Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu SAIRAALLOINEN hitaus kaupan kassalla?

Vierailija
28.11.2018 |

Tarkoitan, että liikutaan kuin hidastetussa filmissä. Eräs nainen tänään liikkui niin hitaasti Prisman kassalla, että.ä häneltä kesti 2 minuuttia lastata hihnalle 8 tuotetta koristaan (laskin sekunteja). Lisäksi rahaa kaivaessa (yksi 20e seteli) kesti kymmeniä sekunteja. Olisiko joku neurologinen tai psykiatrinen häiriö kyseessä?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä se hidas rouva olin minä. Olen huoliteltu, siististi pukeutuva, terveen ja normaalin näköinen nainen. Sairastan reumaa. Tämä sairaus kipeyttää nivelet ja jäykistää liikeratoja sekä tekee käsistä kömpelöt. Tämä ei näy päällepäin, mutta hidastaa toimintoja esim. juuri ostostilanteissa. Mielelläni ottaisin henkilökohtaisen avustajan itselleni jos pystyt AP sen minulle järjestämään. Yhteiskunta ei sitä minulle tarjoa.

Ehdottaisin Ap:lle harkittavaksi jonkinlaista vihanhallintakurssia ja ehkä myös rauhoittavaa joogaharrastusta. Elämästäsi voi tulla rasittava matka jos raivoilet tuossa määrin jo arkisissa ostosaskareissasi. Elämä kun tuppaa tuomaan eteen isompiakin stressitilanteita jotka vaativat hyvää mielenhallintaa.

Vierailija
42/61 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sairailla ja hitaillakin on oikeus käydä kaupassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä itsepalvelukassoja?

Vierailija
44/61 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kortit taskuun jo parkkipaikalla, nopea kassalla vetäistä esiin.

Vierailija
45/61 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ehkä se hidas rouva olin minä. Olen huoliteltu, siististi pukeutuva, terveen ja normaalin näköinen nainen. Sairastan reumaa. Tämä sairaus kipeyttää nivelet ja jäykistää liikeratoja sekä tekee käsistä kömpelöt. Tämä ei näy päällepäin, mutta hidastaa toimintoja esim. juuri ostostilanteissa. Mielelläni ottaisin henkilökohtaisen avustajan itselleni jos pystyt AP sen minulle järjestämään. Yhteiskunta ei sitä minulle tarjoa.

Ehdottaisin Ap:lle harkittavaksi jonkinlaista vihanhallintakurssia ja ehkä myös rauhoittavaa joogaharrastusta. Elämästäsi voi tulla rasittava matka jos raivoilet tuossa määrin jo arkisissa ostosaskareissasi. Elämä kun tuppaa tuomaan eteen isompiakin stressitilanteita jotka vaativat hyvää mielenhallintaa.

Kyseessä saatoin olla myös minä. Sairastin 22-vuotiaana 2 aivoinfarktia ja aivoverenvuodon. Valitettavasti ne ovat jättäneet kuntoutuksesta huolimatta jälkensä. Minulla on kyllä avustaja 20 tuntia viikossa, mutta se ei silti riitä kaikkeen. Siksi käyn mm. yksin kaupassa. Toivoisin oikeasti muilta ymmärrystä. Parhaamme me sairaatkin teemme.

Vierailija
46/61 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä. Kassoille ei palkata tarpeeksi henkilökuntaa, kauppiaan ahneuden vuoksi. Tämä on  huomattavissa Tikkurilan Prismassa. Muutama kassa auki, hirveät jonot. Kassatyöntekijät ovat suomen hitaimpia.  Hansikkaat käsissä söhertävät, hitaasti kuin etanat. Kamala paikka.

+

Vierailija
47/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikkurilan Prismassa on maailman hitaimmat kassat. Puutarhakäsineet käsissä, ovat kuin hidastetussa filmissä. Syötetäänkö kassahenkilöstölle rauhoittavia? Miksi ei palkata lisää työntekijöitä?

Miksi ei palkata lisää työntekijöitä? Tuliko jotenkin yllätyksenä, että myös palkkakustannuksille lasketaan tietty budjetti, ei kaupat nyt mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole. Tokihan sinne sinun prismaasi voidaan palkata vaikka kymmenen uutta työntekijää, mutta sen jälkeen se sitten näkyy reiluina korotuksina tuotteiden hinnoissa, koska jollain ne nousseet menot on kompensoitava. Ja joo, se nyt on sanomattakin selvää, että tulosi ovat 200000€ vuodessa ja ei oo rahasta kiinni. 😉😂 Mutta ei maailma pyöri sinun napasi ympärillä, vaan monilla muilla hinnan nousut varmasti vaikuttavat.

Vierailija
48/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hitaus johtuu? No varmaan monesta asiasta: sairaudesta / vammasta, väsymyksestä, ajatuksissaan olemisesta, lääkityksestä, epäkäytännöllisyydestä jne. Onhan niitä syitä. Mitä sitten näille pitäisi ihmisten mielestä tehdä? Oikea ratkaisu ei ole, älä käy kaupassa, kun se häiritsee jotakuta. Ehkä pika- ja itsepalvelukassojen määrää voisi ainakin lisätä.

Vierailija
49/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät oikeasti tajua, että kaikki sairaudet tai vammat eivät näy päällepäin. Siksi he ottavat esim. kaikenlaisen hitauden henkilökohtaisena v*ttuiluna ja kiusantekona.

Vierailija
50/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan, että liikutaan kuin hidastetussa filmissä. Eräs nainen tänään liikkui niin hitaasti Prisman kassalla, että.ä häneltä kesti 2 minuuttia lastata hihnalle 8 tuotetta koristaan (laskin sekunteja). Lisäksi rahaa kaivaessa (yksi 20e seteli) kesti kymmeniä sekunteja. Olisiko joku neurologinen tai psykiatrinen häiriö kyseessä?

Parhaita on hienot varakkaat ja koulutetut rouvat jotka nyppii hennolla otteella neuroottisen pakkomieleteisenomaisesti ostokset korista hitaasti hihnalle ja alkaa lajittelemaan niitä hitaasti ja määrätietoisen rauhallisesti. Eihän ne hihnan toisessa päässä siinä siistissä järjestyksessä enää ole.

Mistä sinä tiedät jonkun tuntematton kassajonossa olevan koulutuksen ja varallisuuden?

Vierailija
51/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan nopeuta, tai hidasta toimintaani kassalla. Tärkein tehtäväni on maksaa.

Tyydy siihen, tai hae apua vaivaasi!

Vierailija
52/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surin läheisen kuolemaa ja nyt olen uupunut. En todellakaan ala suorittaa kaupassakäyntiä. En ole maailman hitain enkä todellakaan ripeä. Päästän sinut kyllä edelleni, jos lähestymme jonoa yhtä aikaa. Muussa tapauksessa joudut vaan kestämään.

Vierailija
53/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain täyttä hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Olipa sinulta nolo kommentti. Kuulostat varmaan mielestäsi vauhdikkaan sarkastiselta.

Vierailija
54/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaajat aina aukoo päätään tällä palstalla. 

Vierailija
55/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain täyttä hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Olipa sinulta nolo kommentti. Kuulostat varmaan mielestäsi vauhdikkaan sarkastiselta.

Ai ap tuli ketjuun takaisin :D

Vierailija
56/61 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haukkuu muita, saattaa saada p*skaa niskaansa.

Vierailija
57/61 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sullakin ongelmat. Jos itselläsi on niin kiire mikset vaikka tilaa henkilökohtaista avustajaa käymään kaupassa puolestasi?

Ei välttämättä ole kiire, vaan on todella väsynyt itse, jolloin muut tuntuvat hitaalta.

Vierailija
58/61 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on mielenterveyskuntoutujien kokoontumisajot 😊

Vierailija
59/61 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin ongelmat. Jos itselläsi on niin kiire mikset vaikka tilaa henkilökohtaista avustajaa käymään kaupassa puolestasi?

Ei välttämättä ole kiire, vaan on todella väsynyt itse, jolloin muut tuntuvat hitaalta.

No sinä taidat olla kyllä tosi hidas ainakin vastaamaan, kun tuota piti rustata vuosi. Näkyy varmasti kassoillakin. 

Vierailija
60/61 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiöhän on nähtävissä liikennevaloissa kun punainen vaihtuu vihreäksi.

Kukaan muu ei pääse lähtemään paitsi ensimmäinen auto.

Kuskilla on yleensä myös karvahattu/lippalakki silmillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän