Mikä ihme voi nostaa painoa noin rajusti ja nopeasti (tapaus Henry Saari)
Luin juuri printtilehden jutun Henry Saaresta (Seiska).
Miten ihmeessä syytä ei edes haluta etsiä, käsketään vain laihduttaa? Tuo lihominenkin tullut lähinnä mahaan, onpa omituinen juttu.
Henry painaa nyt 158 kg. Paino on noussut 40 kg kolmessa vuodessa, vaikkei elintavat ole muuttuneet.
Parin viikon aikana paino noussut 8 kg, vaikka samat elintavat. Ei kyllä kuulosta normaalilta.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ferritiini arvot mitattu? Koska se voisi selittää tämän painon nousun noin nopeasti. Harmi kun julkisella ei haluta mitata.
Älä jaksa. Ei tuo ferritiini-arvo nyt sentään ihan kaikkiin sairauksiin tai vaivoihin liity.
Ferritiinin puute on naisten vaiva (koska menkat, synnytykset, raskaudet jne.). Jos miehillä on alhainen ferritiini, kyseessä on usein sitten jotain tosi vakavaa kuten paksusuolensyöpä.
jos kyseessä on alhainen ferritiini miehellä ja vaikkapa suolistosyöpä, niin siihen yhtälöön nopea, raju kymmenien kilojen painonlisäys ei sovi. Syöpäpotilas laihtuu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ystavat-piikittelivat-hectoria-kalj…
Suht normaali tuon ikäsen suomimiehen maha
Vierailija kirjoitti:
Henry just ihmettelee, miksi kaikki menee mahaan. Sen maha on kyllä aivan valtava tuossa printtilehden kuvassa.
Häntä ei kuulemma suostuta tutkimaan, käsketään laihduttamaan.
Ainut, mikä katsottiin, on testosteroni, joka oli hieman alakantissa, mutta siihenkään ei saanu lääkkeitä.
En ole lukenut kuin Iltalehden jutun Saaren painonnoususta, joka oli hyvin pintaraapaisu, eli siinä ei mainittu mun mielestä mitään lääkärikäynneistä ja että ei suostuta tutkimaan. Mutta! Menis yksityiselle... ja kyllä ne sitäpaitsi julkisellakin alkaa tutkimaan, kun vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henry just ihmettelee, miksi kaikki menee mahaan. Sen maha on kyllä aivan valtava tuossa printtilehden kuvassa.
Häntä ei kuulemma suostuta tutkimaan, käsketään laihduttamaan.
Ainut, mikä katsottiin, on testosteroni, joka oli hieman alakantissa, mutta siihenkään ei saanu lääkkeitä.
En ole lukenut kuin Iltalehden jutun Saaren painonnoususta, joka oli hyvin pintaraapaisu, eli siinä ei mainittu mun mielestä mitään lääkärikäynneistä ja että ei suostuta tutkimaan. Mutta! Menis yksityiselle... ja kyllä ne sitäpaitsi julkisellakin alkaa tutkimaan, kun vaatii.
Yksityisellähän se on ravannutkin!
Paitsi että nyt muutama päivä sitten heittivät hänet Mehiläisestä ulos, kun istui odotushuoneessa pääsyä lääkärille, jonka oli varannut. Koska ei muka ollut maksanut edellistä laskua, vaikka näytti maksutositteen Seiskan reportterille. Henry itse epäilee Mehiläisestä ulosheittämisen syyksi sen, että hän on kritisoinut kovasti terveydenhoitoa.
Just saman näköinen maha oli jollain miehellä pari viikkoa sitten Louis Therouxin alkkisdokumentissa. Se mies oli maksakirroosin loppuvaiheessa, lähellä kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ferritiini arvot mitattu? Koska se voisi selittää tämän painon nousun noin nopeasti. Harmi kun julkisella ei haluta mitata.
Sun mielestä varmaan kaiken takana on ferritiini. Trumpista ja Putinistakin tulisi diplomaattisia valtiomiehiä, jos vaan saisivat ferritiiniarvot kuntoon.
Henry Saaren pitäis päästä ihan julkiseen sairaalaan perusteellisiin tutkimuksiin.
Jos Henry marssis sairaalan päivystykseen sisään, että hengästyy puhuessa yms. niin kyllä hänet sisään otettaisiin ja tutkittaisiin.
Mahasyöpä. Tai hän ei vain liiku, mutta syö samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tutkita äkillisen painonnousun syytä, vaan puhutaan kuin cähä älyisille että äläpä syö niin paljon. Nesteenkertymä lääkityksistä johtuen, uniapnea vp lääkkeet rytmilääkkeet kaikki kerryttää nesteitä. Nesteenpoistolääkitys, auttaisiko se vai onko lumipalloefekti.
Sama tapaus yhtäkkinen lihominen ilman sanottavaa ruokavalion muutosta, mutta lääkityksillä aineenvaihduntaam stoppi. On se kumma, että Suomessa ei ole kuin länkyttäjiä jopa alan ns asiantuntijoilla. Lihominen on todellakin muustakin johtuvaa kuin syömisistä.Todellakin! Puhut asiaa ja hauskinta on ettei terveydenalan asiantuntijat tätä ymmärrä. Taviksien uskonkin asian ajattelevan mustavalkoisesti kun eivät ole perehtyneet asioihin, mutta että lääkärit eivät ymmärrä niin ohhoh... Mutta luulen että Saaren painon nousun aiheutti myös stressi. Hänellehän on tullut sairauksia ja muita perä jälkeen. Keho on stressissä ja uniapnean takia varmaan huonosti saa nukuttua ----> liikaa kortisolia kehossa joten läski ja nestettä kertyy.
Kertyykö stressistä neste muka vain mahaan? Jotain outoa tossa nyt on, tänne on heitelty sydämen vajaatoimintaa ja kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ja mun mielestä kyllä lääkäritki vois kuunnella potilasta, jos Henry sanoo, ettei mässäile, niin silloin se ei mässäile, ainakaan, että turpoaa tuohon kuntoon.
Itseasiassa kyllä kertyy jos lihoaminen johtuu stressistä vaikka nestettä kertyisi tasaisemmin ympärikehoa.. Mutta jos vatsa on turvonnut pallo kun muu osa kehoa on laiha niin lienee maksassa ongelmaa mikä on minun veikkaus...
Vierailija kirjoitti:
"Minulle on koko ajan hoettu, että syön liikaa, vaikka olen koko elämäni treenannut ja tiedän, kuinka pysyä kunnossa"
sanoo Henry.
siteeraus päivän Seiskasta
Edes omenalihava isäni (kyllä, miehillä omenalihavuutta on myös vaikka yleensä puhutaan kaljamahasta, juo henkilö kaljaa tai ei ) ei näytä tuolta enkä minä, joka syön masennuslääkkeitä ja olen turvonnut niiden takia. Tulee fiilis, että Henkka pitäisi nyt peripohjaisesti tutkia ja vatsa kuvata!
Hahaa, törmäsin Henry Saareen aikoinaan Seiskan bileristeilyllä ja käski minun sillon mennä Painonvartijoihin vaikka en ollut edes mikään lihava. Nyt voisin sanoa herralle että mee ite!!! 😂
Kuusikymppinen äitini on pahasti mahalihava ja näyttää siltä, että synnyttää kaksoset minä hetkenä hyvänsä! Siis ihan oikeasti.
Vatsa on tiukka pallo, joka nousee rintojen alle asti. Mutta äidille maha onkin kasvanut vuosien aikana pikkuhiljaa ,kun taas Henryn kohdalla ymmärsin että tuo pötsi olisi tullut tyyliin viikossa? Tuohon jos lisää hengenahdistuksen, niin olisin melko huolissani.
jos kyseessä on alhainen ferritiini miehellä ja vaikkapa suolistosyöpä, niin siihen yhtälöön nopea, raju kymmenien kilojen painonlisäys ei sovi. Syöpäpotilas laihtuu.