Pahinta mitä THL:lle voi tapahtua on se, että toista tuhkarokkotapausta ei nyt tulekaan
Sen jälkeen varoitukset kaikuvat kuuroille korville ja rokotusaktiivisuus laskee entisestään.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän se ole rokotettujen ongelma, miksi te vaahtoatte asiasta joka ei koske teitä? Eikö se ole noiden rokottamattomien lasten vanhempien ongelma? Vai oletteko, että ähäskutti, siitäs saatte? Minusta tämä teidän touhottaminen on oikeasti aika sairasta. Luojan kiitos ei itsellä ole lapsia (eikä tule), jos siitä tule tuollaiseksi hysteeriseksi ja täysin kahjoksi. Vähän sama asia kuin se, että mua ei kiinnosta pätkääkään, jos syötätte lapsillenne eineksiä, sokeria ja muuta epäterveellistä ja he sitten sairastuvat. Mitä se minulle kuuluu? Tai lasten käytöshäiriöt tms. Kunhan sanon.
Et ole koskaan kuullut sellaisesta, että rokotteen teho ei ole sataprosenttinen?
Eli käytännössä tuokin pentu olisi voinut sairastua, vaikka olisi rokotettu, vai miten? Ja siis kuka tahansa voi sairastua milloin tahansa, vaikka onkin rokotettu, niinkö?
Näin voi käydä, mutta yleensä rokotesuojan saanet saavat taudin lievempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän se ole rokotettujen ongelma, miksi te vaahtoatte asiasta joka ei koske teitä? Eikö se ole noiden rokottamattomien lasten vanhempien ongelma? Vai oletteko, että ähäskutti, siitäs saatte? Minusta tämä teidän touhottaminen on oikeasti aika sairasta. Luojan kiitos ei itsellä ole lapsia (eikä tule), jos siitä tule tuollaiseksi hysteeriseksi ja täysin kahjoksi. Vähän sama asia kuin se, että mua ei kiinnosta pätkääkään, jos syötätte lapsillenne eineksiä, sokeria ja muuta epäterveellistä ja he sitten sairastuvat. Mitä se minulle kuuluu? Tai lasten käytöshäiriöt tms. Kunhan sanon.
Et ole koskaan kuullut sellaisesta, että rokotteen teho ei ole sataprosenttinen?
Eli käytännössä tuokin pentu olisi voinut sairastua, vaikka olisi rokotettu, vai miten? Ja siis kuka tahansa voi sairastua milloin tahansa, vaikka onkin rokotettu, niinkö?
Kyllä. Siksi onkin niin kätevää että riittävällä rokotekattavuudella saavutetaan laumasuoja jolloin tauti kuolee sen sijaan että ihmisiä sairastuisi ja kuolisi. Miten sairastua tuhkarokkoon jos lähin taudinaiheuttaja on tuhannen kilometrin päässä. Siinä vasta pulma.
Vierailija kirjoitti:
tuhkarokko on raju tauti, tiedän, koska olen itse sairastanut sen aikoinani. Tänä vuonna Euroopassa on kuollut ainakin 37 ihmistä tuhkarokkoon!
häilyin päivätolkulla jossain tajunnan ja tajuttomuuden rajamailla ja kun siitä tokenin, niin en voinut käsittää että oli kulunut lähes viikko! Näin jälkeenpäin ajateltuna olisin kuulunut sairaalahoitoon, mutta vanhempani eivät sitä ilmeisesti käsittäneet. En muista koskaan olleeni niin sairas kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin aiemmissa epidemioissa rokotetut ovat saaneet tartunnan ja levittäneet tautia.
Tuhkarokossa rokotuspeiton on oltava noin 95-97 prosentin luokkaa, jotta väestö saadaan suojattua tehokkaasti. Pohjanmaalla peitto on vain noin 87 prosenttia eli ei läheskään tarpeeksi ja seuraukset ovat nyt nähtävissä. Syytä pohjanmaalaisten rokotusvastaisuuteen suhteessa muuhun Suomeen voimme vain arvailla.
olisi todella kiinnostavaa tietää, miksi juuri pohjanmaalla vanhemmat eivät halua rokotuttaa lapsiaan? Onko jokin alueellinen erityissyy (uskonnollinen?) joka voisi selittää tätä?
Tuolla alueella, jossa porukkaa ei ole rokotettu asuu paljon lestadiolaisia. T:Pohjanmaan asukki
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kaikkien ongelma. Olemme yhteiskunta. Sinä ole osa tätä yhteiskuntaa.
Jonkun kaltoinkohtelu koskee meitä kaikkia. Ei se ole hysteriaa, jos välittää ja hoitaa asioita, niin että useimmilla olisi hyvä.
Rokotevastaiset eivät jostain syystä ymmärrä kokonaisuutta eivätkä tunne historiaa...tauteja, Suomen neuvolajärjestelmää eikä rokotteiden historiaa ja nykyhetkeä.
Heistäkin...tai ennen kaikkea heidänkin lapsistaan tässä huolta moni kantaa.
Ihmiset on usein heikompien puolella.
Itse olen lapsena sairastanut tuhkarokon ja jouduin viikoksi teholle sairaalaan. Jos tämän ja pahat jälkitaudin seuraukset voi estää rokotuksella, se kannattaa tehdä.