Miehet, mitä sellaisia naisten juttuja teette, mitä häpeätte kertoa muille? Esim. luette naistenromaaneja, lehtiä, meikkaatte.....
Neulotte vaaleanpunaisella langalla, tykkäätte askarrella koruja, tykkäätte paljeteista tjms.....?
Onko mitään sellaista ns. stereotypisesti vain naisille suunnattua asiaa, josta tykkäätte tai jota teette vähän muilta salaa?
Kommentit (144)
Luen historiallisia romaaneja. Ei siis tarvi olla mitään taistelua ja draamaa, vaan sitä tavallista elämää ja kamppailua arjen selviämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koulutukseltani keittiömestari ja aina tykännyt myös kotona kaikista naisten kotihommista Vaimoni ei niinkään välitä taas perinteisistä kotitöistä ja hän on myös kouluttautunut perinteisesti miesvaltaiselle alalle, joissa essun sijaan kunnon äijähaalarit on työasuna. Niinpä meillä joitain vuosia sitten viihteellisen viikonlopun vaimoni ehdottamasta roolileikistä pukeutua ristiin tämä nykyinen tilanne sai alkunsa. Se ei jäänytkään siihen yhteen kertaan, vaan sen jälkeen yhä useammin aina vapaalla ja lomilla ollessa aloimme harrastaa tuota ristiin pukeutumista ja täydellistä osien vaihtamista joista etenkin vaimo tuntui nauttivan roolistaan perheen miehenä. Alussa minä en niinkään, sillä naisten vaatteisiin pukeutuminen tuntui jotenkin oudolta, mutta samalla myös kutkuttavalta. Huomasin myös heti, miten napakasti nuo "naisten hepenet" ylleni istuivat ja miten mukaville ne tuntuivat päälläni. Koska olemme vaimon kanssa aika saman kokoisia, ei myöskään mitään sen kummempia vaatehankintoja kumpaisenkaan tarvinnut tehdä.
Siinä vaiheessa kun muutimme vaimoni kanssa asumaan toiselle puolelle maata, niin vaihdoimme roolit enemmän ja vähemmän pysyvästi. Pukeudun kellon ympäri naisten vaatteisiin niin kotona kuin myös töissä, samoin liikkuessani ulkona. Meikkaan myös kevyesti ja minulla on kauniit puolipitkät naisellisesti leikatut hiukset. Vastaavasti vaimoni pukeutuu vain miesten pelkästään miesten vaatteisiin. Muutaman kerran tänä aikana vain joissain sukujuhlissa on päälläni ollut vaimolta lainassa miesten puku, jonka alla alusvaatteet ovat kyllä olleet omia naisten alusasuja. Meille molemmille on täällä uudella paikkakunnalla tullut myös muutamia uusia ystäviä. Minulle paikallisia naisia, joiden kanssa on tehty yhdessä kaikkia naisten juttuja, leivonnaisia ja muuta paikallisiin myyjäisiin ja vastaavasti vaimolleni, sille meidän perheen miehelle äijä kavereita joiden kanssa on porukalla remontoineet mm. kylätaloa. Vaimoni tuskin halua enää luopua tuosta perheen miehen roolistaan ja kun olen itsekin löytänyt sisäisen naiseni niin jatkamme näin.
Lapsia meillä ei ole.
Uskomatonta! Etkö nyt koe olevasi yhtään tossun alla? Tekeekö vaimosi enää kotona mitään taloustöitä/naisten juttuja ja mitä hän duunaa työkseen niissä äijä haalareissaan?
Ap. keittiömestari vastaa.
Miten voisin kokea olevani tossun alla? Minulle kaikki keittiö- ja kodinhoitoon liittyvät työt kun ovat aivan luonnostaan sujuvia asioita ja etenkin keittiö hommista tykkään, en kait edes olisi kouluttautunut alalle, jos niitä pelkäisin. Vaimoni ei juurikaan tarvitse osallistua näihin kodin perinteisiin "naistentöihin", koska minä ne teen ja jopa nautin siitä, että kotona kaikki on tiptop. Vaimoni sen sijaan hoitaa kodin pikku rempat ja piha- lumityöt, huollattaa autot ja tekee kotona muutoinkin kaikkea tyypillistä juuri ennen ns. miestentöiksi luettavia juttuja.
Mikä ero sitten on lopulta jollain "50luvun" rooleilla verrattuna nykypäivään?! Toisaalta miksi pitäisi hävetä jotain, jota tekee ... No, ruokaa olen laittanut ja kasveja hoidellut niin sisällä kuin kesällä kasvimaata. Sitten teen mm.pajuista ym.sellaisia luonnonaskareita, en ole kovin naiselliseksi edes mitään näistä mieltänyt. Niin, ja oikeastaan näitä "naisten keskusteluja" on paljon mukavampi lukea kun jotain jäyhyyttä tai jankkaamista tyhjästä, jollain miesvaltaisilla palstoilla.
Hoijakkaa ... jalka-tai kosteusvoiteita en vielä ole käyttänyt, mutta kulmakarvat pitäisi varmaan ajella kun ne on iän myötä vaan alkaneet tuuhentua ... Oikeastaan jos karvat ajelisi pois ja alkais käyttää naisten asuja, niin varmaan menisin ihan täydestä, heh ...