Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terve lapsi todennäköisesti selviää tuhkatokosta hengissä.

Vierailija
29.11.2018 |

Se, mikä on julmaa, on se, että sairas lapsi tai vanhus ei selviäkään. Eli kuinka moni haluaa kantaa omallatunnollaan sen epidemian, joka tappaa lapsen, joka toipuu leukemian hoidosta. Tai ihan vain sen epäonnisen jonkun muun perheen lapsen, joka saa kuolemaan johtavan komplikaation.

Jos teillä on terve lapsi, ottakaa rokotteet. Te suojaatte niitä, joilla on muutenkin rankempaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin tuhkarokon lapsena. Olin jotain 6v ja niin kipeä että niitä kipeimpiä hetkiä en muista itse. Muistan vaan sen kun aloin toipua ja hoipperoin makuuhuoneen lattialla olevalta patjalta olohuoneen matolle makaamaan. Sit monta vuotta myöhemmin multa löytyi hyvänlaatuinen aivokasvain, jonka lääkäri arvioi lähteteen kehittymään samoihin aikoihin kun tuhkarokko oli. Ehkä sattumaa, kukapa tietää.

Lääkärit ei voi arvioida aivokasvaimen kehittymisestä yhtään mitään, jos ei ole ennen-jälkeen -mittauksia/kuvauksia. Aivokasvain voi syntyä jopa viikossa, joskus 3 vuodessa. Sitä ei todellakaan lääkäri tiedä.

Vierailija
42/45 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä tuhkarokosta on niin vaarallisen tehnyt, me vanhempi ikäpolvi sairastettiin kaikki taudit tuhkarokosta sikotautiin

Tuhkarokkoon kuolleet eivät ole kertomassa, etteivät kaikki selvinneet silloinkaan.

Tuhkarokon vakaviin komplikaatioihin kuuluu mm. aivotulehdus ja sokeutuminen, joten se myös vammautti ja vammauttaa osan hengissä selvinneistä.

Ennen kaikki lapset sairastivat nuo lasten rokot. En muista että kukaan olisi kuollut tai sokeutunut. Lääketeollisuudelle rokotteet on hyvää bisnestä.

Totta. Tuhkarokko on yhtä vaarallinen kuin ripuli eli huonoissa oloissa eläville vaarallinen, terve lapsi siitä kyllä selviää.

Mitä enemmän rokkoja vastaan rokotetaan, sitä enemmän on erilaisia mielenterveysongemia ja neurologisia sairauksia. En väitä, että asioilla olisi yhteyttä,mutta mieluummin 1 vko tuhkarokkoa kuin rokote ja masennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kommentoida itse aihetta, tulin vain katsomaan kuinka moni huomautti otsikon kirjoitusvirheestä. Ei kukaan.

Vierailija
44/45 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin lapsena kaikki rokot tulirokkoon saakka, en sentään isorokkoa. Eivät ne muistaakseni mitään hirveätä kärsimystä olleet. Tällä vastustuskyvyllä olen sitten pärjännyt tähän 68 vuoden ikään ilman ensimmäistäkään lääkärikäyntiä (paitsi pakolliset lääkärintodistukset ajokorttia varten). Rokotuksista en osaa sanoa, olikohan niitä 50-luvulla edes tarjolla.

Vierailija
45/45 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä tuhkarokosta on niin vaarallisen tehnyt, me vanhempi ikäpolvi sairastettiin kaikki taudit tuhkarokosta sikotautiin

Osa teistä ei ole kertomassa, koska kuolivat näiden "vaarattomien" tautien tai niiden jälkitautien vuoksi.

Osa teistä? Taidat olla nuori jolla ei ole mitään käsitystä elämästä.

Silloin ei kukaan kuollut tavalliseen lastentautiin.

48V

Itse olen sairastanut vain vesirokon, koska muita vastaan sain rokotteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi