Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiossa matikanopettaja joka ei opeta

Vierailija
29.11.2018 |

Eli käskee vaan olemaan hiljaa ja avaamaan kirjan ja laskemaan laskuja ( uusi asia). Jos ilmaisee että ei nyt ymmärrä aivan, alkaa naljailu että mitäs tulit lukioon ja valitsit pitkän matikan. Kyseessä n 50v mies.
Tuleeko palkka tosiaan noin helposti lukiossa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille 50+ miehille tulee palkka helposti.

Vierailija
2/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ne jotkut opettajat ovat, minkäs teet. Aineenopettajat hallitsevat kyllä aineensa mutta opettaminen voikin olla sitten ihan toinen juttu. Joskus tuntuu että ala-asteen opettajakin voisi opettaa tehokkaammin vaikka eivät ymmärtäisi itse aiheesta pätkääkään. Ovat kuitenkin ammattilaisia kaivamaan oppilaasta koko potentiaalinsa esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri tämä laiskojen harhaluulo, että

opetus -> osaaminen

"Ei oo mun vika etten osaa, kun mua opetettiin huonosti." Jiizuz.

Ei opetus tuota osaamista, vaan opiskelu:

opiskelu -> osaaminen

Ei kenenkään päähän voi uutta tietoa pakottaa, jos oma halu puuttuu. Yrittäisit edes.

Vierailija
4/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeudu tai kuole, ap. Tämä on sitä ilmiöoppimista, mitä maan hallitus pyrkii edistämään. Ongelma on vain se, etteivät tyhmät, hitaat ja epäkypsät kykene. Oppilas perehtyy aiheeseen etukäteen jo ennen tunnille tuloa. On pelit ja vehkeet, kun vain opettelee ensin lukemaan ja ymmärtämään lukemansa.

Minäkin opiskelin hiukkasfysiikkaa omatoimisesti spin2-hiukkaseen asti. Sitten piti vähän pitää hauduttelutaukoa, että hahmotin, millainen hiukkanen on kyseessä.

Vierailija
5/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opetus -> osaaminen

opiskelu -> osaaminen

Ei kenenkään päähän voi uutta tietoa pakottaa, jos oma halu puuttuu. Yrittäisit edes.

Tuossahan nimenomaan yritettiin. Yritä itse opiskella pitkää matikkaa suoraan kirjasta, jeesus.

Tulee lähinnä mieleen että opettajalla on joko hirveä krapula tai sitten hän ei osaa itsekkään.

Vierailija
6/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lukiossa historian opettaja, joka teetätti kaiken ryhmätöillä. Tunnin alussa jaettiin aiheet, puolisen tuntia etsittiin tietoa ja lopputunnista esitettiin.

Vierailija
7/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopeudu tai kuole, ap. Tämä on sitä ilmiöoppimista, mitä maan hallitus pyrkii edistämään. Ongelma on vain se, etteivät tyhmät, hitaat ja epäkypsät kykene. Oppilas perehtyy aiheeseen etukäteen jo ennen tunnille tuloa. On pelit ja vehkeet, kun vain opettelee ensin lukemaan ja ymmärtämään lukemansa.

Minäkin opiskelin hiukkasfysiikkaa omatoimisesti spin2-hiukkaseen asti. Sitten piti vähän pitää hauduttelutaukoa, että hahmotin, millainen hiukkanen on kyseessä.

Onneksi tube on täynnä opetusvideoita, mutta vituttaahan se silti että yksi kurppa patsastelee luokassa, saa palkkaa siitä, muttei vaivaudu opettamaan. Jotenkin nuoriin suhtautuminen on kylmäkiskoista ja ala-arvoista. Ei siellä pitkänmatikan tunnilla, 9,0 lukiossa ketään jonneja ole, kyllä siellä olevat ovat niitä fiksuimpia nuoria, rohkenen väittää.

Mutta kai sitä työtä tosiaan voi noinkin tehdä.

T 10 matikka edellisestä kurssista, eri opettajalta.

Vierailija
8/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus rehtorille.

Vierailija
9/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tube on täynnä opetusvideoita, mutta vituttaahan se silti että yksi kurppa patsastelee luokassa, saa palkkaa siitä, muttei vaivaudu opettamaan. Jotenkin nuoriin suhtautuminen on kylmäkiskoista ja ala-arvoista. Ei siellä pitkänmatikan tunnilla, 9,0 lukiossa ketään jonneja ole, kyllä siellä olevat ovat niitä fiksuimpia nuoria, rohkenen väittää.

Mutta kai sitä työtä tosiaan voi noinkin tehdä.

T 10 matikka edellisestä kurssista, eri opettajalta.

Jos haukut opea noin tunnillakin kurpaksi, ei ihme ettei opetuksesi ole etusijalla.

Vierailija
10/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMKissa yksi opettaja ei vastannut mihinkään kysymykseen muuta kuin että etsikää tietoa netistä. Ei siis käytännössä opettanut mitään vaan kirjoitti tauluun tunnin teeman ja patisti oppilaat etsimään tietoa netistä.

Vierailija
11/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opetus -> osaaminen

opiskelu -> osaaminen

Luin lukion jälkeen DI:ksi. Olin lukiossa hyvä matematiikassa. Yliopiston pian eläköityvät matematiikan opettajat olivat vain huonoimpia opettajia koko koulu/opiskelu-urani aikana. Piti kaivaa uudelleen esiin lukion pitkän matikan kirjat ja opetella itse asia.  

Hyvät opettajat ovat kullanarvoisia...

Vierailija
12/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaiset reaaliaineet vielä menevät, ne tosiaan voidaan omaksua vaikka lukemalla kirjasta tai katsomalla netistä, mutta pitkä matikka ei ole mitään ulkoa oppimista vaan ajattelun kehittämistä. Sitä on 15 vuotiaan mahdoton tehdä ilman opettajaa.

Vierailija
13/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lisäopetusta/tukiopetusta niin eiköhän ala opettaminen kiinnostaa ihan työajalla.

Vierailija
14/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion pitkä matikka on sellainen varovainen johdatus matematiikan alkeisiin. Sen opiskelee motivoitunut ihminen yhdessä viikonlopussa.

Vierailija
15/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösviestin perusteella täällä on 1/9 50+ miehiä

Vierailija
16/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluja ei siis enää tarvita, koska kaikki opettelevat itse...

Vierailija
17/17 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion pitkä matikka on sellainen varovainen johdatus matematiikan alkeisiin. Sen opiskelee motivoitunut ihminen yhdessä viikonlopussa.

Aspergeri ehkä, mutta tavan 15 kesäinen ei ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän