Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ammatti täytyy opiskella, että on varaa elää normaalia elämää?

Vierailija
29.11.2018 |

Olin hakeutumassa hoitoalalle, koska muu nyt ei hirveästi kiinnosta, mutta nyt olen joutunut alkamaan ajattelemaan järjellä.
Onko minulla ikinä varaa omaan asuntoon, autoon, lasten kasvattamiseen yms. sairaanhoitajan/terveydenhoitajan palkalla?
Olisiko tulevaisuuden kannalta järkevää vaikka sitten purra hammasta ja yrittää opiskella joksikin kauppatieteiden maisteriksi, jotta haaveeni esim. omasta asunnosta voisi toteutua ja minua ei pidettäisi kakkosluokan kansalaisena?

Tai sitten pitää vaihtaa miestä ja etsiä todella rikas mies...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaali elämä kyllä kelpaisi. Eii jaksaa mitään sekoiluja.

Vierailija
2/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla varmasti haastavaa, mutta muualla suomessa esimerkiksi asunnon ostaminen on peruspirjolle ihan mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, kuinka paljon tarvit käytännössä rahaa mielestäsi normaaliin elämään. Jos 30 tonnia vuodessa ei riitä, niin hoitoalalle ei ainakaan kannata sitten lähteä.

Vierailija
4/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaali elämä kyllä kelpaisi. Eii jaksaa mitään sekoiluja.

Riippuu mihin aivott kykeneee.

Vierailija
5/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neton pitää olla väh noin 4000 e kuussa että tienaa 50 000 e vuodessa, eli pitää ryhtyä lääkäriksi, toimitusjohtajaksi tms

Vierailija
6/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen DI ja tuun kohtuuhyvin toimeen mieheni kanssa (ei lapsia). Lapsia ei kyllä taideta hankkia, sitten pitäisi alkaa jo budjetoimaan tarkemmin elämistä ja asumista 🤔

Vierailija
7/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neton pitää olla väh noin 4000 e kuussa että tienaa 50 000 e vuodessa, eli pitää ryhtyä lääkäriksi, toimitusjohtajaksi tms

Tai jollekin tekniselle insinöörialalle. t. koodari palkka 5200 euroa kuussa

Vierailija
8/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen millä saa töitä.

Vierailija
9/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta ym. Olen maatalouslomittaja ja palkka on 1700€/kk, kaksi lasta, omakotitalo ja auto velkana. 700 menee lainoihin ja tuolla tonnilla elän normaalia elämää, juuri mitään ei tarvi lapsille tai huonekaluja ostaa uutena kun torista ja kirppareilta löytyy kaikkea vähän käytettyä pilkka hintaan. Ruoka ja bensat on suurin menoerä. Jos täälä olisi lähihoitaja olisi palkka 2000/kk eli luulisin että sillä saisi huolettomasti olla laskematta ruoka kustannuksia. T. Nainen 28v.Etelä-pohjanmaa

Vierailija
10/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me saatiin lapsi kasvatettua ja asuntolaina maksettua 2000-luvun Tampereella parhaimmillaankin neljän tonnin brutolla ja kolmen netolla. Oltiin tuolloin laikkari ja talkkari. Jos niillä spekseillä pystyi niin pystyvät muutkin, ei oltu ihan palkkatilastojen kärkeä.

Vierailija
11/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ymmärtää rakentaa elämänsä muualle kuin pääkaupunkiseudulle, niin sairaanhoitajan palkalla tulee ihan hyvin toimeen.

Vierailija
12/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on opettaja lukiossa ja tienaa hyvin. Veljet on duunareita ja tienaavat myös hyvin. Amiksen käyneitä, toinen sähköasentaja ja toinen lvi-alan käynyt ( putkimies ). Minä vaan rimpuilen työttömänä merkonomina.

Eipä tuolla hoitoalallakaan järin isot palkat ole. Kaveri on lähäri ja brutto 1700/kk.

Vierailija
13/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hakeutumassa hoitoalalle, koska muu nyt ei hirveästi kiinnosta, mutta nyt olen joutunut alkamaan ajattelemaan järjellä.

Onko minulla ikinä varaa omaan asuntoon, autoon, lasten kasvattamiseen yms. sairaanhoitajan/terveydenhoitajan palkalla?

Olisiko tulevaisuuden kannalta järkevää vaikka sitten purra hammasta ja yrittää opiskella joksikin kauppatieteiden maisteriksi, jotta haaveeni esim. omasta asunnosta voisi toteutua ja minua ei pidettäisi kakkosluokan kansalaisena?

Tai sitten pitää vaihtaa miestä ja etsiä todella rikas mies...

Se mikä  susta on normaalia elämää on jonkun toisen mielestä yltiöpäistä tuhlausta.

Sen sijaan että mietit rikasta miestä, mieti miten kulutat ja mitä teet säästöön jäävällä rahalla.Varsinkin sitä miten saat ne säästöt kasvamaan. Eli unohda hetkeksi mieliteot ja mieti mitä sä tarvitset oikeasti.

Tuntuu että sulla menee nyt tarpeet ja mieliteot sekaisin - pidät mielitekoja tarpeellisina hankintoina. Ei se niin mene.

Vierailija
14/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ymmärtää rakentaa elämänsä muualle kuin pääkaupunkiseudulle, niin sairaanhoitajan palkalla tulee ihan hyvin toimeen.

Ammatillisesti pääkaupunkiseudulla asuminen on ainoa vaihtoehto. Tai joku voi nauttia olla jossain Iniön, Posion, vastaavan kylän terveyskeskuksessa töissä mittaamassa verenpaineita ja vaihtamassa vaippoja sen ainoan osaston vanhuksille.

Vierailija
15/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsuna susta nimenomaan tulee rikas jos olet ok näköinen. Hoitsut saa meinaan rikkaita miehiä. Hoitsut on miesten silmissä naisten eliittiä ja jos vielä naama on kunnossa niin eiköhän joku rikas mies sut ota. Niin ja toki on super hyvät mahikset lääkäreihinkin.

Vierailija
16/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks huonon palkan esimerkkinä on AINA perhana hoitoala? Sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat saa ihan suomalaisten keskipalkkaa ja about. Samaa palkkaa mitä lukuisat muidenkin alojen edustajat. Silti jostain ihmeen syystä se hoitoala pitää aina ottaa esimerkiksi!

Vierailija
17/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien keskipalkka on 3200e kuussa. Ihan normaali palkka. Ja ottaen huomioon että puolisot lääkäreitä tai muita vastaavia niin...

Vierailija
18/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsuna susta nimenomaan tulee rikas jos olet ok näköinen. Hoitsut saa meinaan rikkaita miehiä. Hoitsut on miesten silmissä naisten eliittiä ja jos vielä naama on kunnossa niin eiköhän joku rikas mies sut ota. Niin ja toki on super hyvät mahikset lääkäreihinkin.

Lääkärimiehet ei todellakaan enää halua mitään wt-hoitajia 😂

Vierailija
19/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella kulunut juttu tuo hoitajien muka huono palkka. Todellakin ihan normaali on, ja hyvin tulee toimeen hoitajan palkalla.

Entäs kaupan ala, ravitsemus, puhtaanapito ym, siinä teille todellisia pienen palkan aloja. Töitä saa tehdä niin pyhät kuin arjetkin ja lisät ihan olemattomia. Arvostus sama kuin vessapaperilla ja todellakin saa tuntea olevansa kakkosluokan työläinen.

Vierailija
20/34 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa normaaliin elämään tarvitaan 6000€/kk brutto.

Muuten kannattaa muuttaa ulkomaille.