Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mulla joku velvollisuus antaa rahaa puolisoni lapselle?

Vierailija
30.11.2018 |

Voitin isohkon summan rahaa. Sovittiin ettei asiasta kerrota. Mies kuitenkin kertoi pojalleen joka nyt puolen vuoden päästä pyysi "lainaa" jonka hän sijoittaisi.
Emme ole naimisissa ja meillä on molemmilla omat lapset, ei yhteisiä. Oma lapseni tietää voitosta mutta ei ole kertaakaan edes antanut ymmärtää että olisi jotain vailla, tulee toimeen omillaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Sulla ei ole mitään velvollisuutta antaa rahasta yhtään kellekään, edes omille lapsillesi.

Vierailija
2/6 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuutta, tietenkään. Mutta hän ajatteli kysyä varmuudeksi sulta asiasta, eihän hän siinä mitään hävinnyt kun kysyi. Sun voittorahat (jos niitä on jäljellä ) menevät perintönä sitten sun lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mitä haluat tietenkin. Luulisi nyt aikuisen ihmisen sen tietävän...

Vierailija
4/6 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole velvollisuutta, tietenkään. Mutta hän ajatteli kysyä varmuudeksi sulta asiasta, eihän hän siinä mitään hävinnyt kun kysyi. Sun voittorahat (jos niitä on jäljellä ) menevät perintönä sitten sun lapsille.

En kehtaisi edes kysyä. Poikahan voi ottaa pankista lainaa jos sijoittaa haluaa. Helppohan se olis toisten rahoja sijoitella.

ei ap

Vierailija
5/6 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa, älä lahjoita!

Jos ukko on ollut niin hölösuinen että on kertonut sinun asioistasi ympäri kyliä, niin se on hänen ongelmansa. Ja siinä mielessä sinun, että mokomaa hölppää ei ehkä kannata katsella. Toivottavasti voit palata omaan asuntoosi ja lopettaa tämän ääliön kanssa.

On ihan eri juttu, jos olisitte avioliitossa tai teillä olisi yhteisiä lapsia. Silloin teillä olisi yhteinen talous ja yhteiset rahat verottajan ja lainsäätäjän silmissä.

Olen hyvin skeptinen aikuisten lasten vippejä kohtaan. Omia "lainojani" en ikinä oletakaan saavani takaisin opiskelijalapsiltani, ja sen olen myös heille kertonut. Mutta vieraille en lainaa. Työikäiset ja -kykyiset tehkööt työtä ja järjestäköön suunsa säkkiä myöten. Ikinä en ole vanhemmiltani rahaa pyytänyt, joskin sain sitä pyytämättä joskus. Heillä oli tarve osoittaa välittämisensä sillä tavoin, kun eivät muuten osanneet.

Vierailija
6/6 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lainaa, älä lahjoita!

Jos ukko on ollut niin hölösuinen että on kertonut sinun asioistasi ympäri kyliä, niin se on hänen ongelmansa. Ja siinä mielessä sinun, että mokomaa hölppää ei ehkä kannata katsella. Toivottavasti voit palata omaan asuntoosi ja lopettaa tämän ääliön kanssa.

On ihan eri juttu, jos olisitte avioliitossa tai teillä olisi yhteisiä lapsia. Silloin teillä olisi yhteinen talous ja yhteiset rahat verottajan ja lainsäätäjän silmissä.

Olen hyvin skeptinen aikuisten lasten vippejä kohtaan. Omia "lainojani" en ikinä oletakaan saavani takaisin opiskelijalapsiltani, ja sen olen myös heille kertonut. Mutta vieraille en lainaa. Työikäiset ja -kykyiset tehkööt työtä ja järjestäköön suunsa säkkiä myöten. Ikinä en ole vanhemmiltani rahaa pyytänyt, joskin sain sitä pyytämättä joskus. Heillä oli tarve osoittaa välittämisensä sillä tavoin, kun eivät muuten osanneet.

Ongelma on siinä mielessä minun että kohta koko kylä tietää asiasta. Asunto on yhteinen ja muutenkin omat rahat.

Mies on toki yrittänyt osingoille " eikös me silloin ** sovittu että kaikki on yhteistä" Ekaa kertaa kuulin tälläisestä sopimuksesta mutta aiemmin mies onkin ollut se varakkaampi osapuoli. 

Opiskeleville lapsenlapsilleni lahjoitin verotuksen salliman summan kun lapseni kieltäytyi vastaanottamasta mitään.