syystä saavat toki antibiootit mutta siitä alkoi monivuotinen kierre joka ei ota loppuakseen. Siellä on koko ajan joku kipeänä, tällä hetkellä koko perhe. Aina on ab kuuri päällä jollain.

Vierailija
38/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos on taipumusta infektiosatmaan, niin voi olla käytössä sekä hoitava että avaa lääke. Lapsella oli alle kouluikäisenä käytössä nämä lääkkeet lähes jatkuvasti. Kouluikäisenä voi mennä vuosi tai pari ilman kortisonin tarvetta, sitten voi tulla niin kova ja pitkä yskä että tarvitaan kortisonia. Yleensä kortisonin alettua oireet helpottavat nopeasti ja lääkitystä on tarvinnut 1-2 viikkoa.

Vierailija
39/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

T. Tk-lääkäri

3 vuotta huonoa tuuria? Tuona aikana olleet lapset kolmessa eri koulussa. Ja tueeko astma nykyään flunssan jälkitautina? VAi meinaatko että molemmat on flunssassa siksi että heillä on astmat? Isällä eikä äidillä ole astmaa, eikä myöskään ainakaan isän puolen suvusta kenelläkään, eikä näillä lapsillakaan ainakaan diagnosoituna, ja he ovt kyllä ihan terveitä kun ovat terveitä, eilo silloin ei ole oireita. Nyt vaan tosiaan ei heinäkuun jälkeen ole kertaakaan olleet meille tullessaan terveinä. Silti taudit eivät tosiaan tartu muille.

ap

Meidänkään suvussa ei ole astmaa, silti lapsella oli infektioastmaa ja välillä pitkittyneitä flunssia.

Vierailija
40/40 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehditteko lapsen lääkityksestä silloin kun lapset ovat teillä? Viettekö lääkäriin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän